پر فروش ترین خودروساز لوکس جهان

0

این خودروساز لوکس که برند لوکس فولکس واگن است با تقاضای قوی در بازار آمریکا برای شاسی بلندهای Q۵ و Q۷، ماه گذشته ۱۵۲ هزار و ۸۵۰ خودرو فروخت که ۲.۵ درصد افزایش داشت.در مقابل فروش بی ام و با ۵.۶ درصد رشد به ۱۴۸ هزار و ۸۹۶ دستگاه و مرسدس بنز با ۱۱ درصد رشد به ۱۴۸ هزار و ۷۲ دستگاه رسید.

روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی با ابراز رضایت از روند رشد فروش، اظهار کرد که این خودروساز امسال را با سه ماهه اول بسیار رضایت بخشی آغاز کرده است.

بی ام و با وجود قدیمی شدن مدلهایی مانند سدان ۷-Series قول داده است از برتری سالانه خود در فروش خودروهای گران قیمت دفاع کند.

این سه برند خودروی لوکس آلمانی برای افزایش جذابیت و برتری یافتن در برابر رقیبان به مدلهای جدیدشان اضافه می‌کنند. بی ام و امسال “گران تورر” را عرضه می‌کند که شبیه ون است و مرسدس قصد دارد تا پایان دهه جاری یک پیکاپ عرضه کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در چهار ماه اول امسال بی ام و با فروش ۶۰۰ هزار و ۴۷۳ خودرو که ۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان داد، رتبه اول را در اختیار داشت و فروش آئودی با ۵.۲ درصد افزایش به ۵۹۱ هزار و ۵۰ دستگاه رسید در حالیکه تقاضا برای خودروهای مرسدس بنز ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۵۷۷ هزار و ۶۷۴ دستگاه رسید.

آئودی با عرضه مدل ساب کامپکت جدید Q۱ در سال آینده و Q۸ اندازه بزرگ تا سال ۲۰۱۹، تعداد مدلهای شاسی بلند را افزایش خواهد داد. این خودروساز آلمانی انتظار دارد خودروهای شاسی بلند حدود ۴۰ درصد از کل فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ را در مقایسه با ۳۲ درصد کنونی تشکیل دهند.

عرضه مدلهای جدید برای این خودروساز کلیدی به حساب می‌آیند زیرا رقابت در چین که بزرگترین بازار این خودروساز است با کندی رشد این کشور تشدید خواهد شد.

مدیرعامل آئودی پیش بینی کرد تقاضا برای خودرو در این کشور امسال حدود هشت درصد رشد خواهد کرد که سریعتر از بسیاری از بازارهای بزرگ دیگر خواهد بود.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ