ویلا نشینی در بالاشهر تهران چند میلیارد تومان هزینه دارد؟

2
طی سال های اخیر به واسطه افزایش قیمت مسکن قدرت خرید مردم کاهش یافته است. این موضوع باعث شده تمایل مردم به اجاره مسکن افزایش یابد و تقاضا برای اجاره مسکن بیش از گذشته مطرح شود.این در حالی است که اخیرا بانک مرکزی موافقت خود را با افزایش وام خرید مسکن اعلام کرده و شورای پول و اعتبار در نشست آتی خود موضوع افزایش وام مسکن به میزان ۶۰ میلیون تومان را بررسی خواهد کرد.

علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در همین زمینه گفت درباره وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن ابهام‌هایی وجود داشت که آنها برطرف شده است و در نشست آینده شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بانک مرکزی افزایش سقف وام مسکن به ۶۰ میلیون تومان بود، گفت: بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار قرار شد با توجه به شرایط کلان اقتصاد و خروج بخش مسکن از رکود این طرح مجددا بررسی شود. بانک مرکزی پس از بررسی‌های خود به توافق‌هایی دست پیدا کرد، اما برای اجرا به مصوبه شورای پول و اعتبار نیاز دارد. بر همین اساس هفته آینده این موضوع در شورا مطرح خواهد شد.

وی همچنین درباره احتمال آزاد شدن وام مسکن افزود: بانک مرکزی در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن وام خرید مسکن از انحصار یک بانک خارج شود و تمام بانک‌ها بتوانند تسهیلات مسکن را پرداخت کنند. این طرح در بانک مرکزی است و به زودی در دستور‌کار شورای پول و اعتبار قرار می‌گیرد.

در حالی این طرح ها در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد که بازار مسکن این روزها در رکود به سر می برد. حسام عقبایی در این رابطه گفت: یکی از عوامل رونق اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم و به عبارتی خانه‌دار شدن آنها اعمال سیاست‌های حمایتی به منظور تامین مسکن است.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقتصاددانان با اعطای تسهیلات بانکی به دلیل اینکه باعث افزایش نقدینگی در میان مردم شده و منجر به بروز تورم می‌شود مخالفند، افزود: در جواب به این تفکر باید گفت که اگر معتقدیم نقدینگی حاصل از اعطای تسهیلات بانکی تورم‌زاست پس چرا در طول ۹ سال گذشته که تسهیلات بانکی هم اعطا نمی‌شد قیمت مسکن افزایش می‌یافت.

وی با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت تولید مسکن توسط انبوه‌سازان بسیار پائین است، ادامه داد: علت پائین بودن این ظرفیت، بومی‌سازی و سنتی‌سازی مسکن است. آخرین پروژه نیز مسکن مهر بود اما، این گونه اقدامات نیز سنتی است.

عقبایی در پاسخ به این سوال ما که آیا افزایش تسهیلات بانکی به خارج شدن مسکن از رکود کمک خواهد کرد یا نه، گفت: با افزایش میزان تسهیلات بانکی قدرت خرید مردم بالاتر رفته و حجم معاملات افزایش می‌یابد و در نتیجه با افزایش حجم معاملات، سرعت خروج از رکود شتاب می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری، اساسی‌ترین راهکار برای خروج بازار مسکن از رکود را تدوین بسته خروج از رکود در این حوزه دانست و افزود: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته تدوین و اجرای بسته خروج از رکود مسکن را در اولویت های اقتصادی خود قرار داده‌ و به موفقیت‌هایی در این حوزه دست یافتند.

عقبایی درباره آینده قیمت مسکن گفت: تا پایان تابستان امسال هیچگونه افزایشی نخواهیم داشت. به گفته وی در ماه‌های اخیر حجم معاملات مسکن رو به رشد است و خیز خروج از رکود با سرعت بیشتری در حال تحقق است و با توجه به ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن، میزان اجاره بها در سال جدید افزایش نداشته و اقدامات برخی سوداگران در این بازار نیز بی‌اثر است.

در حالی دولت و بانک مرکزی در حال بررسی طرح های مختلف به منظور افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن هستند که طی سال های گذشته بخشی از بازار مسکن که مربوط به خانه های لوکس بالاشهر تهران می شود با مشکل کمبود تقاضا مواجه نبوده اند و این خانه ها مشتریان خاص خود را داشته اند.

عرضه کنندگان بازار خانه های لوکس نیز بدون توجه به افزایش قیمت ها به منظور تامین نیازهای متقاضیان اقدام به ساخت خانه ها و ویلاهایی با امکانات بالاتر کرده اند و افزایش میلیاردی قیمت این مسکن ها نیز تقاضا را کاهش نداده است.

درجدول زیر به نمونه هایی از قیمت خانه های ویلایی در بالاشهر تهران آمده است:

منطقه

متراژ

قیمت(تومان)

زعفرانیه

۳۳۰

۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

فرشته

۳۳۰

۴,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تجریش

۵۰۰

۸,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

سعدآباد

۶۰۰

۱۰,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شیخ بهایی

۵۸۰

۲۰,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

دربند

۵۳۰

۷,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰

جردن

۵۶۲

۱۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. بهرام می گوید

    ویلا آقازاده رامین فرزند ارشد معاون مطبوعاتی احمدی نژاد که زن اولش روطلاقید و مهناز افشار رو عقد کرد تو الهیه است و ۳۰ میلیارد ،!!این آقازاده دوسال قبل از تصدی سمت واردات دارو بیماران خاص و سرطانی بالای سر خونه پدرش بازن اولش زندگی میکردوماشین هم نداشت .تو این دو سا ل تصدی واردات دارو ماشین بنز اس ۵۰۰ وخونه ۳۰،میلیاردی و رستوران میلیاردی از پوله
    ۱
    حلاله !!
    کی به حساب اموال نامشروع این … میرسه

  2. افشین می گوید

    سایت محترم لطفا حرفای حق رو با گذاشتن نقطه چین سانسور نکن پول مردمو خوردن اونوقت شما صدارو هم توی گلو خفه میکنی