استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۹۴ + زمان و توزیع کارت آزمون

0

آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور خرداد ماه سال ۱۳۹۴

خبر ۲۳ اردیبهشت ۹۴ استخدام:اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور – سال ۱۳۹۴

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۴ ثبت‌نام نموده‌اند، به اطلاع می‌رساند کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۲۹/۲/۹۴ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه مراجعه نمایند.  با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات کارت شرکت در آزمون خود مشاهده نمودند لازم براساس توضیحاتی که در این خصوص طی اطلاعیه‌ای در روز یکشنبه مورخ ۲۷/۲/۹۴ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار می‌گیرد و در روز دوشنبه مورخ ۲۸/۲/۹۴ در نشریه پیک سنجش درج می‌گردد، اقدام نمایند.

لازم به تاکید است فرآیند برگزاری آزمون برای کلیه خوشه‌های شغلی از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) صبح روز جمعه ۱/۳/۹۴  آغاز می‌گردد و آدرس حوزه امتحانی در کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

خبر ۳۱ فروردین ۹۴ استخدام:۲۰۰ هزار نفر در این آزمون استخدامی شرکت کردند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ۲۰۰ هزار و ۲۸۸ نفر در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشورثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام اولین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۰ فروردین‌ماه خبر داد.حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: به منظور فراهم نمودن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور (۱۳ دستگاه اجرایی) برای به کارگیری افراد واجد شرایط هر یک از دستگاه‌های اجرایی مذکور و به منظور استخدام پیمانی آنان در سال ۹۴ و همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در رابطه با تبدیل وضع مربیان حق‌التدریس اقدام نکرده‌اند مهلت ثبت‌نام که تا امروز اعلام شده بود، تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۰ فروردین تمدید شد.

وی افزود: به کلیه داوطلبانی که تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، توصیه می‌شود در این مهلت باقیمانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه ثبت‌نامی منتشره و همچنین اطلاعیه‌ای که امروز روی سایت قرار می‌گیرد در صورت واجدشرایط بودن نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد شرایط و ضوابط هر یک از دستگاه‌های اجرایی توضیح داد: شرایط و ضوابط ثبت‌نام در هر یک از دستگاه‌های اجرایی در دفترچه راهنما و اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۰ فروردین‌ماه روی سایت سازمان سنجش منتشر شده، روی همین سایت قرار گرفته است.

توکلی با تاکید بر اینکه این آزمون توسط سازمان سنجش و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار می‌شود در مورد تاریخ برگزاری و تعداد ثبت‌نام کنندگان اظهار کرد: این آزمون در تاریخ اول خردادماه ۹۴ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود. تا ۸ صبح امروز (دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه) ۸۹ هزار و ۶۲۵ داوطلب (۱۱ هزار و ۸۹۸ داوطلب برای شرکت در آزمون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ۷۷ هزار و ۷۲۷ داوطلب برای شرکت در آزمون سایر دستگاه‌های اجرایی) نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند

شروع ثبت نام از روز دوشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۴ لغایت روز۱۷فروردین ماه ۱۳۹۴۲۰ فرودین ماه ۱۳۹۴ می باشد.

کارجویان عزیز ثبت نام آزمون های استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور سال ۹۴ شروع شد. لطفا قبل از ثبت نام دفترچه راهنمای آزمون را به دقت مطالعه نمایید. زمان شروع ثبت نام از روز دوشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۴ لغایت روز ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۴ می باشد.

در راستای تجمیع و بهینه سازی فرآیند استخدام دستگاههای اجرایی کشور، به حول و قوه ی الهی آزمون اسـتخدامی مشـترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور تحت عنوان آزمون استخدامی خرداد ماه ۱۳۹۴ در تاریخ ۱۳۹۴/۳/۱ برگزار میگردد.

سوال برخی سوالات:
۱- برای داوطلبان عادی با ضریب ۱ داوطلبان بومی استان با ضزیب ۱.۲ و داوطلبان بومی شهرستان با ضریب ۱.۴ نمره آزمون مصاحبه و هیچ گونه محدودیتی برای شرکت افراد غیربومی در استخدام سایر شهرستان ها وجود ندارد.
۲- اولیت در شرایط یکسان با دوطلبان غیررسمی سپس افراد بومی شهرستان و سپس افراد غیربومی خواهد بود.
۳- در این استخدام علاوه بر شرایط بومی بودن که در استخدام های قبلی مد نظر بود یک شرط محاسبه بومی بودن اضافه شده است و آن هم تحصیلات دانشگاهی بصورت پیوسته یا مجزا حداقل در ۴ سال می باشد.

 جدول زمانی و نکات مهم

  • مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز دوشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۴ لغایت روز ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۴ می باشد
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام : برای ویرایش اطلاعات از بخش مربوطه که در منوی سمت راست می باشد اقدام نمایید.
  • توجه ویژه : در طی مراحل ثبت نام از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری نمایید.
  • توجه ویژه : در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخورد کردید، تمامی پنجره های مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل ثبت نام را آغاز نمایید.
  • توجه ویژه : ثبت نام شما زمانی تکمیل گردیده که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده ۶ رقمی  و کد پیگیری ثبت نام ۱۵ رقمی دریافت نمایید.
  • توجه ویژه : در صورتی که شماره پرونده یا کدپیگیری ثبت نام را فراموش کردید، صرفا از طریق سامانه پاسخگویی جدید و پس از “عضویت در سایت/ورود به سیستم” از بخش درخواست جدید، آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور را انتخاب کنید و با انتخاب درخواست “دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام” و ارائه سریال ثبت نام، بلافاصله شماره پرونده و کد پیگیری را دریافت خواهید کرد
  • توجه ویژه : جهت طرح سوال می توانید با شماره ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۵۷ و ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۵۹ تماس گرفته ویا از طریق سیستم پاسخگویی اقدام نمایید. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۲:۳۰ و بعداز ظهر از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۰۰ بجز ایام تعطیل

توصیه‌های مهم به داوطلبان گرامی

  • ۱- داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت نام را بطور کامل مطالعه کرده باشند
  • ۲- داوطلبان لازم است در درج کد ملی، نام خانوادگی و نام، مشخصات شناسنامه‌ای، ارسال عکس و تمامی اطلاعات لازم دیگر دقت و توجه کافی به عمل آورند، بدیهی است درصورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.
  • ۳- در پایان ثبت‌نام اینترنتی تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب می‌باشد، لذا دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.
  • ۴- برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامی را به دقت بررسی نمایند.
  • ۵- داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداری نمایند.
  • ۶- داوطلبان لازم است اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری نمایند.
  • ۷- توصیه می‌شود داوطلب فرایند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد سایرین افشا نکند.

شرایط عمومی استخدام

– داشتن تابعیت ایران

– تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی

– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

– انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (ویژه آقایان)

– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

– نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر

– داوطلبان نبایــد از جمله افــرادی باشند که به موجب آراء مراجع قضــائی و ذیصلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند.

– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانائی برای انجام کاری که استخدام می شوند.

– داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاه های اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.

تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائـم و پایـان خـدمت نظـام وظیفـه و محاسـبه سـن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت نام می باشد.

موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

الف) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزنـدان و همسـر آزادگـان کـه حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سـن معاف می باشند.

ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال.

ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.

د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه های اجرایی از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشتهانـد،

به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

 مراحل ثبت نام

۱- تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.

۲- فایل عکس اسکن شده.

داوطلب می بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسـال از طریــق برنامـه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:

– عکس ۳×۴ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)

– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ باشد.

– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق اقدام به اسکن نمایند.

تبصره ۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره ۳: در صورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

پرداخت وجه ثبت نام

ثبت نام بصورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۴/۱/۱۰ لغایت دوشنبه مورخ ۱۳۹۴/۱/۱۷ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان واجد شرایط می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۱۳۵/۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقـدام

نمایند. .( ایثارگران۵۰ درصد مبلغ مذکور را می پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت کل مبلغ مزبور معاف می باشند)

تذکر مهم : با توجه به الزام پرداخت مبلغ مذکور به علت ثبت نام اینترنتی، واجدین شرایط (ایثارگران) میبایست مبلغ مذکور را واریز و پس از هماهنگی و تائید بنیاد شهید و امور ایثارگران، مبلغ واریزی به ایشان قابل استرداد خواهد بود.

– لازم به توضیح است مدت زمان تعیین شده تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت بـه ثبـت نـام اقـدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.

– به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

داوطلب در زمان ثبت نام می بایست دارای مدارک ذیل باشد

– آخرین مدرک تحصیلی مندرج در آگهی

– کارت ملی

– شناسنامه

– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم غیر پزشکی (ویژه برادران)

– مدارک دال بر ایثارگری

– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)

– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از موارد ذکر شده در بندهای الف، ب، ج و د بند یک تذکرات)

– نامه گواهی اشتغال از دستگاه محل خدمت با ذکر شماره شناسه قراردادی) ویـژه شـاغلین قـراردادی (بـرای محاسـبه امتیـاز شاغلین قراردادی بر اساس فرم شماره یک.

تبصره: مبنای استان و شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در زمان ثبت نام می باشد.

تذکر مهم: با توجه به اینکه مدارک متقاضیان توسط دستگاه استخدام کننده، پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد، و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۴/۲/۲۹ برای مشاهده و پرینت بر روی سـایت سـازمان سـنجش بـه نشـانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ ۱۳۹۴/۳/۱ در تهران وبا توجه به آمار شرکت کننـدگان، حسـب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد کـه در تقاضـانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون برروی کارت شرکت درآزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون بررسی خواهد شد.

* به هر یک از داوطلبان یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.

 

مواد آزمون عبارتند از

الف- مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین میشود:

۱- فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)

۲- ریاضی و آمار مقدماتی

۳- زبان و ادبیات فارسی

۴- معارف اسلامی

۵- زبان انگلیسی عمومی

۶- اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

۷- هوش و توانمندیهای عمومی

– آزمون به صورت چهار گزینهای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.

– سؤالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.

– اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در ایـن صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.

تذکر مهم: سوالات حیطههای تخصصی آزمون مشترک بر اساس دانش و مهارت های تخصصی متناسب با خوشهای شـغلی یـا مشاغل، با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تهیه خواهد شد.

امتیازات و سهمیه های قانونی

۱- نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (۱/۲)، و بومی شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (۱/۴)، نمره مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی محاسبه میگردد.

داوطلب بومی: افرادی که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند، داوطلب بومی تلقی میگردند.

الف- شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

ب- همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) که شهرستان یا اسـتان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین یا همسر داوطلب با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

ج- داوطلب حداقل چهار (۴) سال از سنوات تحصیلی(ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه) را به صورت متوالی یا متناوب

در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.

د- داوطلب یا پدر، مادر و یا همسر وی، حداقل چهار (۴) سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یـا اسـتان محـل مـورد تقاضا برای استخدام را داشته باشند. (پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است).

توجه: داوطلبان موضوع این بند بایستی مدارک لازم را به همراه مدارک مورد نیاز در زمان مقرر)مرحله مصاحبه (ارائه نمایند.

۲- به نمرات مکتسبه کارکنان قراردادی که دارای شماره شناسه قراردادی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشند، به ازاء هر سال سابقه خدمت در هر یک از دستگاه های اجرایی، دو درصد و حداکثر تا بیست درصـد (%۲۰) نمـره کـل، در هریـک از حیطه های آزمون و مصاحبه استخدامی آنان اضافه خواهد شد.

۳- در صورت مساوی بودن نمرات مکتسبه داوطلبان، اولویت معرفی به گزینش به ترتیب با شاغلین قراردادی دستگاه اجرایـی، افراد بومی شهرستان و بومی استان می‐باشد.

۴- معلولین عادی بشرط دارا بودن شرایط مندرج در آگهی و کسب حد نصاب نمره لازم آزمون عمومی، به ترتیب نمره مکتبسه از سه (۳) درصد سهمیه قانونی برخوردار خواهند بود.

۵- سهمیه استخدامی ۲۵ درصد ایثارگران شامل جانبازان، آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان دارای یک سال و بالای یکسال اسارت توسط بنیاد شـهید و امـور ایثارگران به دستگاه مربوطه معرفی گردیده و در حال طی فرایند جذب می باشند .

توجه : خواهر و برادر شهید نیز مشمول سهمیه (۲۵) درصد ایثارگران بوده لکن از شرط آزمون معاف نبوده و ملزم به شرکت در آزمـون می باشند. بنابراین در صورتی که سهمیه مذکور تا سقف قانونی یاد شده تامین نشده باشد، صرفاَ در بین خود به رقابت خواهند پرداخت.

– پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه هـا و همسـر و فرزنـدان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت اختصاص می یابد .

– انتخاب اولویت در مشمولین پنج درصد سهمیه استخدامی، با رزمندگان میباشد (رزمندگان در صورت ثبت نـام و داشـتن شـرایط احراز لازم در حد سهمیه تعیین شده از شرط آزمون معاف می باشند) و سایر مشمولین سهمیه مذکور در اولویت بعدی قرار داشته و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت.

– استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان صورت خواهد گرفت.

نحوه اعلام نتیجه

بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه های اجرایی منضم بـه بخشـنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (معاون توسعه مدیریت و سـرمایه انسـانی رئـیس جمهور سابق) تعیین حد نصاب و انتخاب افراد به شرح ذیل صورت می پذیرد:

الف) تعیین حدنصاب

شرط اولیه انتخاب داوطلبان استخدام جهت معرفی به گزینش و یا انجام مصاحبه استخدامی، کسـب حدنصـاب لازم در آزمـون کتبی در امتحان مشترک فراگیر مطابق شرایط ذیل میباشد:

– پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطههـای عمـومی و تخصصـی بـا وزن برابـر محاسـبه و براساس مجموع نمرات بدست میآید.

– برای تعیین حدنصاب آزمون کتبی مربوط به هریک از خوشههای شغلی، پنجاه درصد (۵۰%) مجموع بالاترین نمره مکتسبه در هر خوشه شغلی محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد.

تذکر۱: پس از تعیین حدنصاب در هر یک از خوشههای شغلی، نمرات تمامی داوطلبـان براسـاس خوشـههـای شـغلی انتخـابی مقایسه گردیده و داوطلبان فاقد حدنصاب از سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً موضوع از طریق سامانه امتحانـات جهـت اطـلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد گردید.

تذکر۲: کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون مشترک فراگیر هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند.

ب) مراحل استخدام گزینش علمی (انتخاب سه برابر) از بین دارندگان حدنصاب:

۱-در این مرحله داوطلبان دارای حدنصاب براساس انتخاب اول خوددر تقسیم بندی هریک ازدستگاههای استخدامکننده قرار میگیرند.

۲- انتخاب افراد بر اساس مجموع نمره فضلی آنان (با وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصـد (۶۰%) بـرای حیطه تخصصی) با در نظر گرفتن موارد ذیل به تعداد سه (۳) برابر ظرفیت پذیرش در هر شـغل و محـل مـورد تقاضـا صـورت مـی پذیرد.

۲-۱- نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (۱/۲)، و بومی شهرستان بـا ضـریب یـک و چهـار دهـم (۱/۴)، نمـره مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی محاسبه میگردد.

۲-۲- به نمرات مکتسبه کارکنان قراردادی که دارای شماره شناسه می باشند، بـه ازاء هـر سـال سـابقه خـدمت در هـر یـک از دستگاه های اجرایی، دو درصد و حداکثر تا بیست درصد (۲۰%) نمره کل، در هریـک از حیطـه هـای امتحـان مشـترک و مصـاحبه استخدامی آنان اضافه خواهد شد.

ج) معرفی به گزینش (انتخاب یک برابر) :

۱- پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد اصلی به گزینش براساس مجموع نمره فضـلی آنـان بـا وزن هفتـاد درصـد

(۷۰%) برای امتحان مشترک فراگیر و سی درصد (۳۰%) برای مصاحبه استخدامی(با در نظر گرفتن مـوارد “۲-۱″ و “۲-۲″ در بنـد

“ب” در مصاحبه استخدامی)، به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش به ترتیب نمره فضلی خواهد بود.

۲- در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، برای معرفی افراد دارای حد نصاب به گزینش، بر اساس مجموع نمره فضلی آنان با وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰%) برای حیطه تخصصی (با در نظر گرفتن موارد “۲-۱″ و “۲-۲″ در بند “ب”) برابر تعداد ظرفیت پذیرش اقدام می گردد.

تذکرات

۱- به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر) موضوع تبصره دو ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری (پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعـلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفت گانه (ICDL) صادره از مراکز و موسسـات تاییـد صـلاحیت شـده توسـط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را ارائه نمایند.

۲- کسانی که فاقد گواهی نامه های مذکور می باشند و یا گواهی نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشند موظفند در یکی از مراکز تعیین شده که در بخش «اعتبار سنجی موسسات آموزشی» با عنوان «موسسات تعیین صلاحیت شده» سایت مرکـز

آموزش مدیریت دولتی با آدرس www.smtc.ac.ir قابل مشاهده می باشد، پس از شرکت در آزمون تعیـین سـطح، گـواهی نامـه مذکور را ارایه نمایند.

۳- به مدارک دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شـرایط احـراز مشـاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل) به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه ها و موسسـات آمـوزش عالی کشور و سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و یا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور وقـت کـه در آزمـون

جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شدهاند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بـالاتر بـا ارزش علمی دارند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴- مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه بایستی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

۵- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صـورت نـاقص در زمـان مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد.

۶- انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل گزینش میسر میباشد و اسامی پذیرفته شدگان پس از تایید مراجع ذی صلاح از طریق درگاه دستگاهها و سازمانهای مربوط و سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی به نشانی www.sanjesh.org به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

توجه ویژه : جهت طرح سوال می توانید با شماره ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۵۷ و ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۵۹ تماس گرفته ویا از طریق سیستم پاسخگویی  اقدام نمایید. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۲:۳۰ و بعداز ظهر از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۰۰ بجز ایام تعطیل

لینک ثبت نام

  • دریافت دفترچه راهنمای آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور خرداد ماه سال ۱۳۹۴- به تفکیک سازمان ها

فهرست دفترچه و مقدمه
فهرست شغل‌ محل‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی
فهرست شغل محلهای دیوان عدالت اداری
فهرست شغل محلهای سازمان امور مالیاتی کشور
 فهرست شغل محلهای سازمان پزشکی قانونی کشور
 فهرست شغل محلهای سازمان ثبت احوال کشور
 فهرست شغل محلهای سازمان دامپزشکی کشور
 فهرست شغل محلهای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور
 فهرست شغل محلهای سازمان سنجش آموزش کشور
 فهرست شغل محلهای سازمان علمی و تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست جمهوری
فهرست شغل محلهای سازمان ملی بهره وری ایران
فهرست شغل محلهای سازمان هواپیمایی کشوری
فهرست شغل محلهای مرکز اورژانس تهران
فهرست شغل محلهای وزارت امور اقتصادی و دارایی
دستورالعمل نحوه تکمیل تقاضانامه آزمون استخدامی متمرکز برای دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۳۹۴
شغل محل ها و شرایط اختصاصی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور
دستورالعمل نحوه تکمیل تقاضانامه آزمون استخدامی متمرکز برای دستگاههای اجرایی کشور
(سازمان آموزش فنی و حرفه ای) در سال ۱۳۹۴

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ