هر شهروند عرب سالانه تنها ربع صفحه کتاب می‌خواند!

0

هیئتی وابسته به امور نشر وابسته به نهاد دولتی مجلس اعلای فرهنگی در مصر می‌گوید که کتاب‌خوانی در دنیای عرب در پایین‌ترین سطح جهانی قرار دارد. بنا به این بررسی، شهروند عرب سالانه تنها ربع صفحه کتاب می‌خواند.

کاریکاتور اعراب غذای اعراب زن عربی دختر عربی اخبار عربستان آینده اعراب

در جریان کنفرانس سالانه‌ی کتاب و انتشارات که روز دوشنبه (۱۸ مه) در مصر به کار خود پایان داد، آماری از میزان مطالعه در کشورهای گوناگون منتشر شد. هدف کنفرانس یادشده، کمک به رشد کتاب‌خوانی در جهان عرب است.

بنا به گزارش خبرگزاری “الجزیره”، در پایان کنفرانس اعلام شد: «هر شهروند عرب به طور متوسط سالانه تنها ربع صفحه کتاب می‌خواند. این در حالی است که میانگین کتاب‌خوانی در آمریکا سالانه به ۱۱ کتاب و در بریتانیا به ۷ کتاب می‌رسد.»

بنا به تحقیق “هیئت کتاب و انتشارات” در سراسر جهان عرب سالانه ۱۶۵۰ عنوان کتاب تازه منتشر می‌شود، درحالی‌که تنها در ایالات متحده سالانه بیش از ۸۵ هزار کتاب بیرون می‌آید.

در پایان این کنفرانس دوروزه اشاره شد که سازمان یونسکو، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد، نیز به تازگی آمار مشابهی منتشر کرده است.

طبق آمار یونسکو برای یک میلیون شهروند عرب تنها ۳۰ نسخه کتاب وجود دارد، درحالی که یک میلیون شهروندان اروپایی ۸۵۴ نسخه کتاب در اختیار دارند.

بنا به گزارش تازه، میزان مطالعه در جهان عرب حتی از بسیاری کشورهای خاورزمین نیز پایین‌تر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ