قربانی تجاوز جنسی در هند ، پس از ۴۲ سال بیهوشی جان سپرد! + عکس

1

یک پرستار هندی در سال ۱۹۷۳ میلادی مورد تجاوز قرار گرفت و از آن زمان تا امروز در کما بسر ‌برد. این زن پس از ۴۲ سال درگذشت و مرگ او بحث درباره کمک به آسان‌مرگی (اوتانازی) را دوباره داغ کرد.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی زن هندی دختر هندی اخبار قتل اخبار جناییآرونا شانباوگ بیش از چهار دهه در کما بود. در سال ۱۹۷۳ یکی از نظافتچی‌های بیمارستانی در بمبئی به او تجاوز کرد.

این مرد در یکی از شب‌های نوامبر آن سال وقتی آرونا شانباوگ را تنها گیر آورد با یک زنجیر او را به تخت بست و گلوی او را چنان فشرد که مغز این زن بر اثر نرسیدن اکسیژن برای همیشه صدمه دید و پس از آن تا پایان عمر بیهوش ماند.

آرونا شانباوگ امروز دوشنبه ۲۸ اردیبهشتد (۱۸ مه) بر اثر یک عفونت شدید ریوی در سن ۶۶ سالگی درگذشت. مرد متجاوز به جرم تلاش برای قتل، به هفت سال زندان محکوم شد.

خانم پینکی ویرانی، دوست این پرستار، یک نویسنده زن هندی که بیوگرافی آرونا شانباوگ را نوشته، سال‌ها پیش تلاش کرد دیگر نگذارد پزشکان به تلاش خود برای زنده نگاه داشتن آرونا شانباوگ ادامه دهند تا او با مرگی انسانی‌تر از این جهان چشم فروبندد. همین بحث درباره کمک به تسریع مرگ یا اوتانازی را در هند دامن زد. اما پرستارانی که آرونا شانباوگ را تیمار می‌کردند علیه این دادخواست ایستادند.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی زن هندی دختر هندی اخبار قتل اخبار جنایی

به این ترتیب دادگاه عالی هند در سال ۲۰۱۱ رای به ادامه تلاش‌ها برای حفظ حیات آرونا شانباوگ داد، با این استدلال که خانم پینکی ویرانی از آن‌جا که عضو خانواده آرونا شانباوگ نیست، حق تصمیم‌گیری در این باره را ندارد. البته قضات دادگاه در این پرونده قید کردند که کمک غیرفعال به مرگ آرونا شانباوگ امکان‌پذیر است.

به دنبال مرگ آرونا شانباوگ، دوست اوبه کانال تلویزیونی NDTV هند گفت پروردگار را شکر می‌کند که دوستش از زجری که می‌کشید خلاص شد: «او مانند پرنده‌ای در قفس بود.»

به گفته خانم ویرانی مرگ واقعی آرونا شانباوگ همان ۴۲ سال پیش رخ داده بود اما او به هند یک هدیه بزرگ داد: «قانونی برای کمک به آسان‌ مرگی».

Indian nurse who was in a coma for 42 YEARS after brutal hospital rape that left her in permanent vegetative state has died

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. الهه می گوید

    بغض در گلو تو نشست
    فریادی نزدی
    سکوت شد تنها هم صحبت تو
    برای همیشه
    گریه ای نکردی
    نگاهت پر از درد بود
    درد از این جاهلیت
    انها تو را شکست به حکم زن بودنت

    الهه از تبریز این شعر رو تقدیم به آرونا میکنم .