ثروت حسین هدایتی مالک استیل آذین ، سه برابر سرمایه بابک زنجانی!

0

ادعای سرمایه اسمی ۸۲ هزار میلیاردی، نکته مهم نشست مطبوعاتی حسین هدایتی با خبرنگارانی بود که به دلیل حضور در حوزه ورزش اطلاعات کمتری از دنیای اقتصاد و اعداد و ارقام آن دارند.

 رقم مورد ادعای مالک گروه استیل آذین بسیار بالاست. برای دریافتن این نکته که این رقم چقدر بزرگ است، کافی است آن را با پرتفوی سهام عدالت که ۶۲ شرکت و ۴۵ میلیون سهامدار عضو آن هستند مقایسه کرد. پورتفوی کنونی سهام عدالت با ۶۲ شرکت دولتی تشکیل شده و ۴۵ میلیون سهامدار دارد و البته ۹۰ هزار میلیارد تومان می‌ارزد که این مبلغ کمی بیشتر از سرمایه مورد ادعای حسین هدایتی است.

جالب است بدانید بابک زنجانی در آخرین گفت‌وگوی مطبوعاتی خود دارایی شخصی‌اش را ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که این مبلغ هم کمتر از یک سوم مبلغ مورد ادعای هدایتی است.

حاجی‌وند یکی از کارشناسان سازمان خصوصی‌سازی در این باره به ورزش سه می‌گوید: اینکه ایشان می‌گویند ۸۲ هزار میلیارد سرمایه اسمی دارند، لابد پایه و اساسی دارد اما اصولا ادعایی مثل این در فرابورس توسط کارشناسان مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا صحت آن اثبات شود.

وی در ادامه می‌گوید: مهلت شرکت در مزایده به پایان رسیده و من هم اخبار را از رسانه‌ها خوانده‌ام. دو شرکت استیل آذین و بهنام پیشروی کیش با وجود سپرده سنگینی که گذاشته بودند و این مبلغ در همین مدت هم سود بانکی بالایی داشت، سپرده‌شان را پس نگرفتند تا مشخص شود اراده‌شان برای حضور در مزایده چهارم است.

حاجی‌وند در ادامه درباره وضعیت واگذاری باشگاه استقلال هم گفت: ظاهراً آقای فتح‌الله‌زاده و یکی دیگر از دوستان به دنبال راهکاری برای اجاره باشگاه هستند. این یک روش قانونی است که هرگز و پیش از این در سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری سهام امتحان نشده اما همانطور که گفتم اساس قانونی دارد و قابل اجراست.

وقتی از وی درباره اراده دولت برای واگذاری سهام این دو باشگاه می‌پرسیم، او اینطور پاسخ می‌دهد: سال‌های سال است که می‌خواهند استقلال و پرسپولیس را خصوصی کنند اما این اتفاق به هر دلیلی نیفتاده بود و حالا برای اولین‌بار است که کار به این مرحله رسیده است.

حاجی‌وند در ادامه اضافه کرد: این روش واگذاری روش درستی نیست اما در حال حاضر بهترین راه است. این دو باشگاه اگر می‌خواستند در بورس و فرابورس حضور یابند مراحل زیادی را باید پشت سر می‌گذاشتند زیرا صورت‌های مالی مشخصی نداشتند.

وی در پایان گفت: خیلی از بدهی‌های دو تیم هنوز مشخص نیست. آنها دارایی‌ها را می‌فروشند و بدهی‌ها برای وزارت دارایی باقی می‌ماند.

پارسینه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ