دلیل رکود فقط تحریم ها نیست/ با توافق هسته‌ای اتفاقی در اقتصاد نمی افتد

0
خوانساری با اشاره به اثر مذاکرات بر اقتصاد ایران گفت: دلیل رکود فقط تحریم ها نیست و می توانیم با تکیه بر توانایی ها داخل و ظرفیت کشور و با تدبیر دولت، رشد اقتصادی پایدار را شاهد باشیم.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با تراز، در خصوص توافق هسته‌ای و تاثیر آن بر اقتصادی ایران، اظهارداشت: توافق هسته ای می تواند در رونق تولید موثر باشد، اما دلیل رکود، تحریم ها و محقق نشدن توافق هسته ای نیست.
وی با بیان اینکه تحریم ها بر اقتصاد کشور تاثیر داشته است، افزود: اگر به توانایی های داخل از نظر نیروی انسانی و ظرفیت های داخلی تکیه کنیم و با تدبیر دولت، در رونق پایدار تولید موثر است و می توانیم رشد اقتصادی را شاهد باشیم.
خوانساری با اشاره به کمبود منابع مالی تصریح کرد: با هدایت درست درآمدهای نفتی و اعتبارات بانکی می توان بخشی از کمبود مالی را جبران کرد و باید با بهبود فضای کسب و کار، زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کرد.
رئیس اتاق بازرگانی با بیان این مطلب که سرمایه کافی ، مهارت کسب و کار و مدیریت از عوامل اصلی رونق تولید است، بیان کرد: اقتصاد ایران برای رونق تولید، تنها محتاج مذاکرات هسته ای نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ