ایران ۱٫۱ میلیارد دلار از اسرائیل غرامت می‌گیرد!

0
یک مقام آگاه در مرکز حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری اعلام کرد: یک شرکت نفتی وابسته به دولت رژیم صهیونیستی به پرداخت بیش از ۱/۱ میلیارد دلار به نفع ایران محکوم شد.

این مقام آگاه با اشاره به اینکه دعوای مطرح شده مربوط به قراردادی است که سال ۱۹۶۸ بین شرکت ملی نفت ایران و دولت رژیم صهیونیستی به منظور انتقال نفت ایران از طریق دریای سرخ به اسرائیل منعقد شده بود.

این مقام آگاه با بیان اینکه “این پرونده در سال ۱۹۸۹ با ارسال اخطاریه داوری از جانب شرکت «فیمارکو» متعلق به شرکت ملی نفت ایران، علیه شرکت «تائو» به رژیم صهیونیستی ابلاغ شد و جریان داوری آغاز شد”، گفت: این شرکت ابتدا به پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار محکوم شد اما در رأی نهایی به پرداخت مبلغ بیش از ۱/۱ میلیارد دلار به اضافه بهره ساده و نیز مبلغی در حدود هفت میلیون بابت هزینه‌ها و مجارم داوری در حق شرکت ملی نفت ایران محکوم شد.

وی افزود: شرکت ملی نفت ایران به منظور جلوگیری از شمول مرور زمان بر رأی داوری، دعوایی را برای شناسایی و اجرای بخشی از رأی داوری در پاناما علیه شرکت تائو مطرح کرده است که در دست رسیدگی دادگاه‌های پاناما است و در مورد اصل مبلغ محکوم نیز اقدامات لازم به عمل خواهد آمد و موضوع در دست پیگیری است.

منبع: ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ