راهبردهای پدیده شاندیز برای جذب سرمایه در کوتاه مدت

0
مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز، راهبردهای این شرکت برای جذب سرمایه در کوتاه مدت را تبیین کرد.
به گزارش مرکز خبری اقتصاد ایران ، سعید ورودی فروش سهام در فرابورس، جذب سرمایه گذار و فروش املاک را راهبردهای اصلی پدیده برای جذب نقدینگی و تسریع روند ساخت و سازها برشمرد.
وی میزان سهام شناور فعلی شرکت را ۱۲ درصد عنوان کرد و افزود: میزان سهامی که هم اکنون در اختیار سهامداران قرار دارد رقمی در حدود ۱۲ درصد است و با توجه به اینکه پدیده در هنگام ورود به بورس با متقاضیهای زیادی به خصوص حقوقی ها مواجه خواهد بود این الزام به وجود می آید تا میزان سهم شناور (قابل فروش) را بالا ببریم.
وی پدیده را پروژه ای قابل قبول و دارای ارزش افزوده بالا خواند و ادامه داد: حقوقی ها منتظر ورود شرکت به فرابورس اند تا جای سهامداران حقیقی که طالب فروش هستند بنشینند.
مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با بیان اینکه با ورود پدیده به فرابورس شرکت به نقدینگی بالایی خواهد رسید، اذعان کرد: از سویی دیگر سهامداران نیز می توانند سهام خود را به فروش برسانند که این عامل نیز مسوولیت بازخرید را از شانه شرکت بر می دارد.
وی تاکید کرد: شرط ورود شرکتها به فرابورس نداشتن پرونده باز قضایی است که با توجه به اعلام دادستان محترم مشهد مبنی بر منع نداشتن پدیده برای ورود به بورس منتظر استعلام سازمان بورس از دادگستری استان هستیم.
ورودی روش دیگر برای بالا بردن نقدینگی را جذب سرمایه گذار دانست و گفت: شایعاتی که مبنی بر فروش سهام در کشور های خارجی مطرح می شود صحت ندارد اما یکی از راهبردهای ما جذب سرمایه گذاران کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه است که خواهان حضور در پدیده هستند.
وی مهمترین مشکل این حوزه را نیز بحثهای قضایی خواند و گفت: قطعا کسی سرمایه اش را به جایی نمی برد که پرونده قضایی دارد. این مبحث کار را برای ما در مذاکرات مشکل کرده است ولی با توجه به مزیتهای پروژه امیدواریم به نتیجه برسیم.
وی حضور سرمایه گذار خارجی را بازی برد – برد خواند و ادامه داد: سرمایه گذاران می تواند علاوه بر کمک به تسریع ساخت و اتمام پروژه، سهام سهامدارانی که تمایل به فروش دارند را نیز بازخرید نمایند. با این روش هم سهامدارانی که همراه شرکت مانده اند و هم سهامدارانی که تمایل به فروش دارند و هم شرکت سرمایه گذار به سود خواهند رسید. علاوه بر اینکه مردم عامه نیز می توانند با تمام شدن این پروژه از مزایای آن بهرمند گردند.
مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز روش سوم برای تامین نقدینگی لازم را فروش املاک دانست و افزود: پس از اقداماتی که از پایان تعطیلات نوروز برای افزایش مراجعه عمومی به مرکز خرید و هایپر مارکت انجام شد و اصطلاحا پاخور مغازه ها افزایش یافت قیمت هر متر املاک تجاری متری از ۳۵ الی ۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد.
وی مراجعه روزانه ۵۰ الی ۱۲۰ هزار نفری مردم به این مجموعه را علت اصلی این رقم اعلام کرد و افزود: در نظر داشته باشید این زمین ها با متری ۱۵۰ هزار تومان خریداری شده است و در حالت نیمه اتمام پروژه به این قیمت رسیده است. در صورت اتمام پروژه این قیمت به مراتب بالاتر از نرخ فوق خواهد بود که به ارزش شرکت افزوده خواهد شد.
وی از تلاش مجموعه مدیران پدیده برای پیگیری هر ۳ راهبرد اشاره کرد و گفت: در این مدت لحظه ای برای تسهیل در تامین نقدینگی مجموعه توقف نداشته ایم و همه همت مان را صرف این مهم کرده ایم تا در موعد مقرر سهامداران هیچ دغدغه ای برای دریافت وجوه مربوط به برگه های تعهد پرداخت نداشته باشند.
ورودی بر حمایت دولت و مقامات قضایی برای حل این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم با تشریک مساعی راههای عبور از این دوره پرفراز و نشیب را پیدا کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ