وزیر نفت ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان به مدیر یک شرکت در سوئیس می‌دهد!

0

احمد بخشایش نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: ترجمان قوه مقننه مجلس شورای اسلامی است و طبق فرمایش امام(ره) باید در رأس امور باشد اما احساس نمایندگان آن است که مجلس انفعالی، احساسی و ضعیف عمل می‌کند. به اعتقاد من باید این ضعف را در خودمان جست‌وجو کنیم نه منشأ خارجی.

شرکت نیکو سوابق احمد بخشایش بیوگرافی محسن پاک نژاد بیوگرافی بیژن زنگنه

وی افزود: این ضعف به هیأت رئیسه برمی‌گردد وقتی ریاست مجلس جلوی استیضاح را می‌گیرد و نمی‌گذارد اعلام وصول شود این ضعف مجلس است. شاید ائتلاف و زد و بندی پشت پرده وجود داشته باشد که ذیل مصالح ملی در عمل مصالح فردی را در نظر می‌گیرد.

بخشایش در ادامه با اشاره به حضور وزرا در صحن علنی به هنگام پاسخگویی به سؤالات نمایندگان گفت: به هنگام حضور وزرا در صحن عده‌ای از نمایندگان برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه گردهم می‌آیند چون وزیر مربوط وقت کافی برای نمایندگان در نظر نمی‌گیرد. بعلاوه دفتر نمایندگان در حد یک بخشدار هم نیست. در حالی که می‌توان از کمک‌های در اختیار رئیس مجلس برای کمک به افراد حقیقی و حقوقی استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از وزیر نفت، تصریح کرد: آقای وزیر نفت ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو در سوئیس می‌دهد، در حالی که این مدیر ۱۲ ماه سال ۱۴ ماهش در ایران است! حقوق و پاداش ۱۰۰ میلیونی یعنی حرکت به سمت اشرافی‌گری، فرد مورد نظر نه تخصص و نه توانایی دارد فقط نیروی آقای زنگنه و مطیع امر اوست.

نماینده اردستان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: آقای زنگنه تمام اعوان و انصار خود را وارد حوزه نفت کرده و حیف و میل بیت‌المال اولویت وی شده است.

اک نژاد جز اولین انتصابات زنگنه در وزارت نفت بود به طوری‌که مرداد ماه سال گذشته و به فاصله چند روز پس از اخذ رای اعتماد وزیر نفت از مجلس شورای اسلامی، پاک نژاد به عنوان سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات نفتی وزارت نفت منصوب شد.

محسن پاک نژاد متولد سال ۱۳۴۵ در تهران با لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران (۱۳۶۷) و فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیر کبیر (۱۳۷۷) بوده که پیشتر به عنوان مشاور وزیر و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی(سال ۷۶)، مدیر طرح توسعه میادین گازی(۱۳۷۷)، مدیر کل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی(۱۳۷۹)، عضو اصلی هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶)، مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران( ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶)، معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران( از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲) مشغول به کار بوده است.

شرکت نیکو سوابق احمد بخشایش بیوگرافی محسن پاک نژاد بیوگرافی بیژن زنگنه

محسن پاک نژاد مدیرعامل شرکت نفتی بازرگانی نفت ایران (نیکو) در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل این شرکت گفت: گرفتن تصمیم درست در شرایط تحریم، ریسک زیادی به همراه دارد و این شرکت تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن این میزان ریسک به کار می بندد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر لوزان، سوئیس قرار دارد.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ