سرقت سایت همسریابی از ۲۰۰۰ متقاضی ازدواج

0
به گفته رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور، گرداننده یک سایت غیر قانونی همسریابی شناسایی و دستگیر شد. وی متهم است که در قالب چنین سایتی، کاربران را به صفحات درگاه جعلی بانک هدایت می‌کرده و اطلاعات حساب آنها را به سرت می‌برده است.

 سرهنگ تورج کاظمی مبلغ کلاهبرداری‌شده به این شکل را تاکنون چند صد میلیون تومان اعلام کرد و افزود: پرونده برای شناسایی مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی متهم در دست بررسی و پیگیری نهایی است.
وی درباره سوء استفاده سایت‌های اینترنتی همسریابی و دوست‌یابی از کاربران، اظهارداشت: مجرمان در پوشش راه اندازی این گونه سایت‌ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می‌کنند؛ لذا به شهروندان توصیه می‌شود حتی الامکان از مراجعه به سایت‌های غیر معتبر و نیز پرداخت وجوه و تبادل مالی جداً خودداری کنند.
وی از کاربران خواست، هنگام پرداخت‌های الکترونیکی، نشانی‌های اینترنتی درگاه‌های بانکی را کنترل کنند و به نام وب سایت باز شده، به عنوان درگاه بانک مورد نظر و همچنین به آدرس HTTPS در ابتدای نام سایت مزبور دقت کافی داشته باشند.
رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته اظهارداشت: هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند تا ماموران بتوانند سریعا با کلاهبرداران و ناامن کنندگان فضای مجازی برخوردهای لازم را داشته باشند.

منبع: ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ