ترین های لیگ برتر فوتبال ایران (۹۳ – ۹۴) لیگ چهاردهم + عکس

0

لیگ چهاردهم فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که رکوردهای خاصی را با خود به یادگار گذاشت.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین دوره رقابتهای لیگ برتر با قهرمانی سپاهان به پایان رسید. سپاهان با ۵۹ امتیاز قهرمان لیگ برتر شد اما رکورد امتیاز گیری در لیگ‌های شانزده تیمه تکان نخورد چراکه در لیگ چهارم فولادی‌ها با ۶۴ امتیاز قهرمانی را جشن گرفتند.

با توجه به شانزده تیمی شدن لیگ برتر، با مقایسه‌ای میان پنج دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر ایران که شانزده تیمی بوده، به بررسی رکوردهای این پنج سال پرداختیم.

نتایج لیگ برتر اخبار لیگ برتر اخبار فوتبال آمار لیگ برتر

* بیشترین پیروزی

بیشترین پیروزی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر در اختیار سپاهان و تراکتور با ۱۷ پیروزی بود. با این حال رکورد تعداد پیروزی در لیگ‌های ۱۶ تیمی ایران در اختیار فولاد با ۱۹ پیروزی در لیگ چهارم بود که این رکورد شکسته نشد.

* کمترین پیروزی

کمترین پیروزی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر با سه پیروزی در اختیار نفت مسجد سلیمان بود. این رکورد را مس کرمان در فصل سیزدهم با یک پیروزی همچنان در اختیار دارد.

* بیشتری تساوی

این رکورد در این فصل در اختیار پدیده مشهد بود. این تیم با ۱۵ تساوی در لیگ امسال بیشترین تعداد تساوی را در اختیار داشت. پیش‌تر بالاترین تعداد تساوی در لیگ‌های ۱۶ تیمی در اختیار مس کرمان در لیگ سیزدهم با ۱۹ تساوی بود.

* کمترین تساوی

راه آهن، فولاد و تراکتورسازی با ۷ تساوی کمترین تعداد تساوی را در اختیار داشتند. ملوان بندر انزلی در لیگ سیزدهم و لیگ پنجم، به همراه استقلال اهواز در لیگ ششم، با شش تساوی این رکورد را در اختیار دارند.

* بیشترین شکست

در این فصل راه آهن با ۱۵ شکست، بیشترین باخت را در لیگ آورد، این در حالی است که شهید قندی یزد در لیگ پنجم با ۱۹ باخت این رکورد را در دست داشت که این رکورد هم از رکوردهایی بود که شکسته نشد.

* کمترین باخت

عنوان شکست ناپذیرترین تیم لیگ برتر در این فصل در اختیار نفت تهران با چهار شکست است. این رکورد در دست استقلال در لیگ پنجم است. آنها در آن فصل تنها سه شکست در کارنامه خودشان داشتند.

* بیشترین گل زده

برترین خط حمله لیگ برتر را در این فصل با ۵۸ گل در اختیار تراکتورسازی بود. این رکورد در همه ادوار لیگ‌های شانزده تیمی ایران بی سابقه بوده و هیچ گاه بالاترین تعداد گل‌زده در لیگ برتر تا این حد زیاد نبوده است. بیشترین گل زده در ادوار شانزده تیمی لیگ برتر در اختیار پاس در لیگ پنجم بود. آنها با ۵۴ گل زده این رکورد را ایجاد کردند.

* کمترین گل زده

ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر در این فصل در اختیار پیکان بود. آنها تنها ۱۶ گل به ثمر رساندند. این رکورد پیش از این در اختیار داماش بود که در لیگ چهارم تنها ۱۷ گل به ثمر رساند.

* بهترین خط دفاعی

برترین خط دفاعی لیگ برتر در این فصل در اختیار پدیده با ۲۵ گل خورده است. این رکورد پیش از این در اختیار استقلال در فصل پنجم با ۱۷ گل خورده بود.

* ضعیف‌ترین خط دفاعی

ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر در این فصل در اختیار راه آهن با ۴۸ گل بود. این رکورد همچنان در اختیار شموشک نوشهر که در لیگ چهارم ۴۹ گل خورده بود، باقی ماند.

* بهترین وضعیت تفاضل گل

تراکتورسازی با تفاضل مثبت ۲۴ این رکورد را در لیگ به نام خود ثبت کرد. هرچند شاگردان تونی اولیویرا در این فصل نتوانستند رکورد استقلال در لیگ پنجم را بشکنند. استقلال در آن فصل با تفاضل مثبت ۲۷ رکوردی خاص را در این زمینه به جای گذاشت.

* بدترین تفاضل گل

راه‌آهن با منفی ۲۱ ضعیف‌ترین تفاضل گل لیگ برتر را ثبت کرد. البته آنها نتوانستند در رکورد داماش در لیگ چهارم خللی ایجاد کنند. این تیم گیلانی در آن فصل با ثبت تفاضل منفی ۲۸ رکوردی دست نیافتنی را ثبت کرد.

* آقای گل

لوسیانو ادینیو با زدن ۲۰ گل آقای گل لیگ چهاردهم شد و این درحالیست که بدترین تعداد گل زده برای آقای گل‌های لیگ برترهای شانزده تیمی، در لیگ سیزدهم با ۱۴ گل زده توسط کریم انصاری‌فرد ثبت شده بود.

* بیشترین تغییرات مربیگری

پرسپولیس و راه آهن با آوردن سه مربی بالاترین تعداد تغییرات کادرفنی را به نام خود ثبت کردند. این رکورد در فصل سیزدهم در اختیار مس کرمان بود.آنها در آن فصل، بالاترین تعداد تغییرات در کادرفنی‌اش را داشتند. مجتبی تقوی، محمود یاوری، پرویز مظلومی و لوکا بوناچیچ مربیان این تیم در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر بودند. نکته جالب آنجاست که در لیگ دوازدهم نفت آبادان هم با آوردن چهار مربی با نام‌های کاستا، کاسیمیرو، فیروزی و سلامات هم به سرنوشتی بهتر از مس کرمان در لیگ سیزدهم دچار نشده بود.

* خشن‌ترین و جوانمردترین تیم

استقلال خوزستان با ۷۴ کارت زرد و ۷ کارت قرمز خشن‌ترین تیم لیگ برتر بود. صبای قم نیز بدون دریافت کارت قرمز جوانمردترین فوتبال را به نمایش گذاشت.

* رکورد گل‌های زده

در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر در مجموع ۳۰ بازی ۵۳۶ بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که این رقم در چهار لیگ دیگری که ۱۶ تیمه بودند به این ترتیب بود: لیگ چهارم ۵۴۵ گل، لیگ پنجم ۵۴۱ گل و در لیگ ششم ۵۶۰ گل و لیگ سیزدهم با ۴۹۳ گل.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ