زیرمیزی پزشکان محترم ادامه می‌یابد

0
رئیس انجمن جراحان عمومی ایران با اشاره به اینکه تا زمانی که تعرفه‌ها واقعی نباشد، پزشکان به سمت اخذ زیرمیزی می‌روند، گفت: هم اکنون تعرفه‌های اعلامی از سوی هیات وزیران به شدت غیرواقعی است و اعمال جراحی مشکل‌تر کد کمتری دارد.

بهزاد رحمانی رئیس انجمن جراحان عمومی با اشاره به اینکه اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات ربطی به جامعه پزشکی و جیب مردم ندارد، اظهار داشت: تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات که همه انجمن‌های علمی تخصصی در تدوین آن مشارکت داشتند، برای اصلاح تعرفه ها نبوده است بلکه به منظور ایجاد عدالت بین رشته ای لحاظ شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه کدهای مندرج در این کتاب ناعادلانه است، افزود: کدهای رشته‌های مختلف در این کتاب برابری ندارند و این در حالی است که اعمال جراحی مشکل‌تر کد کمتری داشته و عدالت بین رشته ای رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در تدوین کتاب کالیفرنیا در «k» دخالت نداشتیم، تصریح کرد: تعرفه‌ها در اختیار دولت بوده و در واقع k تعرفه ای است که دولت هر سال آن را اعلام می‌کند و ۳۰ سال است که در حد معقول بالا نرفته است.

رحمانی با اشاره به اینکه تعرفه‌ها به اندازه افزایش نرخ دلار گران نشده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تعرفه‌ها واقعی نباشد، پزشکان به سمت اخذ زیرمیزی می‌روند در حالیکه اگر تعرفه‌ها هر ساله افزایش منطقی داشته باشد، کسی زیاده خواهی نمی‌کند و پدیده زیرمیزی برای همیشه از بین خواهد رفت.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ