سامسونگ رتبه اول انفجار گوشی موبایل + عکس و فیلم

2

تلفن های همراه طی سالهای اخیر به یکی از مهمترین همراهان و اصطلاحا یاران گرمابه و گلستان اکثر افراد در جوامع گوناگون از جمله ایران تبدیل شده اند. اما این وسایل کوچک و بعضا گران قیمت نیز همچون سایر تجهیزات الکترونیکی، با مشکلات و نقصان هایی مواجه بوده اند که به علت نزدیکی به فرد استفاده کننده، خسارت ها و آسیب هایی را نیز به کاربر خود وارد کرده اند. این آسیب ها که گاهی با انفجار گوشی‌های موبایل نیز همراه بوده، باعث شده تا احتیاط و دقت افراد برای استفاده از این وسایل، بیش از گذشته شود.

نکته مهم در بررسی های صبحانه آن است که شرکت های تولید کننده که از مشهورترین کمپانی های جهان هستند، هیچگاه قبول نکرده اند که این اتفاقات تلخ، به علت مشکلات موجود در تولیدات آنها بوده و در پاسخ هایشان، یا تقصیر به گردن مشتری افتاده و یا از عبارت مبهم “در حال بررسی” استفاده کرده اند.

در این گزارش قصد داریم معروفترین خبرهای چند سال اخیر را که در رابطه با حوادث مختلف گوشی‌ها بوده است را جمع آوری کنیم. در این بررسی مختصر توضیحی را به همراه جوابیه‌ی شرکت‌ها قرار داده‌ایم.

انفجار سامسونگ اس ۴ باعث آتش گرفتن خانه و ماشین شد

حادثه: در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۳، خانه و ماشین مرسدس بنز مردی به نام آقای Du در هنگ‌کنگ در اثر انفجار یک گلکسی اس ۴ سامسونگ آتش گرفته است. این مرد بعد از حادثه اعلام کرد که در حال بازی با گوشی خود بوده که ناگهان متوجه آتش گرفتن گوشی خود می‌شود. بعد از این اتفاق و به دلیل پرت کردن گوشی برروی زمین، آتش به سایر نقاط منزل او نیز سرایت می‌کند.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

 

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

جوابیه: شرکت سامسونگ هنگ‌کنگ اعلام کرده که موضوع را به سرعت بررسی خواهد کرد و با انجام آزمایشاتی اصلی بودن قطعات گوشی منفجر شده را خواهد سنجید.

انفجار و آتش‌سوزی گوشی سامسونگ S4 زیر پتو دختر ۱۳ ساله +ویدیو

حادثه: در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۴، آتش گرفتن گوشی سامسونگ گلکسی S4 این‌بار زیر پتو یک دختر ۱۳ ساله در تگزاس، این دختر ۱۳ ساله که “آریل تالفری” نام داشت. ابتدا به بوی سوختگی توجه نکرده و به خوابیدن ادامه می‌دهد. اما باری دیگر از بوی سوختگی گوشی خود از خواب بیدار شد

.

جوابیه: هشدار شرکت ساموسنگ: پوشانیدن دستگاه گوشی با وسایل خواب مانند پتو یا بالش، لباس های ضخیم، و یا دیگر موادی که به طور قابل ملاحظه ای مانع گردش جریان هوا می شوند ممکن است عملکرد گوشی را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین خطر آتش گرفتن یا انفجار را به همراه داشته باشد که می تواند جراحات و آسیب های جدی بر روی بدن وارد کند.

آتش گرفتن گوشی سامسونگ دختر ۱۸ ساله

حادثه: در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۳، دختر هجده ساله اهل کشور سوییس با انفجار گوشی در جیب شلوارش دچاره سوختگی شدیدی در ناحیه‌ی ران پا شد.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی
La-Chaux-de-Fonds. Le 4 juillet 2013. Fanny Schlatter, son telephone, Samsung, a pris feu dans sa poche de salopette.

جوابیه: سامسونگ پس از بررسی ها اعلام کرد که باتری استفاده شده در این گوشی غیر اصل بوده و این اتفاق به این دلیل روی داده است.

آتش گرفتن گوشی ال‌جی G3 در حال شارژ

حادثه: در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۴؛ گوشی ال‌جی G3 به قدری آتش می‌گیرد که رختخواب صاحبش را دچار آتش سوزی کرده و در نتیجه این فرد مجبور می‌شود تا رختخواب را از پنجره به بیرون پرتاب کند. صاحب این گوشی می‌گوید گوشی را برداشته و حدود یک دقیقه با آن کار کرده است که ناگهان این آتش سوزی شروع می‌شود. وی می‌گوید هیچ چیز غیر عادی در این گوشی وجود نداشت و جتی به طور غیر عادی داغ نیز نشده بود!

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

جوابیه: در جستجوی ما جوابیه‌ای یافت نشد.

انفجار گوشی سامسونگ S3 در دست دختری ۲۴ ساله در ترکیه  +ویدیو

حادثه: در تاریخ ۳ جولای ۲۰۱۴، دختری به نام اِجه گولباغچه، ۲۴ ساله و کارمند بیمارستان- زمانی که در ساعت ۸ صبح قصد رفتن به محل کار خود را داشت. گوشی موبایل او در صورتش منفجر می‌شود. به گزارش صبحانه، به گفته‌ی این دختر و همانطور که در ویدیو مشخص است. گوشی سامسونگ گلکسی S3 او در هنگام مکالمه منفجر می‌شود. با توجه به شدت این حادثه صورت و دست این دختر دچار صدمه می‌شود. این بازتاب زیادی در رسانه‌های ترکیه داشت.

 

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

بیانیه سامسونگ ترکیه: به عنوان شرکت سامسونگ، همیشه اولویت ما امنیت مشتریانمان است. در رابطه با این اتفاق می‌خواهیم بگوییم که با مشتری خود در ارتباط بوده و در حال بررسی کامل جزئیات حادثه هستیم.

حادثه برای گوشی گوگل نکسوس ۶

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

حادثه: در تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۱۵، مونیکا جاسوجا با انتشار تصویری اعلام کرد گوشی نکسوس ۶  او ناگهان از داخل دچار انفجار شده است. هرچند این خبر با سرعت زیادی در رسانه های معتبر منتشر شد، اما اطلاعات زیادی از ماجرا و جوابیه ی شرکت سازنده گوشی منتشر نشد.

انفجار گوشیHTC One X   هنگامی که در شارژ بود

حادثه: در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ ، گوشی اچ‌تی‌سی وان ایکس متصل به شارژر دچار حریق ناگهانی می‌شود. هرچند دلیل این اتفاق مشخص نشد اما خوشبختانه صاحب تایوانی این دچار صدمه‌ای نشد.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

واکنش: HTC‌ قول پیگیری و بررسی این اتفاق را داده بود.

مرگ مهماندار چینی توسط آیفون در حال شارژ

حادثه: در تاریخ ۱۱ جولای سال ۲۰۱۳ خانم “ما آی لون” ۲۳ ساله که میهماندار هواپیما و در شرف ازدواج بوده٬ زمانی که به تماس دریافتی با آیفون ۵ خود که در حال شارژ بوده پاسخ می‌دهد، دچار برق گرفتگی از ناحیه گردن شده و همان جا فوت می‌کند.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

واکنش: اپل برای مشخص شدن دلیل این اتفاق تیمی از کارشناسان خود را مامور کرده بود. این اتفاق در رسانه های خبری بازتاب زیادی داشت.

انفجار گوشی آیفون در جیب پشت دانش آموز

حادثه: در تاریخ ۱۲ می ۲۰۱۵، انفجار و آتش سوزی یک گوشی آیفون ۵C در جیب پشت یک دانش آموز ۱۲ ساله‌‌ی آمریکایی ساکن فیلادلفیای باعث ضخم های شدید برروی بدن این دختر شد.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

جوابیه: در جستجوی ما جوابیه‌ای یافت نشد.

انفجار گوشی سامسونگ S3 در استانبول ترکیه

حادثه: در تاریخ ۱۶ می ۲۰۱۵ دختری به نام “آیسون ایر” به دلیل قرار دادن گوشی S3 در زیر پهلو خود و خوابیدن برروی تخت، ناگهان با انفجار و حریق سامسونگ خود روبرو می‌شود.به گزارش صبحانه، این اتفاق باعث سوختگی های درجه یک و دو در این دختر شده و مشکلاتی را برای او به وجود می‌آورد.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

واکنش: سامسونگ بعد از این جریان با مراجعه به محل حادثه، گوشی S3 این دختر را برای بررسی به کشور کره ارسال کرده و نماینده سامسونگ ترکیه برای جبران این موضوع یک گوشی سامسونگ گلکسی S6 جدید را به خانم ایر هدیه داده‌اند. سامسونگ ترکیه در حرکتی پول خرید تخت جدید آیسون ایر را نیز برعهده گرفته‌اند!

انفجار و حریق گوشی سامسونگ S3

حادثه: در تاریخ ۲۸ می ۲۰۱۳، دارنده‌ی اسمارت فون گلکسی اس ۳ سامسونگ شاهد انفجار دستگاه خود بوده است. در ابتدا بوی سوختن خبر از رخ دادن این حادثه داده و بعد از مدت کوتاهی که این شخص از رختخواب خود بیرون آمده و شاهد انفجار و آتش گرفتن گلکسی اس ۳ می شود. خوشبختانه این فرد با صدمه جدی‌ای روبرو نمی‌شود. تنها به دلیل پرتاب تکه‌ای از پلاستیک گوشی این فرد دچار زخمی سطحی می‌شود.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

جوابیه: سامسونگ اعتقاد دارد که باتری استفاده شده در گوشی اصل نبوده است. با این حال سامسونگ قول تحقیقات بیشتر را به این شخص داده است. این شخص هنوز استفاده از باتری غیر اصل را رد می‌کند و به گفته‌ی او اگر باتری غیر اصل خریده بوده از طریق سامسونگ مشکل خود را رفع نمی‌کرده، بلکه به فروشگاه فروشنده‌ی باتری غیر اصل مراجعه می‌کرد.

انفجار Galaxy S3 در بانک تایلندی +فیلم

 

حادثه: حادثه ای که در بانک تایلندی رخ داد، یکی از گوشی های کارکنان بانک که Samsung Galaxy S3 بود دچار حادثه و انفجار شد. این انفجار با کمک دوربین مخفی بانک فیلمبرداری شده است اما هنوز علت دقیقی برای این انفجار ذکر نشده است.

منفجر شدن گلکسی Ace 2

حادثه:در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴ ، یک دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه انتاریا کشور کانادا اعلام کرده صبح ناخودآگاه با صدای انفجار گوشی Ace 2 از خواب بیدار شده است. این دختر اعلام کرده که گوشی او هنگام انفجار به منبع شارژ متصل نبوده و زیر بالش وی قرار داشته است. وی همچنین اعلام کرده که باتری گوشی اصل بوده و نسخه‌ اولیه‌ای است که همراه گوشی خریداری کرده است.

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

جوابیه: شرکت سامسونگ برای فرد قربانی یک دستگاه گوشی گلکسی Ace 2 ارسال کرده است.

گوشی سامسونگ گلکسی S3 دچار حادثه شد؛ این بار در تهران!

حادثه: در تاریخ ۶ دی ۱۳۹۳، حادثه‌ای برای آقای جمال جعفری ساکن تهران اتفاق می‌افتد. به گفته‌ی وی گوشی همراه  سامسونگ گلکسی S3 او زمانی که به شارژر متصل بوده دچار حادثه و در نتیجه خرابی گوشی می‌شود. همان طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نمایشگر گوشی آقای جعفری شکسته است و گوشی پس از این حادثه کاملا از کار افتاده و بلا استفاده شده است. مالک گلکسی S3 درباره گوشی خودش می‌گوید که تمام وسایل آن اورجینال بوده و در حدود یک سال است که از آن استفاده می‌کند و دیروز در کمال ناباوری شاهد چنین صحنه‌ای بوده است.

خوشبختانه این حادثه صدمه جانی نداشته چرا که مالک دستگاه پیش از خواب آن را به شارژر زده که با اتاق خواب فاصله داشته است و صبح خیلی زود متوجه اتفاق پیش آمده برای گوشی شده است و خوشبختانه به جز خود گوشی، ضرر دیگری به اطرافش وارد نشده است اما چیزی که در این بین بدیهی به نظر می‌رسد، حادثه اتفاق افتاده و گوشی منهدم شده است و شاید اگر صاحب S3 کمی دیرتر به سراغ دستگاه می‌آمد، حوادث دیگری نیز به وقوع می‌پیوست.

 

گوشی سامسونگ قیمت گوشی سامسونگ انفجار موبایل انفجار گوشی

پس از انتشار این خبر، شرکت سامسونگ با صاحب این دستگاه تماس گرفته و خواستار گوشی وی جهت بررسی می‌شود. متن زیر، مطلبی است که سامسونگ ایران در ارتباط با خبر گوشی گلکسی S3 ارسال کرده است که عینا آن را می‌خوانید.

متن بیانیه سامسونگ موبایل: «این اتفاق از نظر سامسونگ بسیار جدی بوده است و بلافاصله پس از در اختیار گرفتن محصول آسیب‌دیده بررسی‌های خود را آغاز کرد. طبق بررسی‌های انجام شده باتری مورد استفاده در این دستگاه توسط سامسونگ تهیه و یا ساخته نشده است. سامسونگ علاقه‌مند است به مشتریان خود اطمینان دهد که همواره کنترل کیفی و استاندارد ایمنی سختگیرانه ای را بر تولید محصولات خود انجام می‌‌دهد تا کاربران این برند جهانی تجربه ای ایمن و لذتبخش از کار با این محصولات داشته باشند.»

روند بررسی سامسونگ گلکسی S3  از زبان مالک تهرانی آن

پس از انتشار بیانیه سامسونگ، مالک گوشی یادداشتی را برای وب سایت منتشرکننده خبر، ارسال کرد. با توجه به نکات این نامه ما عینا آن را منتشر می‌کنیم: منتظر واکنش و تماس سامسونگ بودم. البته دوستانی که قبلا چنین تجربه‌ای را داشتند، با تمسخر این انتظار را بیهوده می‌دانستند! اما بالاخره سامسونگ پس از ۳ روز تماس گرفت. شماره بنده را از آقای گل‌کار، مدیرمحترم آی‌تی‌رسان گرفته بودند. آن‌ها درخواست کردند تا گوشی را به مرکز پارس مایکروتل ببرم. وقتی گوشی را تحویل دادم، در ابتدا از دادن رسید دریافت گوشی خودداری می‌کردند که با اصرار بنده رسیدی با دست خط مدیر آنجا به این‌جانب داده شد.

سامسونگ پس از یک هفته، آن هم با تماس‌های روزانه بنده بالاخره جواب داد. البته جوابی که به صورت شفاهی دادند کاملا با بیانیه آن‌ها متفاوت است! از آن جایی که کلیه مکالمات افراد با دفتر سامسونگ برای فعالیت های مربوط به CRM ثبت و ضبط می‌گردد، این مکالمات قابل پیگیری است.

آن‌چه در مکالمه شفاهی به بنده اطلاع دادند این بود: درخواست تعمیر و تعویض گوشی شما از طرف سامسونگ پذیرفته نشد! (این در حالی است که بنده هیچ گونه درخواستی مبنی بر تعمیر و تعویض نداشتم) علت ترکیدگی گوشی را جویا شدم، در جواب این جمله را گفتند: بررسی‌های کارشناسان سامسونگ نشان داده که قطعات گوشی اورجینال است و آن چه باعث ترکیدگی گوشی شده است، ضربه با یک جسم بوده است! به ایشان عرض کردم گوشی را عودت دهند تا شکایتم را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنم، کاری که به درخواست سامسونگ چند روزی به تعویق انداختم.

آقای جعفری در ادامه سوالاتی را در پاسخ به جوابیه سامسونگ ذکر کرده‌اند:

۱- اگر ترکیدگی به وسیله جسم خارجی اتفاق افتاده، چرا سامسونگ در بیانیه‌اش به اصل نبودن باطری اشاره کرده است؟

۲- اگر باطری اصل نبوده چرا در مکالمه صوتی به اصل بودن کلیه قطعات اشاره کرده‌اند؟

۳- در مکالمه صوتی اشاره کردید که گوشی شما دارای قطعات اورجینال است ولی در چین مونتاژ شده و تحت نظر سامسونگ نبوده است که این جای تاسف دارد که چطور برند جهانی سامسونگ توانایی نظارت بر تولیدش را هم ندارد!

در پایان فقط می‌توانم اظهار خشنودی کنم که حادثه بدتری نظیر انفجار گوشی سامسونگ در جیب آن دختر چینی برای من پیش نیامد و بدین وسیله از گوشی S3 سپاسگزارم که هوشمندانه عمل کرد و در مکان و زمان بسیار مناسبی ترکید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. محمد می گوید

    با سلام به هموطن تهرانی.
    داداش فکر کردی اینجا تگزاس هس یا هنگ کنک که رسیدگی بکنن؟!!!! نه داداش صدات فقط به گوش ما چهارتا هموطنت میرسه و ما هم دیگه به هیچ وجه گوشی سامسونگ s3 نمیخریم و شاید از برند سامسونگ دسگه هیچ محصولی نخریم .والا با این همه قربون همون گوشی جی ال ایکس ایرانیمون

  2. قالیشویی می گوید

    وحشتناک ولی خب چه میشه کرد جز کمی احتیاط.