زمزمه افزایش قیمت هم بازار خودرو را تکان نداد + قیمت خودروها

0
اگرچه خودروسازان تلاش می‌کنند تا با طرح موضوع افزایش قیمت، بازار را تحریک به خرید و فروش خودرو کنند؛ اما زمزمه افزایش نرخ خودرو نیز نتوانست بازار را تکان دهد و رکود همچنان بر معاملات خودرو سیطره دارد.
خودروسازان چند ماهی هست که تلاش دارند با طرح موضوع افزایش قیمت و ارایه درخواست های خود به شورای رقابت، مردم را به خرید و فروش خودرو ترغیب کنند، اما آنگونه که عکس‌العمل بازار نشان می‌دهد و فعالان بازار خودرو می‌گویند، رکود همچنان بر سر معاملات خودرو سایه انداخته و آنگونه که هر ساله بازار از رونق برخوردار بوده، امسال این گونه نیست.
البته خود خودروسازان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش قیمت نمی‌تواند در شرایط فعلی راهکار مناسبی برای تامین نقدینگی آنها باشد، بلکه باید با فروش بیشتر منابع مالی خود را تامین کنند. آنگونه که خود مدیران عامل خودروسازی‌ها نیز می‌گویند که اکنون افزایش قیمت، رکود بازار را بیشتر تعمیق می‌کند.
اما به هرحال، اکنون بازار در رکود به سر می‌برد و معاملات چندان رونق ندارد؛ البته برخی فعالان بازار خودرو می‌گویند که مردم منتظر مدل های جدیدی از خودرو هستند که مطابق با وعده خودروسازان قرار است در سال جاری به بازار بیاید، ضمن اینکه موضوع انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی نیز شاید یکی از دلایلی است که مردم در معاملات خودرو باشد. به هرحال گزارش های میدانی مهر خبر از پابرجا بودن رکود در بازار خودرو دارد. خودروهایی که روزها تابلوی فروش را بر سر خود می گذارند و کنار خیابان می ایستند؛ بلکه مشتری بیابند.
جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار:
هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۹ میلیون تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس، ۳۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.
همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲در بازار ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۶میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۵ میلیون تومان، رانا ۳۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۶میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۶میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سمند LX معادل ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۳۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون تومان است.
همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. خودروی برلیانس نیز ۹۹ میلیون تومان فروخته می شود./صبحانه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ