حذف برخی سکانس های «شمعدونی» و کاهش غلظت بی‌احترامی

0
بازیگر نقش «سعید» در مجموعه «شمعدونی»، این شخصیت را در طیف زیادی از جوانان ۲۰ تا ۲۵ سال جامعه عنوان کرد و گفت: شخصیت سعید نماینده‌ای از جوانان جامعه است.

او در عین حال از حذف بخش‌هایی از صحنه‌های مربوط به این کاراکتر گفت و اینکه غلظت بی‌احترامی در قسمت‌هایی از بخش‌های سریال با حضور شخصیت سعید حذف شده است.

امیر کاظمی، ایفاگر کاراکتر سعید در مجموعه «شمعدونی» گفت: خیلی خوشحالم که جامعه به سمتی می‌رود که دیگر آدم‌های خنثی نیستیم و احساس می‌کنیم اگر اتفاقی می‌افتد که باید اعتراض کنیم، اعتراض می‌کنیم. اما امیدوارم این اعتراض فقط در مورد سریال‌های تلویزیونی نباشد.

او ادامه داد: اگر اتفاقی در جامعه می‌افتد به آن حوزه‌ها هم اعتراض داشته باشیم نه فقط به سریال‌های ۹۰ شبی تلویزیون.

کاظمی جذاب بودن کاراکتر «سعید» را حاصل همکاری او با این مجموعه عنوان کرد و گفت: کاراکتر «سعید» برایم بسیار جالب بود. اینکه یک دفعه تصمیم می‌گیرد یک جا بنشیند و همچنین تصمیمات عجیب و غریب دیگر که جا داشت بعد از آن هم تصمیمات احمقانه دیگری بگیرد.

این بازیگر با اشاره به اینکه سعید نماینده طیفی از جوانان جامعه است، گفت: این شخصیت جزو جوانانی است که تلاش می‌کنند از زیر بال مسؤولیت دربروند و از میان تربیت دوگانه مدرن و سنتی که در جامعه ما انجام می‌شود، آن چیزی که به نفع خودشان است را درمی‌آورند. اولین بار است که در تلویزیون یک جوان این‌طور صحبت می‌کند و آن احترام قدیم که می‌گفتند ما جلوی بزرگترها پایمان را دراز نمی‌کردیم نیست. برای اولین بار است که تلویزیون این نوع تربیت را نشان می‌دهد. اینکه این جوان نه تنها پایش را دراز می‌کند بلکه بی‌احترامی هم به پدرش می‌کند.

کاظمی در ادامه‌ی مطالب بالا گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم می‌بینیم که بچه‌ها و جوانانی در جامعه هستند که مشمول این بی‌تربیتی‌اند و حتی من خودم از نزدیک این‌گونه بچه‌ها را دیده‌ام.

سانسور صدا و سیما سانسور تلویزیون بیوگرافی امیر کاظمی بدون سانسور بازیگران شمعدونی

شمعدونی

او با اشاره به اینکه عنوان می‌شود مجموعه «شمعدونی» بدآموزی را رواج می‌دهد، اظهار کرد: یکسری نقدهایی که درباره بدآموزی عنوان می‌شود را قبول ندارم، به دلیل اینکه نقد تکنیکی نیستند. اما چندین نقد رفتاری خواندم که عنوان کرده بودند چرا این سریال بدآموزی دارد و من هم در جواب مطرح کرده بودم اصولا ما آدم‌های بدآموزی هستیم، کاری که انتخاب می‌کنیم باید بدآموزی داشته باشد!

بازیگر نقش سعید با اشاره به تربیت بچه‌هایی که در جامعه از جنس «عرشیا» در «شمعدونی» به تصویر کشیده شده‌اند، گفت: برخی پدر و مادرها متوجه این نوع تربیت‌ نیستند و وقتی اطرافیانشان به آن‌ها می‌گویند که چرا فرزندانتان درست تربیت نشده است متوجه نمی‌شوند. اما وقتی در مدیوم بزرگتری همچون تلویزیون این مساله نشان داده می‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرد و انتقاد می‌شود که این سریال بدآموزی را رواج می‌دهد؛ البته شخصیت عرشیا در این مجموعه خیلی با تربیت‌تر از آن چیزی است که در جامعه ما وجود دارد.

این بازیگر، «شمعدونی» را در حقیقت مجموعه‌ای عنوان کرد که اطلاع‌رسانی می‌کند و به خانواده‌ها هشدار می‌دهد که حواسشان به تربیت بچه‌ها و رفتار اطرافیانشان باشد.

کاظمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از حذف بخش‌هایی از کاراکتر سعید گفت.

کاظمی عنوان کرد: سکانس‌هایی از کاراکتر سعید در این مجموعه به دلیل اینکه عنوان می‌شد غلظت بی‌احترامی در آن زیاد است حذف شد؛ قسمت‌هایی که در رابطه با کاراکتر هوشنگ، پدر سعید بود. آن قسمت‌هایی که سعید نگاه عاقلانه‌تری نسبت به پدرش دارد و زمانی که پدرش حرف نامربوط می‌زند، واکنش‌های متفاوتی دارد. اما در بخش‌هایی دچار ممیزی شده است و در واقع غلظت بی‌احترامی حذف شده است.

او با اشاره به اینکه نقش سعید یکی از متفاوت‌ترین و درست‌ترین کار کمدی‌اش بوده است، یادآور شد: پیش از این اشتباهات کمدی زیادی داشتم اما شخصیت سعید درست‌ترین کار کمدی من بود که آن هم به خاطر سروش صحت است.

سانسور صدا و سیما سانسور تلویزیون بیوگرافی امیر کاظمی بدون سانسور بازیگران شمعدونی

شمعدونی

او همچنین در خاطرات خود از این مجموعه گفت: بارها و بارها سکانس‌هایی از شخصیت سعید می‌خواندم که خنده‌ام می‌گرفت. این کار یک کمدی موقعیت درستی است.

این بازیگر از متنفر بودنش از رانندگی نیز گفت و اینکه از سال گذشته که کار «شمعدونی» را شروع کرده است با وجود اینکه از رانندگی متنفر بوده اما به اجبار سروش صحت مجبور شده به آموزش رانندگی برود و گواهینامه بگیرد.

او با اشاره به خاطراتش در مجموعه «شمعدونی» گفت: پیش از این که گواهینامه بگیرم رانندگی نکرده بودم و علاقه‌ای هم به رانندگی نداشتم اما در یکی از سکانس‌ها که مربوط به گم شدن مادرم بود، ماشین برای لحظاتی در کنترل من نبود و نمی‌دانستم چه کار کنم. واقعا نمی‌توانستم رانندگی کنم اما به اجبار آقای صحت گواهینامه گرفتم.

کاظمی در پایان گفت‌وگوی خود از پیشنهادهای جدید خود برای بازی در سریال‌های تلویزیونی خبر داد و گفت: یک کار ۳۰ قسمتی برای شبکه یک قرار است ساخته شود که به من پیشنهاد شده است در آن حضور داشته باشم اما هنوز به قطعیت نرسیده است.

«وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌اله از جمله سریال‌های موفق تلویزیون بود که امیر کاظمی پیش از این در آن ایفای نقش کرده است. (ایسنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ