بورس تهران در خواب زمستانی

0
مذاکرات یک روزه ایران و آمریکا دیروز درحالی به پایان رسید که وزیر خارجه آمریکا پس از پایان دیدار خود با همتای ایرانی اش، این مذاکرات را بسیار خوب توصیف کرد.

به گزارش بورس نیوز، محمد جواد ظریف و جان کری در حالی دیروز بیش از شش ساعت در ژنو سویس به گفتگو پرداختند که وزیر امور خارجه کشورمان نیز با بیان اینکه اختلاف موجود میان طرف های مذاکره در حوزه های فنی و سیاسی همچنان موجود است، از تلاش های طرفین برای حل این اختلافات سخن گفت.

عراقچی نیز طی مصاحبه خود از خارج شدن موضوع بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با کارشناسان هسته ای ایران از دستور کار این نشست ها خبر داد و از پیگیری مجدد مذاکرات طی روزهای آتی سخن گفت.

تمام این مباحث درحالی مطرح شده که نگاه بازار سرمایه و فعالان و سرمایه گذاران بورس همچنان بیشتر به تمدید مذاکرات معطوف شده است.

برهمین اساس شرایط رکودی و فرسایشی همچنان در معاملات تالار شیشه ای قابل مشاهده است و گویا بورس به خواب زمستانی فرورفته است. بطوریکه نماگر بورس تاکنون با کاهش ۱۳۰ واحدی مواجه شده و نمادهای “فارس”، “وبملت” و نیز “مبین” بیشترین تأثیر را در افت این شاخص بر جای گذاشته اند.

این در حالی است که تک نمادهایی همچون “فنوال”، “کهرام”، “بتراس” و “غپاک” بیشترین افزایش قیمت ها را در بورس ثبت کرده و همگی تا نزدیک سقف قیمت ها اوج گرفته اند. حال آنکه هیچ خبری از سهم های بزرگ و شاخص ساز بورس در جهت افزایش قیمت ها نیست.

بدین ترتیب طی معاملات امروز کلیتی بر روند بورس حاکم بوده و اکثر صنایع با حضور عمده نمادهای فعال خود در تابلوی قرمز رنگ بورس معاملات خود را پیگیر هستند.

در مقابل امتیازهای تسهیلات مسکن در نماد “تسه” در اکثر سررسیدها با رشد قیمت همراه شده اند تا برخلاف روند بازار سهام معاملات خود را سپری کنند.

در پایان گفتنی است، مقرر گردیده مذاکرات هسته ای پنج شنبه هفته جاری دوباره از سر گرفته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ