پلیس آمریکا ، روزی دو نفر را می‌کشد

0

روزنامه واشنگتن پست گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد تعداد افرادی که در آمریکا هدف تیراندازی پلیس قرار می‌گیرند، بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

بر اساس اطلاعاتی که این روزنامه جمع‌آوری کرده در طی پنج ماه اول سال جاری میلادی دست کم ۳۸۵ نفر در تیراندازی پلیس کشته شده‌اند.

واقعیت زندگی در آمریکا کاریکاتور حقوق بشر پلیس آمریکا

بنا بر این آمار، در ماه‌های گذشته بیش از دو نفر در روز در تیراندازی پلیس کشته شده‌اند که این میزان، دو برابر نرخ اعلام‌شده در آمارهای رسمی طی یک دهه گذشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که در میان کسانی که در پنج ماه گذشته توسط پلیس کشته شده‌اند، حدود ۸۰ درصد مسلح به سلاح گرم یا سرد بوده‌اند، اما ۴۹ نفر از قربانیان غیرمسلح بوده‌اند.

پلیس آمریکا در صورتی مجاز به استفاده از سلاح مرگبار است که جان خود یا دیگران را در خطر ببیند.

واقعیت زندگی در آمریکا کاریکاتور حقوق بشر پلیس آمریکا

واشنگتن پست می‌گوید که از ۳۸۵ مورد تیراندازی منجر به مرگ در سال ۲۰۱۵ تنها سه مورد (کمتر از یک درصد کل موارد) به اعلام اتهام علیه افسران پلیس منجر شده است.

گزارش واشنگتن پست نشان می‌دهد که شمار سیاهپوستانی که در تیراندازی پلیس کشته می‌شوند -به ویژه درمیان قربانیان غیر مسلح- نسبت به بقیه کسانی که هدف قرار می‌گیرند، بسیار بالاتر است.

واقعیت زندگی در آمریکا کاریکاتور حقوق بشر پلیس آمریکا

در ماه‌های اخیر پروند‌ه‌های مربوط به سیاهپوستان غیر مسلحی که توسط پلیس هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند بسیار جنجال آفرین بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ