واردات چلغوز از افغانستان کیلویی ۱۰۰ هزار و ماکادمیا ۲۰۰ هزار تومان/ صادرات هندوانه تنی ۸۰ هزار تومان

0
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کشور با بحران کم آبی روبرو است اما اکنون شاهد صادرات یک تن هندوانه به قیمت ۸۰ هزار تومان هستیم، این در حالی است که چلغوز با کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و ماکادمیا کیلویی ۲۰۰ هزار تومان وارد کشور می شود.
قیمت هندوانه صادرات هندوانه سوابق علیرضا خسرویعلیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، بیان کرد: چه دلیلی دارد زمانی که کشور با بحران کم آبی روبرو است، محصولات آب بری از جمله هندوانه با قیمت هر تن ۸۰ هزار تومان صادر شود.

وی با انتقاد به ضعف آمایش سرزمین گفت: نداشتن آمایش سرزمین در حوزه کشاورزی باعث شده محصولات آب‌بر چون هندوانه با کمترین قیمت صادر و محصولی چون برنج در استان های خشک و کم آب همچون اصفهان به عمل آید.

وی ادامه داد: کاشت هندوانه برای مصرف داخلی مانعی ندارد اما صادرات این میوه با آب بری فراوان و از طرفی دریافت پایین ترین قیمت برای صادرات جای تعجب دارد.

واردات میوه از افغانستان کیلویی ۱۰۰ هزار تومان
نماینده مردم سمنان با بیان اینکه میوه های وارداتی جدید با قیمت‌های گزاف وارد کشور می شود، افزود: اخیرا میوه ای به نام چلغوز از سمت افغانستان وارد کشور می شود و کیلویی ۱۰۰ هزار تومان در آجیل فروشی ها به فروش می‌رسد یا میوه‌ای استوایی به نام ماکادمیا وارد کشور می شود کیلویی ۲۰۰ هزار تومان فروش می رسد.

خسروی ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه سال گذشته هندوانه را تنی ۸۰ هزار تومان صادر کردیم و این صادرات نه تنها به نفع نیست بلکه آسیب بزرگ به حوزه کشاورزی و همچنین تشدید بحران کم آبی را همراه خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ