بازی جدید وزارت ورزش برای پرسپولیس – استقلال

0
اگرچه وزارت خیال ندارد دل از سرخابی‌های پایتخت بکند و بحث مدیرعاملی خادم در پرسپولیس نیز این مسئله را تأیید می‌کند، اما حالا بحث جدیدی بر سر زبان‌ها افتاده که از اجاره رفتن دو تیم خبر می‌دهد.

گره کلاف داستان سرخابی‌های پایتخت هر روز کور‌تر از روز قبل می‌شود، چراکه هر روز که می‌گذرد، پای افراد جدیدی به ماجرای این دو تیم باز و اوضاع پیچیده‌تر از قبل می‌شود. هیچ مقام و مسئولی هم به خود زحمت نمی‌دهد که تکلیف را روشن یا حداقل شایعاتی را که مطرح می‌شود، تأیید یا تکذیب کند. پرونده خصوصی‌سازی که مثل همیشه به سرانجام نرسیده بسته شد و البته بسیاری براین باور هستند که آخر سناریو از ابتدا به همین شکل نوشته شده بود و قراری بر تغییر و خصوصی‌سازی نبود، پرسپولیس و استقلال بار دیگر به دست وزارت ورزش افتاد؛ وزارتی که حالا گویا نقشه‌های تازه‌ای برای دو تیم دارد. نقشه‌ای که باید دید سرانجام خیری برای سرخابی‌ها به دنبال دارد یا همانند سال گذشته این دو تیم را به خاک سیاه می‌نشاند.

اگرچه وزارت خیال ندارد دل از سرخابی‌های پایتخت بکند و بحث مدیرعاملی خادم در پرسپولیس نیز این مسئله را تأیید می‌کند، اما حالا بحث جدیدی بر سر زبان‌ها افتاده که از اجاره رفتن دو تیم خبر می‌دهد. در حالی که سازمان خصوصی‌سازی مدعی است این دو تیم هنوز اجاره نرفته‌اند و نمی‌توانند در خصوص اسپانسر نیز قراردادی بالای یک سال ببندند، اما گویا استقلال پیش از این به اجاره رفته و آقایان یا باید به این مسئله گردن نهند یا با وزارت دارایی رایزنی کنند تا با حل و فصل شدن مشکل مالیاتی عضو هیئت‌مدیره استقلال، خرج و مخارج‌ها تسویه شده و اداره آبی‌پوشان بار دیگر به دست وزارت ورزش بیفتد. درست مثل پرسپولیس که وزارت و خادم نقشه‌هایی بلند بالا برای آن دارند.

وزارتی که البته سال گذشته به خوبی ثابت کرد توانایی نابودی این دو تیم را دارد، اما هنوز هم حاضر نیست از مواضع خود کوتاه آمده و به گزینه‌ای دیگر بیندیشد.  خادم به دنبال نشستن روی نیمکت مدیرعاملی پرسپولیس است و استقلال، شاید در آستانه اجاره رفتن. اما مهم‌تر از آن زمانی است که به سرعت می‌گذرد بدون اینکه تکلیف هیچ یک از این دو تیم مشخص شده باشد. هیئت‌مدیره‌ای تعیین نشده که اگر بشود هم در صورت اجاره رفتن تیم‌ها، تصمیمی بی‌منطق است. وضعیت مدیران عامل دو تیم هم همچنان مبهم است و این در حالی است که دیگر تیم‌های لیگ در لحظه‌ای فرصت‌های خود در فصل نقل و انتقالات را از دست نمی‌دهند اما سرخابی‌های پایتخت هنوز فرصت نکرده‌اند در مهم‌ترین روزها، تصمیمی برای آینده خود بگیرند. چراکه آینده آنها در دست وزارت ورزشی است که هنوز در تصمیم‌گیری مردد است و نتوانسته به یک جمع‌بندی مناسب برسد.  بلاتکلیفی و تعلل وزارت ورزش از سوی دیگر باعث شده عده‌ای از این اوضاع به سود خود بهره ببرند و جو را متشنج‌تر از آنچه که هست بکنند و با این شرایط نمی‌توان امیدوار بود پرسپولیس و استقلال فصلی متفاوت از سال گذشته را آغاز کنند، چراکه در واقع سالی که نکوست از بهارش پیداست. شاید هم همه این برنامه‌ها بازی وزارت است برای آنکه فردا روز بگوید تمام تلاشش را برای سرخابی‌های پایتخت انجام داده اما… . هیچ یک از آنها اعم از خصوصی‌سازی، اجاره دادن دو تیم و انتخاب اسپانسری قوی جواب نداده و بتواند در روز مبادا پای خود را از منجلاب مشکلات بیرون بکشد.

منبع: روزنامه جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ