خشایار محسنی ، اسپانسر ۹۳ میلیاردی استقلال + عکس

0

یکی از فعالان ایرانی حاضر در فوتبال اروپا با پیشنهادی ۹۳ میلیارد تومانی به عنوان حامی مالی (اسپانسر) باشگاه استقلال اعلام آمادگی کرد.

درحالیکه این روزها بحث گرفتن حامی مالی برای ایجاد درآمد و اداره باشگاه های استقلال و پرسپولیس مطرح است و حتی اسپانسری شاهرخ سبک دست یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال مراحل نهایی خود را طی می کند امروز با انتشار نامه ای منتسب به خشایار محسنی گفته شد او که یکی از فعالان ایرانی حاضر در فوتبال اروپاست حاضر شده به عنوان حامی مالی ۳ ساله باشگاه استقلال فعالیت خود را آغاز کند.

بیوگرافی خشایار محسنی اسپانسر استقلال تهران

خشایار محسنی مالک باشگاه دی استارادای اسلواکی که سابقه همکاری با ناصر حجازی را در این تیم هم دارد با پیشنهادی به مبلغ ۹۳ میلیارد تومان به مدت ۳ سال خواهان اجاره برند باشگاه استقلال تهران شده است.

خشایار محسنی، در عرض دو هفته تبدیل شد به یکی از معروفترین دلال های فوتبال ایران!

پیش از اینکه او اینقدر معروف شود، خبرنگاران و نزدیکان باشگاهها از نوع فعالیت های او اطلاعات دقیقی داشتند ولی با شکایت باشگاه استیل آذین از وی به دلیل جعل اسناد، نوع فعالیت های محسنی برای همه مشخص شد. اما این فرد، چه کسی است؟

این دلال فوتبال بزرگ شده کشور اتریش است و پیش از حضور در فوتبال، به عنوان بادیگارد فعالیت می کرد که به لحاظ ارتباط نزدیک با برخی سیاسیون وقت وارد فوتبال ایران شد.

اولین بازیکن فوتبال ایران که از محسنی ضربه خورد، مهرداد میناوند است. در زمانی که این بازیکن به اشتروم گراتس رفت، محسنی مترجم و راننده او بود. اما نوع رفتارهایش نشان می داد به سینما علاقه بیشتری دارد تا فوتبال. او به دلیل علاقه ویژه به یکی از کاراکترهای قدیمی سینمای ایران و تماشای هر روزه فیلم های او، معمولا کت خود را روی دوشش می انداخت و پاشنه های کفشش را نیز می خواباند! به این ترتیب، در باشگاه اشتروم گراتس کمتر کسی بود که خشایار محسنی را نشناسد.

او یکی از عوامل مهمی بود که باعث جدایی میناوند از گراتش شد. محسنی چند بار به دلیل مسایل مالی به باشگاه گراتس رفت و در داخل این باشگاه سر و صدا به راه انداخت که در نهایت مدیر عامل آنها گفت: «قالی ایرانی می خرم ولی بازیکن ایرانی دیگر نه!»

محسنی از آن با فردی به نام آنتال آشنا شد که او دلال فوتبال بود. محسنی بدین ترتیب یاد گرفت اغلب بازیکنان بی تجربه ایران را به اتریش ببرد تا بتواند به هر نحوی از کنار آنها کسب در آمد کند. میرشاد ماجدی یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران می گوید: «اتفاقا من را نیز به اتریش برد تا همین بلاها را سرم بیاورم ولی چون با تجربه بودم، موفق نشد و بعد از مدتی زود برگشتم ولی بلاهای زیادی سر برادرم آورد!»

محسنی که آن زمان ۱۸ سال سن داشت، کم کم توانست با گرفتن ارتباط با دلالها و آوردن بازیکنان خارجی به فوتبال ایران پولی زیادی به جیب بزند. یکی از باشگاههای که با زحمات او رو به نابودی رفت، باشگاه عقاب تهران بود.

محسنی بعدها توانست به وابسته نزدیکی با مدیر وقت پرسپولیس، آری هان را به عنوان سرمربی به این تیم بیاورد. در همان زمان نیز، بارها با شانتاژ کردن این مربی، باعث شد تا او بدون مرخصی ایران را ترک کند که در نهایت نیز قراردادش فسخ شد. او سه بازیکن خارجی نیز در پرسپولیس داشت که بارها باعث شد به تمرینات این تیم نروند و برای باشگاهشان دردسر درست کنند.

اما شاهکار اساسی او جعل رضایتنامه برای یونگ مربی سابق استیل آذین بود که با این کار باعث شد تا فیفا ۱۲ امتیاز از این تیم در لیگ دسته اول کم کند. این مربی هلندی که متوجه شده بود جعل سند توسط محسنی صورت گرفته، به فیفا شکایت برد. هنوز پاره ای از فعالیت های و تحرکات این دلال معروف فوتبال ایران پنهان مانده است.

محسنی به دلیل بلد بودن زبان آلمانی، در اتریش انواع بندها را به قرارداد بازیکنان ایرانی اضافه می کرد و به دلیل عدم تسلط این بازیکنان به زبان آلمانی، نیمی بیشتر از پول قرارداد آنها را به جیب می زند.

محل زندگی او در تهران خیابان فرشته است و با یکی از معروفترین چهره های ایرانی کشور اتریش به نام دکتر (ج) ارتباط نزدیکی دارد. گفته می شود وی همان کسی است که در دوران ریاست خاتمی، رئیس جمهور اتریش را به ایران آورد. درباره نوع فعالیت های (ج) نیز ابهامات زیادی وجود دارد و گفته می شود در کار ساخت نوشیدنی ها غیر شرعی است!

اینکه محسنی از کجا و با واسطه‌گری چه افراد و جریانات سیاسی وارد فوتبال شده سوالی است که باید در همین روزها به پاسخ آن رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ