یک راه برای معافیت از خدمت سربازی

0

عضو هیات مدیره جامعه جهانی معلولان از برابری مستمری معلولان با حداقل حقوق مطابق قانون حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: پسران در صورت ازدواج با دختران معلول از سربازی معاف می شوند.

علی همت محمودنژاد به مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان که هفته گذشته به تصویب دولت رسید، اشاره کرد و گفت: تصویب قانون جامع معلولان و اعلام دولت مبنی بر برابری مستمری معلولان با حداقل حقوق و دستمزد در صورت اجرا شدن، تاثیر شگرفی بر زندگی معلولان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مستمری معلولان ۵۲ هزار تومان است، گفت: با اجرایی شدن قانون جامع، مستمری معلولان به حداقل حقوق افزایش پیدا می کند که البته امیدواریم با در نظر گرفتن بودجه های کافی، محقق شود.

محمودنژاد تصریح کرد: دولت در جلسه هفته گذشته خود اعلام آمادگی کرد که بخشی از قانون را به صورت برنامه و بخشی را به صورت لایحه به مجلس ارسال کند و چون برخی از این ماده ها نیاز به قانون ندارد، دولت می تواند آن را اجرایی کند.

وی گفت: بازنشستگی پیش از موعد معلولان، افزایش سهمیه استخدام در دستگاه‌های دولتی، افزایش مستمری و همچنین قوانین حمایتی ویژه نابینایان در مفاد بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گنجانده شده است.

به گفته محمودنژاد در این قانون مسائل مربوط به آموزش معلولان از سطوح ابتدایی تا عالی و معافیت پسرانی که با دختران معلول ازدواج می کنند، از دیگر مواردی است که آمده است.

مدیر عاملانجمن دقاع از حقوق معلولان کشور، گفت: چنانچه مجلس نسبت به تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان اقدام کند، این قانون از نظر محتوایی،معلولان ایران را به صدر کشورهای جهان می رساند.

وی با انتقاد از اینکه بخشی از قانون به صورت برنامه اجرایی شود، گفت: بهتر است تمام قانون به صورت لایحه برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شود.درصورتی که بخشی به صورت برنامه باقی بماند، دولت های دیگر و در آینده می توانند از اجرای آن سر باز زنند بنابراین بهتر است برای اجرا، محکم کاری شده و تبدیل به قانون شود.

محمودنژاد در مورد بودجه مربوط به اجرایی شدن مفاد قانون معلولان، اظهار داشت: در این لایحه جدید تمام سرفصل های مربوط به تامین بودجه برآورد شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ