زنی از ۱۲۰۰ قوم و خویش خود ۸ میلیارد تومان کلاهبرداری کرد

0
خانمی که یک هزار و ۲۰۰ شاکی دارد با‌گذشت ۲ هفته از زمان دستگیری‌اش هنوز درباره اتهامات سخنی به میان نیاورده‌است. این خانم ۴۲ ساله متهم است که از هزار و ۲۰۰ نفر به بهانه برگزاری سفرهای زیارتی حدود ۸ میلیاردتومان کلاهبرداری کرده است.

 شاکیان این خانم که عمدتا از اقوام و بستگان او هستند می‌گویند او از ۵ سال قبل این کار را شروع کرده بود.

گرچه دادستانی شهرستان قم که عمده شاکیان در این دادسرا طرح دعوا کرده‌اند هنوز اعلام رسمی دراین‌باره نکرده است اما پلیس این زن را دو هفته قبل در تهران بازداشت کرده است. این در حالی است که او تاکنون به بهانه‌هایی از جمله ناخوش‌احوالی از زیربار پاسخگویی در بازجویی‌ها شانه خالی کرده‌است.

یکی از شاکیان این زن به خبرآنلاین گفت: او یکی از فامیل‌های ما است و ما هیچ‌گاه گمان نمی‌بردیم که او چنین کاری بکند. او گفت برای یک آژانس کار می‌کند و حتی ما یکبار از او تور سوریه خریداری کردیم، ولی الان ۲ سال است که برای سفر به مکه از ما پول گرفت و بعد نه خبری از پول شد و نه خبری از خود او.

یکی از زنانی که قربانی کلاهبرداری‌ها این زن شده است نیز توضیح داد: این زن بیشتر سراغ اقوام و فامیل خود رفته است. او سال ۱۳۹۲ به همه بستگان گفت که برای نوروز ۱۳۹۴ تور زیارتی مکه دارد و چون قبلاً تورهای زیارتی دیگری برگزار کرده بود ما هم به او اعتماد کردیم.این زن بیشتر به سراغ فامیل و بستگان خود در یکی از روستاهای اطراف قم رفته بود و بیشتر با جلب اعتماد خویشان ازآنها پول گرفته بود.

یکی دیگر از شکات که ۴۸ میلیون‌تومان از این زن طلبکار است نیز درباره شکایتش به خبرآنلاین گفت: من به جز ثبت نام برای سفر به مکه مقدار قابل توجهی از سرمایه‌ام را به ایشان دادم چون او وعده داده بود که آژانس مسافرتی که برایش کار می‌کند دلار با قیمت دولتی می‌فروشد و من می‌خواستم از این طریق معامله مطمئنی انجام داده باشم.

وی همچنین تأکید کرد: این خانم ابتدا در چندمرحله برای من دلار با قیمت دولتی آورد و بعد که خوب اعتماد من جلب شد و رقم قابل توجهی از من گرفت دیگر به تلفن‌هایم جواب نداد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ