اولین ۳ امتیاز تیم ملی والیبال/ بغض ایران ترکید/ بالاخره روسیه هم مقابل ایران زانو زد + عکس

0

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود با روسیه قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن، موفق به کسب نخستین پیروزی تاریخ خود برابر این تیم و در لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ شدند.
نخستین مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه امروز در سالن سی وی سنت پترزبورگ شهر کازان روسیه آغاز شد.
ملی پوشان کشورمان در ست اول این مسابقه ۲۵ بر ۲۰ مغلوب روسیه شدند اما در ست دوم ۲۵ بر ۱۶ میزبان خود را شکست دادند تا یک بر یک مساوی شوند.

عکس والیبال عکس لیگ ملتهای والیبال جدول لیگ ملتهای والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال
تیم ایران در ست های سوم و چهارم نیز با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر یک روسیه قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن و لیگ جهانی سال ۲۰۱۳ را شکست دهد.
اسلوبودان کواچ در ابتدای این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی و شهرام محمودی استفاده کرد.
دینیز بیر یوکُف، آرتم وُلویچ، ییوگِینی سیوُژیلیئِس، آندری آشیِف، آلِکسی ویِربُف، ماکسیم میخایلوف و ایگر کلدیِنسکی بازیکنان آغاز کننده تیم ملی والیبال روسیه در این مسابقه بودند.
در ست نخست اولین امتیاز به ایران رسید. مهدی مرندی نخستین حضور خود در لیگ جهانی را در آغاز این ست تجربه کرد. رقابت دو تیم بسیار نزدیک و مساوی پیش رفت، اما وقت استراحت فنی اول ۸ بر ۷ به روسیه رسید. در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران باعث افزایش اختلاف امتیاز مسابقه شد و نتیجه به ۱۲ بر ۷ به سود روسیه رسید. در نهایت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۰ به روسیه رسید.

عکس والیبال عکس لیگ ملتهای والیبال جدول لیگ ملتهای والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال
در ادامه این ست مهدی مهدوی، امیر غفور و مجتبی میرزاجانپور نیز به میدان آمدند، در امتیاز ۲۱ بر ۱۴ کواچ وقت استراحت درخواست کرد تا اختلاف امتیاز بیشتر از هفت نشود، اما باز هم تیم ایران نتوانست برابر میزبان نمایش خوبی ارائه کند. در امتیاز ۲۳ بر ۱۹ و کاهش اختلاف امتیاز دو تیم سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۰ به سود روسیه تمام شد. در این ست تیم ایران در برخی مواقع امتیازهای راحتی به روسیه واگذار کرد.
در ست دوم کواچ با آوردن میرزاجانپور به جای فرهاد قائمی بازی را خوب شروع کرد. نخستین امتیاز به روسیه رسید، اما در ادامه ایران دو بر یک پیش افتاد. تیم ایران در این مرحله نمایش خوبی از خود برجا گذاشت به گونه ای که در امتیاز ۷ بر ۳ به سود ایران، سرمربی روسیه وادار به گرفتن وقت استراحت شد. وقت استراحت فنی اول این ست ۸ بر ۴ به سود ایران شد. تیم ایران در امتیاز ۱۲ اختلاف خود را با روسیه به هفت امتیاز رساند. وقت استراحت دوم این ست نیز به ایران رسید. در ادامه این ست نمایش خوب ایران ادامه یافت و در امتیاز ۲۱ بر ۱۲ سرمربی روسیه برای سرویس خوب معروف درخواست ویدیو چک کرد که باز هم رای داور به سود ایران شد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران تمام شد تا دو تیم یک بر یک مساوی شوند.

عکس والیبال عکس لیگ ملتهای والیبال جدول لیگ ملتهای والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال


در ست های اول و دوم تیم روسیه ۲۴ امتیاز از حمله به دست آورد و ایران ۲۳ امتیاز از آن خود کرد. اما ایران از اشتباهات روس ها در این دو ست ۱۷ امتیاز کسب کرد و تنها ۱۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به روسیه رسید.
در ست اول شهرام محمودی و در ست دوم میلاد عبادی پور امتیازآورترین بازیکنان تیم ایران بودند.
ست سوم نیز با برتری ایران پیگیری شد و استراحت فنی اول ۸ بر ۵ به سود ایران شد.روسیه در این ست سردرگم بازی می کرد و در امتیاز ۱۱ ایران پنج امتیاز پیش افتاد تا سرمربی این تیم وقت استراحت بگیرد. وقت استراحت دوم نیز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران شد تا روسیه در آستانه واگذاری یک امتیاز به ایران شود.
رهبری تحسین برانگیز سعید معروف در این ست در تیم ایران یکی از عاملان موفقیت ایران بود، معروف به عنوان کاپیتان و رهبر تیم در زمین مسابقه مدام با بازیکنان صحبت می کرد و به آن ها نکات لازم را گوشزد می کرد. حتی برخی اوقات پیش از زدن سرویس بازیکنان را در وسط زمین جمع می کرد و برای هر امتیاز نکات لازم را به هم تیمی هایش گوشزد می کرد.
در امتیاز ۲۳ بر ۱۷ کواچ وقت استراحت درخواست کرد تا اختلاف امتیاز با روسیه حفظ شود. فرهاد قائمی نیز به زمین رفت و در نهایت تیم ایران در این ست نیز ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید تا یک امتیاز از روسیه کسب کرده باشد.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران نیز در ست های دوم و سوم این مسابقه در زمان های حساس بازی با گرفتن وقت استراحت و تعویض های به موقع به روس ها اجازه کم کردن اختلاف را نداد.

عکس والیبال عکس لیگ ملتهای والیبال جدول لیگ ملتهای والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال
در ست چهارم تیم ایران بازی بسیار متفاوتی را ارائه کرد. در این ست شاگردان بوبان با ارائه یک بازی حساب شده اختلاف خود را با روسیه افزایش دادند و در امتیاز ۱۸ بر ۱۲ تک دفاع کاپیتان معروف مقابل الکسی اسپریدونوف شیرازه روس ها را از هم پاشاند تا مردان والیبال ایران در این دیدار با زدن سرویس های خوب و عملکرد شایسته موسوی و غلامی موفق شوند برای نخستین مرتبه در تاریخ والیبال روسیه را شکست دهند. مهدی مرندی لیبروی تیم ایران هم نخستین بازی ملی خود را در این مسابقه تجربه می کرد که عملکرد قابل قبولی در این دیدار داشت. تیم ایران با اقتدار موفق به شکست حریف خود با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ شدند تا سه امتیاز شیرین از قهرمان المپیک به دست آورد و برای نخستین بار نیز روسیه را از پیش رو بردارد.
یوشی ها رو نوشیواکی از ژاپن به عنوان ناظر و نماینده FIVB و گوران گرادینسکی از صربستان و تاراس ایل کیو از کانادا به عنوان داوران اول و دوم وظیفه قضاوت در این مسابقه را بر عهده داشتند.

عکس والیبال عکس لیگ ملتهای والیبال جدول لیگ ملتهای والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال
محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال نیز یکی از مهمانان ویژه این مسابقه بود. این دیدار سه هزار و ۵۰۰ تماشاگر داشت که حدود ۵۰ درصد ظرفیت سالن مسابقه بود. در بین تماشاگران حاضر در سالن، ۱۰۰ ایرانی از جمله دو نماینده مجلس شورای اسلامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه حضور داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ