قرارداد عجیب و غریب پرسپولیس با مهدی طارمی

0

در قرارداد طارمی تبصره ای آمده است که بر اساس آن اگر مهدی طارمی به مرزی از آمادگی برسد که ۸ بازی برای پرسپولیس انجام دهد، قرارداد سال دوم او توافقی می‌شود.

به عبارت ساده‌تر اگر مهدی طارمی با باشگاه پرسپولیس توافق نکند، آنگاه رسماً بازیکن آزاد خواهد شد.چند روز پیش که با حمید استیلی مصاحبه می‌کردیم با تعجب به ما گفت: «یعنی از انتقال مهدی طارمی به القادسیه کویت هیچ چیز به باشگاه پرسپولیس نمی‌رسد؟!»

جواب این سؤال را می‌دانستیم اما وقتی بیشتر تحقیق کردیم، به نکات جالبی هم رسیدیم. ظاهراً قبل از شروع لیگ چهاردهم، پرسپولیسی‌ها بر سر قرارداد دو ساله‌ای با مهدی طارمی به توافق می‌رسند. قرار بر این می‌شود این قرارداد دو ساله به امضا برسد که در لحظه آخر وکیل این بازیکن بوشهری تبصره‌ای به آن اضافه می‌کند.

گویا در این تبصره آمده است که اگر مهدی طارمی ۸ بازی برای پرسپولیس انجام دهد، قرارداد سال دوم او توافقی می‌شود. به عبارت ساده‌تر اگر مهدی طارمی با باشگاه پرسپولیس توافق نکند، آنگاه رسماً بازیکن آزاد خواهد شد!

در آن مقطع علیرضا رحیمی مدیرعامل وقت پرسپولیس تهران نیز پای قرارداد را امضا می‌کند تا دیگر هیچ مشکلی باقی نماند!

البته شنیدیم در قرارداد مهدی طارمی قید شده که سرمربی تیم باید از عملکرد این بازیکن رضایت داشته باشد و ظاهراً نامه‌ای هم در این ارتباط به امضای حمید درخشان رسیده است.

حال باید پرسید باشگاه پرسپولیس چرا باید با یک بازیکن ۲۲ ساله قرارداد یک ساله امضا کند؟تصورش را بکنید، اگر به جای پرسپولیس یک باشگاه اصفهانی قرار بود مهدی طارمی را جذب کند، با او چگونه قرارداد می‌بست؟

شرط می‌بندیم اگر به جای پرسپولیس یک باشگاه اصفهانی – فرقی هم نمی‌کند سپاهان باشد یا ذوب‌آهن! – بود، نه تنها با طارمی جوان و گمنام ۵ ساله می‌بست بلکه بندی در قرارداد بازیکن می‌گنجاند که بتواند از القادسیه کویت هم حق رشد بگیرد!

متأسفانه باشگاه پرسپولیس سال‌هاست که از سوءمدیریت رنج می‌برد و حتی قادر نیست از طریق بازیکنان جوان هم درآمدزایی کند. جوانانی که به زحمت جذب و کشف می‌کند اما در نهایت مفت و مجانی به سایر باشگاه‌ها واگذار می‌کند. طارمی یک نمونه است و از این مثال‌ها فراوان وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ