مهدی پاکدل ، بازیگر معروف هم خواننده شد! + عکس

1

آلبوم موسیقی «در انعکاس کوچه‌های خیس» با صدای «مهدی پاکدل»، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، به زودی از سوی مؤسسه «نوای آویژه هنر» و به تهیه‌کنندگی «دیبا فروزان» منتشر می‌شود.

مهدی پاکدل در خصوص این اثر گفت: «این آلبوم شامل ۱۳ قطعه است که در آن من اشعاری از «حسن جنت مکان» را روی موسیقی «محمدجواد بیگلرزاده» دکلمه کرده‌ام».

همسر مهدی پاکدل بیوگرافی مهدی پاکدل آهنگ جدید مهدی پاکدل
عکس جدید بهنوش طباطبایی و همسرش مهدی پاکدل

این بازیگر محجوب افزود: «تولید این آلبوم به پیشنهاد محمدجواد بیگلرزاده صورت گرفت. من هیچ زمینه موسیقایی قبلی‌ای نداشته‌ام و در حال حاضر هم کار موسیقی به صورت تخصصی انجام نمی‌دهم. موسیقی دنیای بزرگی است و من هرگز جسارت نمی‌کنم بدون تخصص لازم به آن ورود پیدا کنم. در این آلبوم هم که فضایی شاعرانه و عاشقانه دارد، با کمک دوستان به خوانش اشعار پرداخته‌ام».

«دیبا فروزان»، تهیه‌کننده این آلبوم نیز د «ارکسترال بودن فضای موسیقایی در گستره‌ای ترکیبی از سازهای ایرانی و غربی»، «تصویری بودن توأمان شعر و موسیقی»، «استفاده از فرم آزاد با تبعیت از ساختارهای کلاسیک در ساخت موسیقی»، «تناسب ذهنی یا عینی بودن شعر با نوع سازبندی استفاده شده» و «مکمل بودن شعر و موسیقی» را از ویژگی‌های این اثر هنری برشمرد و افزود: «در تولید این آلبوم، تلاش شده تا با ایجاد وحدت میان قطعات ساخته شده، مجموعه‌ای منسجم و یکدست پدید آید.

همچنین آهنگساز اثر به عدم استفاده ازموسیقی در مواردی که شعر ساختار موسیقیایی قدرتمندی داشته توجه نموده و انتخاب شعرها نیز به گونه‌ای انجام شده که توجه همزمان به روایت و انتزاع مدنظر قرار داده شود. تناسب تماتیک موسیقی با فضای شعر، ویژگی دیگر این آلبوم است؛ به طور مثال برای شعرهایی با محتوای فرامرزی، تم‌هایی غیربومی مورد استفاده قرار گرفته است».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. bahar می گوید

    میشه برامون بذارین تا لود کنیم