عاقبت تلخ قهرمان جودوی المپیک ، رامین صفویه + عکس

0
رامین صفویه تنها دارنده مدال طلای المپیک جودو به علت مشکلات مالی، ورزش قهرمانی را کنار گذاشته است و در حال حاضر با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

صفویه از جودوکاران وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم ایران در رقابت‌های المپیک نوجوانان نانجینگ بوده که در سال ۲۰۱۴ موفق شد با غلبه بر تمام حریفان خود برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش کشور مدال طلای المپیک جودو را به دست آورد.

بیوگرافی رامین صفویه

وی از ملی‌پوشان برجسته جودو کشور به شمار می‌آید که وجود مشکلات مالی انگیزه وی را برای ادامه راه از بین برده و امروز در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد.

اردشیر موحددانش رئیس هیئت جودو استان قزوین در این رابطه در قزوین اظهار داشت: وجود مشکلات مالی سبب شده است که قهرمانان ما ورزش قهرمانی را کنار گذاشته و انزواطلب شده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات مالی این هیئت ورزشی، افزود: هیئت جودو استان قزوین با مشکلات مالی زیادی مواجه است و به همین دلیل نمی‌تواند اهداف و برنامه‌های ورزشی خود را دنبال کند.

رئیس هیئت جودو استان قزوین درباره وضعیت رامین صفویه توضیحی داد و گفت: این قهرمان با وجود اینکه توانسته افتخارات بسیاری را برای استان و کشورمان کسب کند اما از سوی مسئولان حمایت نشده و همین امر باعث دلسرد شدن این ورزشکار شده است.

اردشیر تصریح کرد: علیرضا شیری جودوکار قزوینی هفت‌بار قهرمان کشور شده است و از استعدادهای ورزشی به شمار می‌آید که این قهرمان نیز امروز ورزش جودو را کنار گذاشته است.

رامین صفویه قهرمان المپیک جودو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار کرد: دیگر ورزش قهرمانی را به دلیل مشکلات مالی کنار گذاشته‌ام و به صورت عادی تمرینات خود را ادامه می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون جودو و ورزش و جوانان استان قول‌های خود را عملیاتی نکرده‌اند، افزود: فدراسیون جودو قول‌های زیادی را به من داده اما هیچ یک از آن‌ها را اجرایی نکرده است.

صفویه بیان کرد: من به دلیل مشکلات مالی توانایی حضور در اردوهای تیم ملی جودو را نداشتم که این موضوع را با فدراسیون جودو مطرح کرده و آن‌ها عنوان کردند که اگر توانایی مالی ماندن در اردوها را ندارم، می‌توانم در اردوها حضور پیدا نکنم.

قهرمان المپیک جودو تصریح کرد: به همین خاطر از اردوها خارج شدم و ترجیح دادم در استان قزوین تمرینات خود را دنبال کنم.

وی در رابطه با وضعیت اشتغال خود، گفت: در این زمینه نیز حمایتی صورت نگرفته و من در کنار پدرم در رستورانی مشغول به کار هستم.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون رامین صفویه تنها دارنده طلای المپیک جودو به دلیل کم‌کاری مسئولان از ورزش حرفه‌ای دور شده و نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان حوزه ورزش است.

امیدواریم که مسئولان ورزشی کشور با مدیریتی مناسب از سوختن استعدادهای ورزشی همچون رامین صفویه که قهرمانی المپیک را در کارنامه خود دارد، جلوگیری کنند.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ