جریمه ۹ میلیاردی کارخانه صنایع غذایی دست‌چین ، برای تولید آبلیمو تقلبی

0
بهمن ماه سال ۹۳ بود که اکیپ گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به ریاست امید شهرآبادی در بازدید از شرکت صنایع غذایی دست‌چین بهمن واقع در شهرستان پاکدشت، متوجه تولید و پخش آبلیموهای تقلبی با با نام‌های تجاری دستچین، گلدست، نوشن آگین و دادلی شدند.

بر اساس این گزارش، رییس شعبه ۵۴ اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در همان روز، حکم به امحا ۲۶۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم آبلیموی تقلبی این شرکت که غیرقابل مصرف انسانی بودن آن در آزمایشات تایید شده بود، داد و ۶۰ تُن سرکه و ۳۰ تُن مربا و خیارشور این شرکت که بدون مجوز ساخت، تولید شده بود به نفع دولت ضبط شد.

صنایع غذایی دست چین تولید آبلیمو اجناس تقلبی آبلیمو تقلبی

پس از صدور حکم اولیه از سوی رییس شعبه ۵۴ اداره کل تعزیرات استان تهران، برای این شرکت در شعبه یاد شده پرونده تشکیل شد که پس از اظهارنظر کارشناسی معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران مبنی بر غیر قابل مصرف انسانی بودن آبلیموهای تولید شده، شعبه ۵۴، شرکت دست چین را به پرداخت ۹ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و ممهور نمودن پروانه واحد به مهرذ تخلف اول محکوم کرد.

صنایع غذایی دست چین تولید آبلیمو اجناس تقلبی آبلیمو تقلبی

رای صادره با اعتراض متهم به شعبه هشتم تجدیدنظر اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع شد که شعبه تجدیدنظر پس از بررسی اسناد و مدارک موجود در پرونده، رای شعبه ۵۴ را تایید و قطعی کرد.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ