نامه ۲۰۵ میلیارد تومانی آلبرت انیشتین! + عکس

1

دغدغه آگاه شدن از افکار آلبرت انیشتین و جمع آوری آثار به جا مانده از او ، یک مرد پولدار را به خرج کردن ۶۲٫۵ میلیون دلار برای به دست آوردن یک نامه از انیشتین وادار کرد.

مردی، برای دانستنِ آن چه در سرِ آلبرت انیشتین فیزیکدان برجسته المانی می گذشت، یکی از نامه های او را ۶۲٫۵ میلیون دلار خرید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این مرد که نامش فاش نشده برای خریدِ نامۀ انیشتین به پسرش در سال ۱۹۴۵، که در آن رابطۀ نظریه نسبیت با انفجارهای اتمی در ژاپن توضیح داده شده است، مبلغ ۶۲٫۵ میلیون دلار پرداخت کرد.

این نامه، یکی از ۲۷ نامه ای است که این مرد، در چند مرحله، در حراجی ” Profiles In History” در آمریکا خرید. فروش این ۲۷ نامه،  سودی ۴۲۰ میلیون دلاری به جیب این حراجی واریز کرد.

هوش آلبرت انیشتین همسران آلبرت انیشتین همسر آلبرت اینشتین مغز آلبرت انیشتین بیوگرافی آلبرت انیشتین

دو نامه از این نامه ها که در سال ۱۹۴۰ نوشته شده اند، مربوط به پاسخِ انیشتین به سئوال مردی است که درباره اعتقادش به وجود خدا پرسیده بود.

نظریه نسبیت انیشتین که در سال ۱۹۰۵ منتشر شد، بسیاری از تعریف ها و اصطلاحات اساسی فیزیک درباره زمان و مکان را بر هم زد و تغییر داد.

آلبرت آینشتاین فیزیکدان آلمانی (به تلفظ صحیح آلمانی) ، ولی معروف به انیشتین در ایران ، روز ۱۴ مارس ۱۸۷۹  به دنیا آمد و  ۱۸ آوریل ۱۹۵۵ درگذشت.

هوش آلبرت انیشتین همسران آلبرت انیشتین همسر آلبرت اینشتین مغز آلبرت انیشتین بیوگرافی آلبرت انیشتین

او بیشتر به خاطر نظریّه نسبیت و بویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mc۲) (که از معروف‌ترین روابط فیزیک بین غیرفیزیک‌دان‌هاست) شهرت دارد.

علاوه بر این، او در بسط تئوری کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت. انیشتین جایزه نوبل فیزیک را در سال ۱۹۲۱ برای خدماتش به فیزیک نظری و به خصوص به خاطر کشف قانون اثر فوتوالکتریک دریافت کرد.

انیشتین به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدانانی شناخته می‌شود که به این جهان پا گذاشته‌اند.

در فرهنگ عامه، نام «انیشتین» مترادف هوش زیاد و نابغه شده‌است.

نامه انیشتین به آیت الله بروجردی

سرآغاز متن کتاب و اولین عبارت کتابچه اینشتین/ خطاب به آیت الله بروجردی این عبارت آلمانی است :

Herzliche Gru”&e von Einstein (هرتسلیش گروسس فن اینشتاین یعنی با صمیمانه ترین سلام ها از اینشتین )

محضر شریف پیشوای جهان اسلام …جناب سید حسین بروجردی…

پس از ۴۰ مکاتبه که با جنابعالی بعمل آوردم اکنون دین مبین اسلام و آئین تشیع ۱۲ امامی را پذیرفته ام که اگر همه دنیا بخواهند من را از این اعتقاد پاکیزه پشیمان سازند هرگز نخواهند توانست حتی من را اندکی دچار تردید سازند! اکنون که مرض پیری مرا از کار انداخته و سست کرده است ماه مرتس ( مارس) از سال ۱۹۵۴ است که من مقیم آمریکا و دور از وطن هستم.

به یاد دارید که آشنایی من با شما از ماه آگوست (اوت) سال ۱۹۴۶ یعنی حدود ۸ سال قبل بود . خوب به یاد دارم که وقتی در ۶ آوگوست ۱۹۴۵ آن مرد ناپاک پلید اکتشاف فیزیکی من را – که کشف نیروی نهفته در اتم بود – همچون صاعقه ای آتشبار و خانمانسوز بر سر مردم بی دفاع هیروشیما فرو ریخت من از شدت غم و اندوه مشرف به مرگ شدم و در صدد برآمدم که موافقتنامه ای بین المللی به امضاء و تصویب جهانی برسانم.

………..

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. آدم برفی می گوید

    یعنی الان میگید انیشتن مسلمان بوده !!؟؟