تلفات سوئیچ معیوب به ۱۱۴ نفر رسید / پرداخت خسارت برای هر نفر ۳ میلیارد تومان

0

شمار قربانیانی که در تصادفات مربوط به سوئیچ احتراق معیوب خودروهای کوچک جنرال موتورز کشته شدند، سه نفر افزایش یافت و به ۱۱۴ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، هر یک از خانواده‌های قربانیان می‌توانند حداقل یک میلیون دلار خسارت از سوی کنت فاینبرگ که سال گذشته از سوی جنرال موتورز استخدام شد، دریافت کنند. فاینبرگ همچنین به ۲۹۹ نفر که در تصادفات ناشی از این مشکل در شورولت کبالت و خودروهای قدیمی‌تر دیگر صدمه دیده اند، خسارت خواهد داد.

جنرال موتورز سال گذشته برای ۲٫۶ میلیون خودرو فراخوان داد اما معترف شد که بیش از یک دهه قبل درباره مشکلات سوئیچ آگاهی داشته است.

صندوق جبران خسارتی که جنرال موتورز تشکیل داده و تحت نظارت فاینبرگ قرار دارد، تا مهلت تعیین شده در ۳۱ ژانویه، ۴۳۴۲ ادعای خسارت دریافت کرد که حدود سه درصد آنها همچنان تحت بازبینی قرار دارند و حدود ۹۳ درصد مدارک کافی نداشته یا واجد رسیدگی نبوده اند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، جنرال موتورز ۲۰۰ میلیون دلار برای حل و فصل ادعاهای خسارت مطرح شده به این صندوق پرداخت کرده است.

این خودروساز آمریکایی سال گذشته برآورد کرده بود ۱۳ نفر در تصادفات سوئیچ معیوب کشته شده اند اما در عین حال اعلام کرده بود این رقم افزایش خواهد یافت.

جنرال موتورز با بیش از ۱۵۰ مورد شکایت مربوط به سوئیچ‌های معیوب که از سوی قربانیان و مالکان خودروهای قدیمی این شرکت تنظیم شده، روبروست. تنها در یک شکایت گروهی مالکان خودرو به دنبال دریافت ۱۰ میلیارد دلار خسارت از جنرال موتورز برای کاهش ارزش و خسارت وارده به میلیون‌ها خودروی فراخوان شده هستند.

وکلای بسیاری از قربانیان شکایت‌های گروهی تنظیم کرده‌اند که ممکن است برای این شرکت بسیار گران‌تر از غرامتی که وعده داده است، تمام شود اما صندوق غرامت جنرال موتورز به بازماندگان قربانیان قول داده است اگر از شکایت صرفنظر کنند، خسارتشان را زودتر پرداخت خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ