هیئت مدیره جدید استقلال تهران را بشناسیم +سوابق

0
اعضاء هیئت مدیره جدید استقلال را بیشتر بشناسید

در بحبوحه انتخاب سرمربی استقلال، مسعود معینی در مصاحبه‌هایی به انتقاد از رئیس هیئت‌‌مدیره استقلال پرداخت و عملکرد او را زیر سوال برد. این مصاحبه‌ها باعث شعله‌ور تر شدن اختلافات بین این دو شد و در نهایت مقداد نجف‌نژاد شکایتی را از مسعود معینی به مراجع قضایی تحویل داده است.

هیئت مدیره استقلال سوابق هیات مدیره استقلال سوابق کامل تقوی نژاد بیوگرافی مقداد نجف نژاد بیوگرافی مسعود معینی بیوگرافی عباس کردنوری بیوگرافی شهاب جهانیان
مسعود معینی

شنیده می‌شود تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره استقلال به دنبال آشتی دادن معینی و نجف‌نژاد بودند که موفق به انجام این کار نشدند.

همان‌طور که از قبل اعلام شده بود، قرار است تغییراتی در هیئت مدیره استقلال صورت بگیرد و نفراتی چون مقداد نجف‌نژاد، شاهرخ سبک‌دست و عباس کردنوری رفتنی خواهند بود، در عین حال شنیده شده که بهرام افشارزاده هم از استقلال جدا خواهد شد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که وزارت ورزش و جوانان پس از بررسی‌های لازم به گزینه‌های نهایی رسیده و منصور پورحیدری، مسعود معینی، مهدی پرهام، سید کامل تقوی‌نژاد و شهاب جهانیان به‌عنوان اعضای جدید هیئت مدیره استقلال نام برده می‌شوند. گفته می‌شود پرهام به‌دلیل اینکه پیشنهاد اسپانسری استقلال را داده، به‌عنوان گزینه مدیرعاملی استقلال مطرح شده است.

باید دید وزارت ورزش چه‌زمانی این تغییرات را انجام می‌دهد، اما آنچه مشخص است اینکه حضور این افراد «تا این لحظه» در هیئت مدیره استقلال قطعی است.

تقوی نژاد در امور مالیاتی مشغول به کار است و مهدی پرهام مالک باشگاه نساجی مازندران می باشد که قرار است از این پس این دو افراد در هیات مدیره استقلال فعالیت کنند .

سید کامل تقوی‌نژاد (متولد ۱۳۴۳) معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور است.وی پیش از این در سمتهای اجرایی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر تعاون، عضو هیئت مدیره بانک سپه، مدیر عامل بانک سپه، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیرکل در مجموعه وزارت کشور، وزارت جهاد سازندگی و سازمان ثبت احوال کشور، کارشناس نخست وزیری، عضو هیئت مدیره شرکتهای سرمایه‌گذاری، بازرگانی و تولیدی بخش دولتی و مدیریت عاملی بانک سپه فعالیت کرده است. وی همچنین در انتخابات مجلس از حوزه تهران کاندیدا بود که صد و هفتاد هزار رای به دست آورد.

سایت انتخاب، تقوی نژاد را از جمله افراد دخیل در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی دانست. در مهر ۱۳۹۳، تقوی نژاد به همراه حمید پورمحمدی از سایت انتخاب شکایت کردند که منجر به توقیف آن شد.

تقوی نژاد مدت‌ها عضو حزب اعتماد ملی و رئیس دفتر اقتصادی آن بوده است. تقوی نژاد دارای لیسانس برنامه‌ریزی اجتماعی و فوق لیسانس مدیریت سیستم‌ها است.وی پیش از این کاندید انتخابات مجلس در تهران بود که صد و هفتاد هزار رای کسب نمود. تقوی نژاد عضو هیئت مدیرهٔ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت گروه سرمایه‌گذاری امید است. در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۴ با تأیید هیئت دولت، سیدکامل تقوی‌نژاد – مدیرعامل بانک سپه – به ریاست سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد

عباس کردنوری
کردنوری از کسانی بوده که بعد از انقلاب اسلامی مانع از انحلال باشگاه استقلال شده و با علی جباری و منصور پورحیدری باشگاه استقلال را حفظ کرده‌اند. او تا اواخر دهه شصت در سمت های مدیرعاملی، مدیر اجرایی و سرپرستی باشگاه استقلال حضور داشته است. وی از مدیران قدیمی ورزش ایران است و احتمالا وزارت ورزش بر حسب سوابق و خوش نامی او، تصمیم گرفته تا او را در هیات مدیره استقلال قرار دهد.
کردنوری سه سال پیش هم تا آستانه مدیرعاملی استقلال پیش رفت اما در نهایت این عنوان به علی فتح‌الله‌زاده خوئی رسید. وی در کمیته مشورتی استقلال هم حضور داشته است؛ کمیته‌ای که بنا داشت سرمربی استقلال را برای فصل بعد انتخاب کند اما به دلیل اعلام تغییر هیات مدیره استقلال به کارش ادامه نداد.
گفته می‌شود اگر وزارت ورزش فردی را به عنوان مدیرعامل استقلال به هیات مدیره جدید اضافه نکند، کردنوری بیشترین شانس را برای تصدی پست مدیرعاملی استقلال دارد.
شهاب جهانیان
او سابقه حضور در هیات مدیره باشگاه ملوان و گهر درود را دارد. وی فردی جوان است که به عنوان مشاور اجرایی محمود گودرزی کرده می‌کند. جهانیان احتمالا نماینده شخص وزیر ورزش در هیات مدیره استقلال است.
مقداد نجف نژاد
یکی از پر بحث‌ترین افراد حاضر در هیات مدیره استقلال شاید مقداد نجف‌نژاد باشد. او با وجود انتقادهای اخیر بازهم در هیات مدیره استقلال قرار گرفته است. وی حدود یک دهه است که در ترکیب مدیریتی استقلال حضور دارد و همزمان نماینده مجلس هم هست.
درباره او و سوابق ورزشی و مدیریتی‌اش بارها و بارها گفته و نوشته شده است. یادآوری حذف استقلال از آسیا به دلیل عدم ارسال به موقع اسامی در دوران مدیرعاملی‌اش شاید اوج اتفاقات تلخی باشد که هواداران استقلال از حضور او در این باشگاه همچنان به یاد دارند.
مسعود معینی
مسعود معینی بازیکن فوتبال بازنشسته اهل ایران است. معینی قبلاً مدیر آکادمی استقلال عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران بوده‌است.او هم اکنون عضو اصلی هیئت مدیره و کمیته فنی باشگاه استقلال تهران می باشد.
وی سابقه بازی در بانک ملی ،تاج و اکباتان را دارد. معینی زننده گل پیروزی تاج در وقت اضافه فینال جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۷۰ بود. او مدتی نیز مربی باشگاه فوتبال پرسپولیس بود. او برادر فریدون معینی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ