همسر و دختر فرهاد ظریف +بیوگرافی و مصاحبه خواندنی

0
فرهاد ظریف Farhad Zarif بهترین لیبروی آسیا و عضو تیم ملی ایران (قد : ۱۶۵) یکی از ارکان موفقیت های پی در پی والیبال ایران در سال های اخیر می باشد از این رو برآن شدیم تا بیوگرافی این بازیکن ملی پوش را همراه با مصاحبه و عکس های وی در وب سایت هوش پارسی قرار دهیم.
 همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarifinstagram farhadzarif8

 بیوگرافی فرهاد ظریف

نام : فرهاد
نام خانوادگی : ظریف
نام تیمی :   F.ZARIF
تاریخ تولد : ۱۳۶۱/۱۲/۱۲
محل تولد فرهاد ظریف : مشهد
وضعیت تاهل : متاهل
تعداد فرزندان : ۱
موقعیت تیمی : لیبرو
قد فرهاد ظریف : ۱۶۵ سانتی متر
وزن : ۶۰ کیلوگرم
ارتفاع اسپک : ۲۹۰ سانتی متر
ارتفاع دفاع : ۲۷۱ سانتی متر
تعداد حضور در المپیک : ۰
تعداد حضور در مسابقات جهانی : ۱
باشگاه کنونی : میزان مشهد
اولین باشگاه : صنام
غذای مورد علاقه :  فست فود
زبان فرهاد ظریف: فارسی – انگلیسی
فیلم مورد علاقه : داستانی
سرگرمی فرهاد ظریف : شنا
موزیک مورد علاقه : سنتی
کتاب مورد علاقه : ورزشی
ورزش مورد علاقه دیگر : فوتبال
 همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif
زمانی که برای نخستین بار فرهاد ظریف در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران با تیم صنام که آن دوره به رهبری مصطفی کارخانه هدایت می گردید، به میدان آمد یک باره تعجب همگان را برانگیخت و این فکر را در اذهان متبادر ساخت که این بازیکن ۱۶۹ سانتی متری در کجای والیبال ایران قرار خواهد گرفت و این موضوع بیشتر به یک شوخی شبیه بود، ولی فرهاد ظریف با جدیت و تلاش از تمام حصارهایی که ممکن بود او را از آرزوهایش دور نماید، گذشت و در مسابقات والیبال مردان آسیا در سال ۲۰۱۱ عنوان بهترین لیبرو آسیا را از آن خود کرد.
 همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif
فرهاد ظریف بازی را با باشگاه صنام شروع کرده و سپس به برق تهران، ،پاس،گیتی پسند،سایپا و تیم ملی راه یافت. در سایپا شرایطی برایش به مهیا شده بود که گفتند به هر باشگاهی که مایل باشد می‌تواند برود، اما بعد که مذاکره ‌اش با گیتی ‌پسند نتیجه داد به او اعلام گردید برای اخذ رضایت‌ نامه باید رقم بی‌سابقه ۷۰ میلیون تومان را پرداخت نماید که رکوردی عجیب در تاریخ والیبال ایران بود، چون رکورد قبلی متعلق به ساسان دژآرا بود که برای رضایت ‌نامه ۳۰ یا ۳۵ میلیون پرداخته کرده بود. با این اوصاف پس از بحث‌های فراوان، مدیر گیتی‌پسند برای ختم این انتقال مبلغ ۴۰ میلیون تومان پرداخت نمود تا رکورد ایران با همین رقم ثبت گردد. فرهاد ظریف در شهریور ۹۱ با عقد قرارداد یک ساله به باشگاه پیکان تهران و در مرداد ۹۲ به عضویت سبزجامه گان کاله مازندران درآمد.

 افتخارات

عنوان قهرمانی نوجوانان آسیا
عنوان قهرمانی جوانان آسیا
عنوان مرد سال والیبال ایران در سال ۸۰
حضور در جمع۱۰  بازیکن برتر والیبال ایران
۳ دوره بهترین لیبرو آسیا
کسب نایب قهرمانی نوجوانان جهان
عنوان قهرمانی  ۴دوره لیگ برتر والیبال
۴ نایب قهرمانی با تیم های مختلف
حضور در لیگ جهانی در سال ۲۰۱۳
عنوان چهارمی لیگ جهانی ۲۰۱۴
عنوان ششمی جام جهانی ۲۰۱۴
عنوان قهرمانی بازی های آسیایی ۲۰۱۴
 همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif
فرهاد کارشناس تربیت بدنی در دانشگاه تهران می باشد.

 مصاحبه با فرهاد ظریف

یک مصاحبه خواندنی با فرهاد ظریف را برای دوست داران والیبال و فرهاد ظریف آماده کرده ایم که امیدواریم مورد رضایت باشد :
چرا فرهاد ظریف پست لیبرو را انتخاب کرد؟ در حالی که این پست حالت تدافعی دارد و تو هیچ زمان مستقیم در حمله دخالت نداری؟
فقط به خاطر قدم. آن دوره که من لیبرو شدم تنها ۲ سال بود فدراسیون جهانی والیبال پست لیبرو را برای تیم های والیبال الزامی نموده بود و طبیعی بود که لیبروها زیاد مورد توجه نبودند، اما من با تمام وجود به والیبال عشق می ورزیدم. می دانستم که می توانم در این پست موفق باشم و فقط با تمرین زیاد هم موفق شدم. به هر حال لیبرو ها به عنوان دریافت کننده توپ اول، آغازگر حمله می باشند.

 گفته شده که فرهاد ظریف بهترین لیبروی ایران است، این مساله را قبول داری؟

(لبخندی تلخ می زند) البته نظر هر کسی مورد احترام است.این نظر در جایگاه خود محترم می باشد. شما در هیچ یک از مصاحبه هایم نمی بینید که من گفته باشم بهترین لیبروی کشور و آسیا هستم، اما این مطلب را می توانید در کلیه آمار رسمی آسیا و دنیا ناظر باشید از جهتی اگر نگاهی کوتاه به مبلغ قرارداد من و بقیه لیبرو ها بیندازید متوجه خواهید شد والیبال کشور چه کسی را به عنوان بهترین لیبرو می شناسد و کدام لیبرو ها در بهترین تیم های کشور توپ می زنند.

همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif

مبلغ قرارداد فرهاد ظریف چقدر است؟
مستقیما نمی توانم بگویم؛ اما به جرات می گویم که ۲ یا ۳ برابر مبلغ دریافتی دیگر لیبرو ها می باشد. از جهتی من با ۱۰ سال سابقه عضویت در تیم ملی و کسب قهرمانی های متعدد با تیم های پیکان و سایپا که ۲ تیم برتر والیبال کشور می باشند فکر می کنم این مبلغ حقم باشد.
 ۱۶۹ سانتی متر قد برای عضویت در تیم ملی، آن هم در رشته ای مانند والیبال کار دشواری را به دنبال دارد. کمی از سختی های کار در این مسیر بگویید؟
بله. بصراحت می گویم که خیلی ها مسخره ام می کردند از دوستان و فامیل گرفته تا تیم هایی که با آن ها مسابقه داشتم، اما در این راه پدر و مادرم همیشه مشوقم بودند. ابتدا برایم خیلی دشوار بود، ولی به هر صورت ممکن تحمل می کردم. اتفاقا در برخی موارد این عوامل باعث تحریک بیشترم می شد. همه این موارد دست به دست هم داد تا من با شجاعت و به قولی پررویی تمام بدون آن که به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شده باشم به اردو رفتم و از ایوان بوگانیکف درخواست کردم از من تست بگیرد. او اول امتناع نمود، اما پس از تست، کارم را پسندید و من را به اردوی تیم ملی دعوت کرد. با عضویتم در اردوی تیم ملی نوجوانان مشکلاتم هم رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت، چون که در پست لیبرو در دنیا هیچ الگویی وجود نداشت که بتوانم از او تقلید نمایم. از جهتی به علت تفاوت قدی که با سایر هم تیمی هایم داشتم باید تمرینات بیشتری انجام می دادم. به خاطر دارم در نخستین دوره مسابقه های قهرمانی نوجوانان آسیا که در اصفهان برگزار گردید، مربی تیم هند با دیدن من آنچنان تعجبی نمود که من مجبور شدم زود خودم را از معرکه خارج نمایم، ولی او بعد از دیدن بازی به دیدنم آمد و تبریک گفت. البته الان مساله کوتاهی قد برای لیبروها جا افتاده و می توانم به جرات بگویم من پایه گذار لیبروی کوتاه قد بوده ام.

همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif

 

البته اکنون بیشتر کارشناسان به این اصل رسیده اند که لیبروهای کوتاه قد موفق تر هستند. فکر می کنی پشت این نظر چه استدلالی نهفته باشد؟
ما در پست دریافت کننده قدرتی بازیکنان با تجربه ای داریم. اما حضور یک بازیکن قلدر با پست تخصصی لیبرو که بتواند دریافت های خوبی داشته باشد، می توانست به تیم کمک خوبی بکند. البته بدون اغراق می توانم بگویم بیشترین سود را از حضور لیبروی کوتاه قد، تیم ملی ایران داشت.
بدترین شکستی که تا اکنون فرهاد ظریف متحمل شده است مربوط به کدام مسابقه ها می باشد؟
سال ۲۰۰۵ برای کسب عنوان پنجمی به مصاف تیم ملی تایلند رفتیم و در حالی شکست خوردیم که تا به حال به تایلند نباخته بودیم. این باخت بد اثر مخربی بر روحیه بچه ها گذاشت.
فرهاد ظریف هرگز در والیبال به بن بست رسیده است؟ این که فکر کنی راه را خطا آمده ای و باید بازگردی؟
نه هرگز، بن بست برایم معنی ندارد. همان زمانی که تصمیم گرفتم شروع کنم، مشکلات راه را می دیدم. ولی هرگز میدان را خالی نکردم. خیلی دشوار بود اما به هر شکل، موفقیت را برای خودم ترسیم نمودم و اکنون هم خوشحالم که ضرر نکردم.

همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif

به نظر فرهاد ظریف والیبال ایران چقدر با والیبال دنیا فاصله دارد؟ آیا آن اندازه حرفه ای هستیم که ادعا کنیم تا چند سال دیگر جزو ۳ تیم برتر دنیا می شویم؟
در ایران والیبالیست های خوبی داریم، در تمام پست ها، تیم ملی جوانی داریم که هم از نظر ترکیب فیزیکی و هم تکنیک و تاکتیک حرف های خوبی برای گفتن دارد. ولی بزرگ ترین مشکلی که سد راه می باشد، تفکر بازیکنان است. متاسفانه بازیکنان ما ذهن حرفه ای ندارند. اگر توانایی این را داشته باشیم این معضل را با اصلاحاتی اساسی حل کنیم و در کنار آن تغذیه و تمرینات را نیز به طور مرتب انجام دهیم، می توانیم خود را به مقام های جهانی نزدیک تر ببینیم ون که فدراسیون در امر امکانات و اردوهای تدارکاتی برایمان سنگ تمام گذاشته و در این مسیر سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.
به عنوان یکی از حرفه ای ترین والیبالیست های کشورمان بگویید که اکنون والیبال ما از بین سرعت و قدرت کدامیک را انتخاب نموده است؟
والیبال ما تکیبی از سرعت و قدرت است. تیم ملی با بودن سعید معروف در کنار نادی قدرتی زن و موسوی سرعتی، ترکیبی خوش آهنگ را به وجود آورده که به جرات می توان گفت هر تیمی نمی تواند در مقابل آن دفاع نماید. علم روز والیبال جهان به ما می گوید باید برای رسیدن به موفقیت سرعت و قدرت را با هم به خدمت گرفت و تیم ما نیز با همین تاکتیک به مصاف حریفان می رود.
به نظر فرهاد ظریف اکنون قدرت اول والیبال دنیا در دستان کدام کشور می باشد؟
این قدرت بین ۲ کشور برزیل و روسیه تقسیم شده است. این دو کشور خود را مالک والیبال می دانند.
فرهاد ظریف فکر می کند چه عاملی باعث شده آنها این قدر حرفه ای عمل نمایند؟
مهم ترین فاکتور این است که برزیل و روسیه در لیگ جهانی بازی می کنند و این مورد خود یکی از مهم ترین عوامل موفقیت آنها به شمار می آید. از جهتی این تیم ها مدام در اردوهای تدارکاتی و تورنمنت های معتبر بین المللی حضور دارند.
بازیکنی که مدام در شرایط مسابقه باشد دیگر از رویارویی با حریفان قدر ترسی ندارد. این اصلی است که باید در والیبال ما رعایت گردد.
به نظر فرهاد ظریف آیا والیبال ما در پست تخصصی لیبرو پشتوانه سازی نموده است؟
خیر، شما با نگاهی مختصر به شرایط لیبروها مشاهده می کنید که همه آن ها در شرایط سنی یکسانی قرار دارند و همین مساله نشانگر این می باشد که ما پشتوانه سازی نکرده ایم و این مساله رفته رفته می تواند این پست را در کشور ما دچار تزلزل کند و تا مرز نابودی ببرد. از جهتی باید به این نکته توجه داشته باشیم که والیبال ما از کنار این پست می تواند به رشد فزاینده ای برسد.
مهم ترین ویژگی لیبروها دریافت است. باتوجه به تجاربی که فرهاد ظریف دارد، سخت ترین دریافت مربوط به سرویس کدام بازیکن بوده است؟
در مسابقه های جام باشگاه های آسیا مارشال، بازیکن کوبایی الاصل تیم العربی قطر و ایگور که در لیگ ایتالیا بازی می کند، سرویس های مرگباری داشتند که واقعا ایستادگی در مقابل آنها بسیار دشوار بود. آن ها به علت دستان فوق العاده قوی و سرویس های محکم و کاری، معروف شده اند.
تا اکنون فرهاد ظریف مجبور به جمع آوری توپ های مرده هم شده است؟
 زیاد، در مسابقات زیر گروه جام جهانی در مقابل عمان ۲ شیرجه خوب داشتم که توانستم در هر دو بار با موفقیت کامل دو توپ مرده را زنده نمایم.

 همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif

صنام، برق، پاس، پیکان و سایپا تیم هایی بودند که فرهاد ظریف در آنها بازی کرده است. فکر می کنی کدام یک از این تیم ها توانستند در پیشرفت فنی تو نقش مهمی داشته باشد؟
به نظر خودم تیم صنام مهم ترین نقش را در هویت دهی به زندگی ورزشی من داشته است. بازی کردن در کنار بزرگانی چون ترکاشوند، منظمی و امیرحسینی آن هم با رهبری مصطفی کارخانه بیشتر شبیه یک آرزو بود تا واقعیت. همین مطلب هم باعث شد الآن به اینجا برسم. البته منظورم این نیست که تیم های دیگرم هیچ نقشی در پیشرفت من نداشتند، من به تیم سایپا عشق می ورزم و در کنار آن سایر تیم هایم را نیز دوست می دارم.
همسر والیبالیست ها همسر فرهاد ظریف خانواده فرهاد ظریف بیوگرافی فرهاد ظریف اینستاگرام فرهاد ظریف Farhad Zarif
فرهاد ظریف خیال لژیونر شدن ندارد؟
سال ۸۰ یکی از مهم ترین شانس های لژیونر شدنم را از دست دادم. تیم دینامو روسیه زمانی که من در رده نوجوانان بازی می ردم به من پیشنهاد داد تا عضویتش را قبول کنم، ولی من نرفتم و از این جهت خیلی پشیمانم. شاید اگر قبول می کردم، الان شرایطم به کلی خیلی تفاوت داشت. البته بعد از آن یکی از تیم های هلندی پیشنهاد داد ولی چون آن زمان من دیگر متاهل شده بودم و آن ها با حضور همسرم در هلند موافقت نمی کردند این پیشنهاد را نیز نپذیرفتم و دیگر تا الآن هیچ پیشنهادی نداشته ام.
یکی از مشکلاتی که اکنون گریبان سوپر لیگ والیبال کشورمان را گرفته است، بازی در شهرستان ها می باشد. احساس عدم امنیت بازیکنان تیم های مهمان در شهرستان هایی چون گنبد، بابل و ارومیه و از جهتی شرایط نامساعد سالن ها اوضاع را روز به روز بد تر می کند نظر فرهاد ظریف در این باره چیست؟
گنبد، بابل و ارومیه مردمانی والیبال دوست دارند که به علت تعصب زیادی که روی تیمشان دارند، نمی توانند امتیازآوری حریف را ببینند. به همین خاطر هم خشمشان را در قالب به کارگیری الفاظ رکیک و پرتاب اشیا به داخل زمین مسابقه نشان می دهند. شاید باورتان نشود با تیم سایپا در بابل بازی داشتیم که ناگهان یک پاره آجر از جلوی صورتم رد شد. همه بچه ها ترسیده بودند. اگر این پاره آجر به سر یکی از بازیکنان می خورد چه کسی پاسخگو بود؟ این دفعه به خیر گذشت، اما شک نکنید که این اتفاق باز هم تکرار خواهد گردید. آن زمان دیگر برای چاره اندیشی دیر است. حتی در شهر خودم مشهد، من از همشهری هایم کم ناسزا نشنیده ام، هر بار که خانواده ام می خواهند برای تماشای مسابقاتم بیایند، قبلا ذهنشان را آماده می کنم که در مقابل بی حرمتی تماشاگران واکنشی نشان ندهند. البته نکته جالب اینجاست که همین تماشاگران بعد از اتمام بازی با من عکس یادگاری می گیرند و من را به تیمشان دعوت می نمایند. در هر صورت این مساله یکی از مهم ترین مشکلات فرهنگی ورزش ماست که امیدوارم هر چه زودتر با فرهنگ سازی رفع شود.
انتهای آرزوی فرهاد ظریف چیست؟
به تمام آرزوهایم رسیده ام، تنها آرزویم سلامتی همه و موفقیت تیم ملی می باشد.
حرفی اگر باقی مانده است …
از پدر و مادرم سپاس گزاری می کنم که در دوران سختی ها مرا تنها نگذاشتند و همواره برایم قوت قلب بوده اند، از همسرم تشکر می کنم که به خاطر من سختی های زیادی را تحمل می کند. از تمام ایرانیان که همواره و همه جا به من لطف دارند، هم تشکر می کنم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ