جیغ بزنی با چاقو میزنمت ! + عکس

0
تبهکاری که با نشان دادن یک دست نوشته تهدید آمیز اقدام به زورگیری از از زنان پایتخت می‌کرد،‌ توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

در ساعت ۱۵:۳۰ مورخه ۲۷/۰۳/۱۳۹۴ مأمورین کلانتری ۱۱۸ ستارخان در حین گشت زنی در خیابان شهید گلاب به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی رنگ مشکوک می شوند .

عکس زورگیری زورگیران تهران زندگی در تهران حوادث تهران باند زورگیری اخبار تهران

با وجود صدور دستور ایست از سوی مأمورین ، سرنشین موتور اقدام به فرار از دست مأمورین کرده و نهایتا طی یک تعقیب و گریز ، موتورسیکلت متوقف و راننده آن دستگیر می شود .

در بازرسی از راننده موتورسیکلت بنام “سعید . و” ( متولد ۱۳۶۳ ) یک قبضه سلاح سرد ، یک عدد سیم چین ، یک کیف دستی حاوی یک عدد کارت عابر بانک متعلق به یک خانم و همچنین یک برگه کاغذ که در یک طرف آن نشانی آدرس منزل شخصی بنام آقای احمدی و در طرف دیگر آن جمله تهدید آمیز نوشته شده بود ، کشف شد .

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “زورگیری” و به دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده بهمراه متهم در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی اولین مالباخته

متهم در اظهارات اولیه مدعی شد که کارت عابربانک را در خیابان پیدا کرده اما با شناسایی مالک کارت و دعوت جهت حضور در پایگاه دوم آگاهی ، مشخص شد که کارت ایشان به شیوه زورگیری و با تهدید سلاح سرد سرقت شده است.

عکس زورگیری زورگیران تهران زندگی در تهران حوادث تهران باند زورگیری اخبار تهران

شاکیه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی بلافاصله اقدام به شناسایی متهم کرده و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت: در ساعت ۱۴:۰۰ مورخه ۲۷/۰۳/۱۳۹۴ (روز دستگیری متهم)، در خیابان کاشانی به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ با یک نفر سرنشین به من نزدیک شد و یک کاغذ کوچک را به من نشان داد که بر روی آن نشانی یک خیابان نوشته شده بود؛ در حالیکه بر روی برگه، نشانی خیابان باستان نوشته شده بود، راننده موتورسیکلت از من خواست تا پشت برگه را نیز بخوانم که ناگهان با متن تهدید آمیزی روبرو شدم که نوشته بود: “اگر جیغ بزنی  با چاقو تورا می زنم”.

شاکیه در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: “راننده موتورسیکلت بلافاصله برگه کاغذ را از من بازپس گرفت و پس از آن با تهدید چاقو اقدام به سرقت عابربانک بنده و گرفتن رمز آن کرد و به سرعت از محل متواری شد ” .

تحقیقات پلیسی و شناسایی دهها مالباخته

با توجه به شیوه و شگرد زورگیری با استفاده از برگه تهدید آمیز ، کارآگاهان به بررسی سرقت های مشابه پرداخته و موفق به شناسایی تعداد دیگری از خانم هایی شدند که همگی به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند .

با شناسایی تعدادی از شکات و حضور آنها در پایگاه دوم پلیس آگاهی ، متهم از سوی تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت ؛ “سعید . و” که پس از شناسایی از سوی شکات و همچنین سلاح سرد و متن تهدید آمیز بدست آمده چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به دهها فقره زورگیری از زنان در مناطق مختلف مرکزی ، غرب و شمال غرب تهران بویژه در مناطق ستارخان ، شهرزیبا ، صادقیه ، میدان فاطمی و همچنین چند فقره سرقت مشابه در شهرک ولی عصر تهران اعتراف کرد .

عکس زورگیری زورگیران تهران زندگی در تهران حوادث تهران باند زورگیری اخبار تهران

در ادامه تحقیقات و با بررسی ارکان هویتی موتورسیکلت توقیف شده نیز مشخص شد که متهم تمامی سرقت های خود را با استفاده از موتورسیکلت های مسروقه انجام داده است ؛ متهم در این خصوص نیز به کارآگاهان گفت : ” هر بار پس از سرقت یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ اقدام به چندین فقره سرقت می کردم ؛ پس از انجام چندین فقره سرقت ، موتورها را در شهرستان اسلامشهر ( محل سکونت متهم ) رها کرده ، مجددا به تهران آمده و موتورسیکلت جدیدی را سرقت و زورگیری از زنان را انجام می دادم . آخرین موتورسیکلت را نیز در خیابان جمهوری سرقت کرده بودم که در روز دستگیری مأمورین به من مشکوک شدند ؛ قصد فرار از دست آنها را داشتم که دستگیر شدم  ” .

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ” با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره زورگیری از زنان با استفاده از دست نوشته تهدید آمیز و تهدید سلاح سرد که در چندین فقره نیز همراه با ضرب و شتم مالباختگان بوده است ، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه مورد تهدید ، ضرب و شتم و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند ” .

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ