اظهارات محققان آمریکایی درباره روزه داری

0

از پایگاه اینترنتی دیلی میل، به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، کاهش مقدار کالری مصرفی به نصف برای پنج روز در ماه به انسان کمک می کند که زندگی طولانی تری داشته باشد.
همچنین بروز علایم پیری، دیابت، بیماری قلبی و سرطان در افرادی که کمتر از یک هفته در ماه روزه می گیرند در مقایسه با افرادی که روزه نمی گیرند، کمتر است.
نکته جالب این است که این اثرات مثبت حتی زمانی که فرد روزه دار به رژیم عادی غذایی خود بازمی گردد، همچنان ادامه دارد.
پیش از این، مطالعات نشان داده بود که روزه گرفتن برای دوره های کوتاه سبب تقویت سلامت می شود.
بنابراین محققان یک رژیم غذایی مشابه روزه ابداع کردند که اثرات مثبت روزه در آن تکرار می شد اما ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی را دربرمی گرفت.
در این رژیم غذایی شمار کالری های مصرفی به میان ۳۴ تا ۵۴ درصد کاهش یافت.
طبق این رژیم غذایی، افراد باید روز اول هزار و ۹۰ کالری مصرف می کردند و این میزان در روز دوم، سوم و چهارم به تدریج کاهش می یافت به طوری که میزان کالری مصرفی در روز پنجم به ۷۲۵ کالری می رسید.
بعد از پنج روز افراد به مدت چند هفته به رژیم عادی غذایی خود بازمی گشتند و دوباره در ماه بعدی این رژیم غذایی پنج روزه را رعایت می کردند.
آزمایش های انجام شده در طول یک دوره سه ماهه نشان داد که سطح قندخون در طول روزهایی که فرد روزه می گرفت ۱۰ درصد کاهش می یافت اما این کاهش در روزهای بعدی در مجموع حدود شش درصد باقی می ماند.
همچنین یک ماده شیمیایی به نام IGF۱ که با ابتلا به بیماری های مرتبط با پیری در انسان ارتباط دارد تا ۲۴ درصد کاهش می یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ