حمله آمریکا به ۸ کشور مسلمان در ۱۵ سال

0

روزنامه انگلیسی گاردین در خصوص نتیجه حمله به سوریه هشدار داد و گفت: حمله کشورهای غربی به جهان عرب، تهدید سلاح شیمیایی را از بین نخواهد برد، بلکه راه را برای تشدید واکنش های خصمانه خواهد گشود.

به گزارش العالم، این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: همه شواهد بیانگر این است که حمله قطعی به سوریه طرح کنونی آمریکا و هم پیمانان آن؛ نهمین مداخله نظامی مستقیم غرب ضد یک کشورعربی یا مسلمان طی ۱۵ سال است زیرا عملیات نظامی غرب در کشورهای سودان، افغانستان، عراق، لیبی و مالی و حملات خونین هواپیماهای بدون سرنشین به یمن، سومالی و پاکستان در زمره حمله به کشورهای اسلامی است.

این روزنامه افزود: انگلستان و فرانسه این دو قدرت استعمارگر گذشته که خاورمیانه را میان خود تقسیم کرده بودند، طبق عادت، خود را برای مشارکت در مداخله نظامی آماده می کنند.

گاردین خاطرنشان کرد: زمانی که نوبت عراق و سودان رسید، گزارشهای اطلاعاتی از وجود سلاح کشتار جمعی در قلب منطقه خبر داد که با حملات غربیها روبرو خواهد شد، آمریکا و دوستانش نیز پیش از اعلام نتیجه گزارشهای بازرسان سازمان ملل متحد درباره استفاده از سلاح های ممنوعه، خود نتیجه مورد نظر و مطلوبشان را اعلام می کنند و بار دیگر برای عبور از شورای امنیت برنامه ریزی و مداخله نظامی را کاملا اقدامی بشر دوستانه معرفی می کنند در حالی که در به دست آوردن تایید مردم خود ناکام می مانند.

گاردین اعلام کرد: بهانه جدید برای مداخله نظامی نیز استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه غوطه در نزدیکی دمشق است، جنایت وحشتناکی که در پی آن صدها نفر که بیشتر آنان غیر نظامی بودند کشته و تعداد بیشتری نیز درپی آن مجروح شدند.

این روزنامه نوشت: تاکنون دلیل قاطعی مبنی براستفاده از سلاح شیمیایی و نوع آن وجود ندارد، چه رسد به اینکه طرف استفاده کننده مشخص باشد، اما قدرتهای غربی وهم پیمانان آنان از جمله مخالفان سوری اصرار دارند که ارتش نظامی سوریه از آن استفاده کرده اما دولت سوریه دردمشق و حامیان بین المللی آن مانند روسیه و ایران، مخالفان سوری را مسئول استفاده از سلاح شیمیایی می دانند.

گاردین افزود: علیرغم اقدامات وحشیانه رژیم سوریه و دارا بودن انبار سلاح های شیمیایی، هیچ دلیل معقولی برای متهم کردن این کشور به استفاده از سلاح شیمیایی وجود ندارد به ویژه اینکه نیروهای آن اخیرا موفقیت های پی در پی داشته اند و بعید نیست مخالفان سوری متهم به استفاده از سلاح شیمیایی باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ