فساد ۱۰۸ میلیاردی مدیرعامل یک بانک

1
ناصر سراج در برنامه «تیتر امشب» با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور حق ورود به همه امور مالی و حقوقی سازمانها و دستگاههای تابع و تمام دفاتر زیر مجموعه آنها را دارد افزود: این سازمان مصر است تا ساختمان فساد را در کشور از پایه برچیند.وی با اشاره به اینکه این سازمان از نظر کیفیت نظارت در سال جاری رتبه ۸ را از سازمان نظارت و بازرسی جهانی کسب کرده است گفت: برای از بین بردن فساد برای تمام کشورها نمی توان یک نسخه تجویز کرد.سراج گفت: اصل فساد زیاده خواهی افراد خارج از چارچوب قوانین است و هیچ کشوری عاری از فساد نیست.

وی افزود: برای ریشه کن کردن فساد در یک جامعه باید ذهنیت افراد را اصلاح کرد.

۲۴هزار و ۹۴۸ هشدار به ادارات درباره فساد

سراج با بیان اینکه امسال بیش از ۲۴ هزار و ۹۴۸ هشدار به ادارات دولتی در خصوص عملکردهای فسادآمیز داده شده است گفت: اگر هشدارهای سازمان بازرسی به ثمر نشیند حتماً با متخلفان امور برخورد خواهیم کرد و برای فرد خاطی حدود ۹۰ روز حبس در نظر گرفته خواهد شد.

وی در خصوص پرونده سه هزار میلیاردی هم افزود: در قسمت اول این پرونده که دادنامه آن حدود شش هزار برگ است، ۳۲ نفر از متخلفان این پرونده محاکمه شدند و تا بحال حکم یکی از این ۳۲ نفر هم اجرا شده است و قسمت دوم پرونده هم در حال اجراست.

ناصر سراج درخصوص رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی هم افزود: به دلیل آنکه در این پرونده من بعنوان یک فرد حقوقی معرفی شده بودم نمی توانستم قضاوت این پرونده را بر عهده بگیرم زیرا کسی که اظهار نظری در پرونده انجام می دهد اجازه قضاوت را ندارد و قاضی باید یک فرد بی طرف باشد.

وی درمورد رسیدگی به تخلف حق الوکاله ۳۲ میلیاردی یکی از ادارات هم افزود: تاکنون برخی از عوامل این پرونده دستگیر شدند که متأسفانه یکی از آنها هم استاد دانشگاه است.

سراج در خصوص احکام متخلفان این پرونده هم گفت: برای نفر اول ۱۸ سال حبس و بیش از ۱۴ میلیارد تومان جزای نقدی در نظر گرفته شده، برای نفر دوم که مدیرکل دفترخانه ثبت اسناد است ۴۶۵ میلیون تومان جزای نقدی و رد ۴۶۵ میلیون تومان و شلاق در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زمین خواری ،‌کوه خواری و دریاخواری در کشور روند کندی به خود گرفته است افزود: در ایران ۱۶۵ میلیون هکتار زمین وجود دارد که حدود ۱۴۰ میلیون هکتار یعنی ۸۵ درصد از آن متعلق به دولت است و بیشتر زمینخواریها هم در همه این ۸۵ درصد صورت می گیرد که البته دولت عزم جدی دارد تا زمینخواران را محاکمه کند و به جزایشان برساند.

وی افزود: در حوزه مالیاتی کشور مشکلات جدی وجود دارد که امید است با ورود سازمان نظارت و بازرسی کل کشور به این حوزه برای فرارهای مالیاتی که تاکنون صورت گرفته رسیدگی های مثبتی به عمل آید.

فرار مالیاتی ۲۹۳ میلیارد ریالی یک شرکت

وی در بیان دستاوردهای سازمان بازرسی کل کشور در زمینه حوزه مالیاتی هم گفت: در این رسیدگیها شرکتی شناسایی شده است که از سال ۸۶ تا ۹۲ حدود ۲۹۳ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی داشته است که در حال حاضر مورد بررسی و رسیدگی است.

سراج افزود: امسال حدود ۹ و نیم میلیارد ریال چک وصول نشده داشتیم که بعد از ورود ما به پرونده ۷ و نیم میلیارد ریال آن وصول شده است.

سراج با بیان اینکه ضرردهی بیمه های کشور فوق العاده بالاست گفت: اساساً در سیستم بیمه ای کشور مشکلی وجود ندارد اگر موردی هم هست از دست درازی مدیران آن حاصل می شود.

وی به جعلی بودن۷۷ مورد ضمانتنامه گمرکی به مبلغ دهها میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: گمرک به تازگی با الکترونیکی کردن ورودی و خروجی های دفاترش سعی به کمک در نظارت و بازرسی بر امور واردات و صادرات کشور کرده است.

سراج خاطر نشان کرد: اکثر واردات کشور از مبادی غیرقانونی صورت می گیرد که این واردات غیررسمی به بدنه تولید داخلی آسیب جدی می رساند.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ایرانی می گوید

    اینها چه درد مردم میخوره تازه قانون هم تصویب کردن راجع به اونها حرفی زده نشه ………………….