داعش سر “سیفی قاسمی” مالک یک کارخانه در فرانسه را ، برید + عکس

0

رسانه‌های فرانسوی می‌گویند کارخانه‌ای که روز گذشته در جنوب این کشور هدف حمله قرار گرفت، مالکی ایرانی دارد.

به گزارش فارس، دیروز (جمعه)، فردی به نام «یاسین صالحی» ۳۰ ساله پس از سر بریدن فردی که هنوز هویتش مشخص نیست، اما گفته می‌شود رئیس شرکتی است که صالحی در آنجا کار می‌کرده، در حالی که پرچم‌های مشابه پرچم‌های گروه‌های افراط‌گرای فعال در سوریه و عراق را در دست داشت، سر این فرد را به حصار دور کارخانه آمریکایی «ایر پروداکتس» (Air Products) واقع در منطقه «سنت کوانتین فالاویه» شهرستان «ایزر» فرانسه آویخت.

وی سپس با خودرو وارد این کارخانه گاز صنعتی شد، که برخورد خودروی وی با کپسول‌های گاز موجب بروز انفجار و مجروحیت چندین نفر از کارکنان این کارخانه شد.

عکس داعش جنایات داعش بیوگرافی سیفی قاسمی اخبار داعش Seifi Ghasemi Air Products

با توجه به سوابق فرد مهاجم، پرچم‌هایی که به دست داشت و همچنین پارچه‌‌ای که وی دور سر بریده شده بسته بود و روی آن عبارات عربی نوشته شده بود، بسیاری این اقدام را یک حمله تروریستی ارزیابی کردند. فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه نیز پس از این حادثه گفت این حمله ماهیت تروریستی داشته است.

یکی از موارد حاشیه‌ای که پس از این حمله در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد، تابعیت ایرانی مالک کارخانه ایر پروداکتس بود. به نوشته روزنامه «دیلی میل»، مالک این کارخانه فردی است به نام «سیفی قاسمی»، که گفته می‌شود اخیرا قرارداد بزرگی با عربستان به امضا رسانده است.

رسانه‌های غربی ایرانی بودن این فرد و حمله به کارخانه وی را با حمایت ایران از مردم سوریه نسبت داده‌ و تلویحا اشاره کرده‌اند که ممکن است این کارخانه به همین دلیل انتخاب شده باشد.

عکس داعش جنایات داعش بیوگرافی سیفی قاسمی اخبار داعش Seifi Ghasemi Air Products

قاسمی متولد ۱۹۴۴ در مشهد است و در سال ۱۹۸۲ تابعیت آمریکایی دریافت کرده است. وی سال ۱۹۷۹ همزمان با انقلاب اسلامی ایران را ترک کرده است. او در سال ۲۰۱۱ نیز با حضور در کمیته انرژی سنای آمریکا در جلسه استماعی با موضوع وضعیت انرژی آمریکا صحبت کرده است.

ادعای احتمال ارتباط این حادثه با هویت ایرانی این فرد در حالی مطرح می شود که وی در آن نشست خود را مخالف جمهوری اسلامی معرفی کرده و گفته است که همسری یهودی دارد و به همین جهت از ایران خارج شده است.

مقامات فرانسوی هنوز انگیزه دقیق مهاجم را اعلام نکرده و صحبتی نیز از احتمال ارتباط این حمله به تابعیت ایرانی مالک کارخانه مطرح نکرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ