شکست والیبال ایران مقابل لهستان/ شانس صعود ایران نزدیک به صفر + جدول

1

تیم ملی والیبال ایران در بازی دهم خود در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میهمان خود تیم ملی لهستان شد.

در این بازی تیم ایران ست‌ نخست را ۲۵ بر ۲۳ از آن خود کرد اما پس از آن لهستان بود که به ترتیب ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۹ برنده شد تا در مجموع ۳ بر یک پیروز شود. با این نتیجه لهستان با ۷ پیروزی و ۲۰ امتیاز پس از آمریکا در رده دوم جدول گروه B باقی ماند تا در آستانه صعود به مرحله نهایی قرار گیرد.

با نتایج این هفته صعود آمریکا قطعی شد و ایران برای صعود نیاز به دو برد سه امتیازی مقابل روسیه دارد البته مشروط به اینکه لهستان در دو دیدار خانگی خود برابر آمریکا شکست بخورد و امتیازی کسب نکند.


سعید معروف، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجان‌پور، میلاد عبادی‌پور،‌ عادل غلامی، محمد موسوی و مهدی مرندی (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده تیم ایران در بازی مقابل لهستان بودند و ترکیب تیم حریف نیز با ادامه مصدومیت بارتوژ کورک، ستاره این تیم نسبت به بازی نخست که به برتری ۳ بر ۲ شاگردان کواچ انجامید، دست نخورده بود.

ست اول (۲۵-۲۳ به سود ایران)

ایران با ترکیب اولیه شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجان‌پور بازی را آغاز کرد و مهدی مرندی به عنوان بازیکن آزاد وارد میدان شد. ۲ تیم پاباپای  امتیازات اولیه را کسب کردند. زمانی که لهستان به امتیاز ۸ رسید کواچ تقاضای ویدئو چک کرد که باعث اعتراض لهستانی‌ها شد و چند دقیقه‌ای بازی متوقف شد نهایتا هم داور امتیاز را بازگرداند و دستور به تکرار سرویس داد که ایران توانست به امتیاز ۸ برسد و به وقت اول استراحت فنی برود. در پایان این ست شاگردان کواچ پس از ۳۵ دقیقه تلاش توانستند با نتیجه ۲۵-۲۳ به برتری دست یابند.

جدول لیگ ملتهای والیبال برنامه لیگ ملت های والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال

ست دوم (۲۵-۲۰ به سود لهستان)

در ابتدای این ست ۲ تیم اجازه ندادند تا فاصله امتیازی تیمی افزایش باید، اما پس از تساوی ۳ بر ۳ این شاگردان آنتیگا بودند که که توانستند ۳ امتیاز پشت سر هم کسب کنند که پس از آن کواچ وقت استراحتی گرفت و باعث شد تا ایرانی‌ها اختلاف امتیاز را به یک برسانند اما در ادامه لهستانی‌ها با برتری ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه این ست بار دیگر لهستانی‌‌ها اختلاف خود را با ایران زیاد کردند و ۱۳ – ۱۰ پیش افتادند. زمانی که شاگردان کواچ به امتیاز ۱۱ رسیدند با اعتراض شدید لهستانی‌ها همراه بود که نهایتا داور پس از بازبینی فیلم امتیاز را به ایران داد. یک امتیاز پس از این هم بار دیگر با اعتراض دو تیم همراه بود که داور مسابقه به شهرام محمودی و یکی از بازیکنان لهستان کارت زرد نشان داد. در ادامه لهستانی‌ها توانستند با امتیاز ۱۶-۱۳ به وقت استراحت فنی دوم بروند و این اختلاف امتیاز را بیشتر کردند. امیر غفور و علیزاده پس از مدت‌ها در این ست برای ایران به میدان رفتند. در پایان ست دوم لهستانی‌ها پس از ۳۰ دقیقه توانستند با نتیجه ۲۵-۲۰ به برتری دست یابند.

 جدول لیگ ملتهای والیبال برنامه لیگ ملت های والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال

ست سوم (۲۵-۲۰ به سود لهستان)

در ست سوم لهستانی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و ۳ بر صفر پیش افتادند اما شاگردان کواچ اجازه ندادند اختلاف امتیاز بیشتر شود و ۲ امتیاز کسب کردند. در این ست علیزاده در ابتدا به عنوان بازیکن آزاد وارد زمین می‌شد. لهستانی‌ها در ادامه این ست اختلاف امتیاز خود را با ایران بیشتر کردند و وقت استراحت فنی اول را با نتیجه ۸ بر ۵ به پایان رساندند. شاگردان کواچ پس از این به خود آمدند و توانستند با نتیجه ۱۱-۱۰ پیش بیفتند اما بار دیگر شاگردان آنتیگا توانستند فاصله امتیازی خود را افزایش دهند و با برتری ۱۶ – ۱۳ به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در این ست حمزه زرینی برای اولین بار در لیگ جهانی وارد میدان شد. شاگردان آنتیگا در ادامه هم اختلاف امتیاز را حفظ کردند و در پایان توانستند با نتیجه ۲۵-۲۰ به برتری دست یابند.

جدول لیگ ملتهای والیبال برنامه لیگ ملت های والیبال اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال

ست چهارم (۲۵-۱۹ به سود لهستان)

هر چند در این ست لهستانی‌ها بار دیگر بازی را خوب شروع کردند اما شاگردان کواچ توانستند امتیازات را جبران کنند و حتی پیش هم افتادند اما شاگردان آنتیگا با برتری ۸-۷ به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه لهستانی‌ها با استفاده از تجربه خود و اشتباهات والیبالیست‌های ایران توانستند اختلاف امتیازی خود را بیشتر کنند و با نتیجه ۱۶ – ۱۲ به وقت استراحت فنی دوم رفتند. اشتباهات ایران ادامه داشت و دفاع های روی تور موسوی هم نتوانست این اشتباهات را جبران کند. در نهایت لهستان این ست را نیز ۲۵-۱۹ به سود خود خاتمه داد تا سه امتیاز با ارزش در تهران کسب کند. به این ترتیب لهستان شانس صعود خود را افزایش داد و کار ما برای صعود به اما و اگر کشیده شد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته هشتم لیگ جهانی والیبال، روزهای جمعه و شنبه آینده در تهران میزبان تیم بدون پیروزی روسیه است و آمریکا نیز در لهستان به مصاف این تیم می‌رود.

جدول رده بندی گروه B
تیم امتیاز مسابقات جزئیات نتایج ست پوئن
بازی برد باخت ۳
۰
۳
۱
۳
۲
۲
۳
۱
۳
۰
۳
برده باخته معدل برده باخته معدل
۱ آمریکا ۲۳ ۱۰ ۸ ۲ ۲ ۵ ۱ ۲ ۲۴ ۱۳ ۱٫۸۴۶ ۸۷۰ ۷۹۸ ۱٫۰۹۰
۲ لهستان ۲۰ ۱۰ ۷ ۳ ۱ ۳ ۳ ۲ ۱ ۲۶ ۱۸ ۱٫۴۴۴ ۹۸۵ ۹۳۷ ۱٫۰۵۱
۳ ایران ۱۵ ۱۰ ۵ ۵ ۳ ۱ ۱ ۱ ۴ ۲۱ ۱۸ ۱٫۱۶۷ ۸۶۹ ۸۶۴ ۱٫۰۰۶
۴ روسیه ۲ ۱۰ ۰ ۱۰ ۲ ۴ ۴ ۸ ۳۰ ۰٫۲۶۷ ۷۸۹ ۹۱۴ ۰٫۸۶۳

****

حاشیه ها:

– محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در امتیازهای پایانی ست نخست وارد سالن شد

– اعتراض کواچ و معروف از ست اول شروع شد. در حالی که کواچ به درخواست میرزاجانپور تقاضی بازبینی کرده بود تاخیر زیاد داوران در اعلام نتیجه اعتراص شدید کواچ و معروف را دربر داشت. موسوی هم به کواچ اشاره کرد که توپ داخل بوده و نباید درخواست بازبینی می داده است.

– وقفه های زیاد در بازبینی اعتراض هر دو تیم را به دنبال داشت.کوپل داوری این بازی چندان سرشناس نیستند و در بازی نخست نیز اشتباه های زیادی مرتکب شدند.

– باوجود آعاز بازی هنوز سیل جمعیت بیرون سالن وجود داشت، البته بیشتر آنها بلیط در اختیار نداشتند و امیدوار بودند پس از گذشت اندکی زمان بتوانند وارد سالن شوند.

– پدیده دست فروشی در سکوها چهره نامناسبی به سالن والیبال آزادی داده است. پس از اذان دست فروشان با وجودی فشردگی زیاد جمعیت به هر شکل از بین مردم عبور میکردند تا اقلام خوراکی خود را به فروش برسانند.

– بر خلاف دیدارهای قبلی بنر و دست نوشته های زیادی در نقاط مختلف سکوها به چشم می خورد. عبارات نوشته شده نشان میداد که تماشاگران از اقصی نقاط ایران از شمال گرفته تا جنوب در سالن حضور داشتند.

-حدود سه ساعت قبل از شروع این دیدار گوش تا گوش سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران مملو از جمعیتی بود که برای تشویق تیم ملی ایران به سالن آمده بودند. مثل بازی قبل این دو تیم، حدود ۲۰ نفر از پرنسل سفارت لهستان در تهران نیز در سالن حاضر شده بودند.

-امیر غفور در ست دوم با تصمیم کواچ به میدان رفت تا نخستین حضورش در بازی های تهران را تجربه کرده باشد. او در بازی قبل برابر لهستان و در دو بازی برابر آمریکا به میدان نرفته بود.

-از تصمیمات جالب کواچ جابجایی پیاپی لیبروهای تیم در ست دوم بود. هنگام سرویس لهستان مرندی در زمین حضور داشت، اما هنگام سرویس خودی علیزاده بازی می کرد.

****

این دو تیم در دور رفت دو بار در لهستان با یکدیگر دیدار داشتند که لهستان موفق به دو پیروزی ۳ بر ۱ و ۳ بر ۲ مقابل ایران شد. ایران نیز نخستین امتیازش را در لیگ جهانی امسال با گرفتن دو ست در خانه لهستان بدست آورد.

لهستان سال گذشته در در مسابقات قهرمانی جهان طلا گرفته بود و از تیم های مدعی در این دوره لیگ جهانی والیبال به شمار می رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مریم می گوید

    واقعا خیلی بد بازی کردن
    خیلی
    دیگه شانسی نمونده معلومه که لهستان تو خونه ی خودش از امریکا حداقل یک امتیاز میگیره
    چرا همیشه باید صعود ایرا ن به اما و اگر کشیده بشه ؟چرا؟
    پول و غرور والبالیست ها رو هم مثل فوتبالیست ها خراب کرد