با پروژه «تلاش» ، ظرفیت اینترنت سه برابر شد!

0

با اجرای پروژه «تلاش» که عصر امروز به بهره برداری رسید، ظرفیت اینترنت ایران ۳ برابر شد.

به گزارش مهر، پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت ارتباطی کشور (تلاش ) عصر امروز سه‌شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید. در این پروژه ظرفیت پهنای باند شبکه IP داخلی در حوزه انتقال از ۶۲۴ گیگابیت به ۲ هزار و ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه ارتقاء یافت تا زیرساخت لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

همچنین با اجرای این پروژه، پهنای باند شبکه ارتباطات بین الملل نیز از ۷۲ گیگابیت به ۲۰۴ گیگابیت بر ثانیه رسید که اجرای آن می تواند ظرفیت اینترنت را به ۳ برابر ظرفیت فعلی برساند و همچنین افزایش امنیت تبادل اطلاعات در داخل کشور، ارزان تر شدن خدمات مبتنی بر وب و تامین نیاز اپراتورهای داخلی را فراهم می کند.

با اجرای این پروژه ترانزیت دیتا از مسیر ایران جایگزین مسیر بحرانی انتقال در کانال سوئز خواهد شد که در آن پهنای باند ترانزیت ارتباطی از ۳۶۵ گیگابیت به ۵۷۵ گیگابیت در ثانیه افزایش می یابد.

جایگزین شدن ایران در این مسیر علاوه بر ارزآوری، موقعیت راهبردی ایران را برای تبدیل شدن به هاب ارتباطی هموارتر می کند. با اجرای این پروژه ظرفیت ارتباطی کشور به اندازه ظرفیت ایجاد شده در تمام سال‌های گذشته ارتقاء یافته است.

این پروژه بخشی از نیازمندی‌های برنامه پنجم توسعه را به میزان ۱.۷ ترابیت در ثانیه تامین می کند و برای آن هزینه ای بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال صرف شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ