تخفیف پول‌لازم ها به خریداران +جدول

0

دنیای اقتصاد : برخی مشاوران املاک اظهار کردند: مالکانی که در شرایط فعلی به بانک بدهکار نیستند و از طرف دیگر در پروژه ساختمانی دیگری فعالیت نمی‌کنند، نیاز مالی ندارند با این حساب آنها واحدهای خود را همچنان با قیمت دلخواه به مشتریان عرضه می‌کنند؛ اما از سوی دیگر، فروشنده‌هایی که به هر دلیل دچار نیاز مالی هستند راضی به فروش واحدهای شان کمتر از نرخ دلخواه‌شان می‌شوند.

یکی از فعالان بازار مسکن در جنوب تهران معتقد است اگرچه ارزانی (کاهش ۹ درصدی ) شامل همه واحدها در بازار مسکن نشده است؛ اما حداقل سیر قیمت به ثبات رسیده است.

وی دراین باره تاکید کرد: پارسال از ابتدا تا انتهای سال قیمت واحدهای مسکونی یک سیر صعودی را سپری کرد در حالی که امسال شاهد چنین روند قیمتی در بازار مسکن نبوده‌ایم؛ زیرا امسال از ابتدا تا قبل از ماه رمضان بازار با رشد نسبی برخوردار بود، اما با شروع ماه رمضان تا به امروز قیمت‌ها به حالت ثبات درآمده و حتی عده‌ای از فروشنده‌ها از سر اجبار واحدهای خود را نسبت به قبل با قیمت ارزنده‌تری به بازار عرضه کرده‌اند.

برای مثال، یک واحد نوساز که ابتدای سال متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شده بود اکنون به دلیل عدم‌متقاضی به متری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته است و خریداران حین مشاهده این فایل از مشاور املاک درخواست دارند که از مالک پرس و جو کند که آیا تخفیف بیشتری در ازای خرید واحد مذکور مقدور است یا نه؟

وی معتقد است تنها دلیلی که می‌تواند کاهش قیمت را در بازار مسکن ادامه دهد رکود است؛ زیرا عامل دیگری برای ارزانی در شرایط کنونی پیش‌بینی نمی‌شود.

صالحی تصریح کرد: اما موارد زیادی همچون افزایش قیمت دلار، سوخت و حتی مواد غذایی می‌تواند تاثیر بر افزایش قیمت مسکن داشته باشد؛ چراکه معمولا نوسان قیمت در این سه مورد به سرعت بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف‌ترین یا با کیفیت‌ترین واحد مسکونی مربوط باشد، البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

قیمت رهن قیمت خانه قیمت اجاره خانه بخریم یا نخریم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ