به آمریکا نباید هیچ امیدی داشت / والیبال ایران از صعود باز ماند

0

تیم‌های ملی والیبال لهستان و آمریکا از ساعت ۲۲:۵۵ روز جمعه از گروه B رقابتهای لیگ جهانی دیدار خود را برگزار کردند که در پایان این بازی تیم لهستان با حساب ۳ بر ۲ مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد.

ست نخست این دیدار را آمریکا بهتر بازی کرد و در حالی که دیوید لی با سابقه و تیلور ساندر را از ابتدا در ترکیب داشت ۲۵ بر ۱۹ برنده شد اما در ست دوم این لهستان بود که با بازی خوب کورک از همان ابتدای کار بهتر ظاهر شد و با وجود اینکه آمریکا در امتیاز ۱۶ به این تیم رسید ۲۵ بر ۲۲ به برتری دست یافت.

در ست سوم آمریکا شروع خوبی داشت و علی‌رغم اینکه لهستان پا به پای این تیم پیش آمد اما این ست در نهایت با برتری ۲۵ بر ۲۱ آمریکا خاتمه یافت. لهستان که نمی‌خواست بدون امتیاز این بازی را ترک کند در شروع ست چهارم ۵ بر یک پیش افتاد و در ادامه این فاصله را حفظ کرد اما آمریکا در مقطعی تا ۲ امتیازی میزبان هم رسید ولی درخشش کوبیاک و کورک در لحظات حساس باعث شد تا ست چهارم با برتری ۲۵ بر ۲۰ تیم لهستان خاتمه یابد.

ست پنجم این دیدار با حساسیت بالایی همراه شد و هر امتیاز یک تیم با امتیازگیری از سوی تیم دیگر همراه بود با این حال لهستان برتری ۸ بر ۷ را به هنگام تعوض مکان دو تیم در زمین رقم زد. یک سرویس خوب از کورک فاصله دو تیم را به دو امتیاز رساند و دو امتیازی که مدافعان روی تور این تیم در توپ‌های برگشتی حریف کسب کردند باعث شد فاصله افزایش یابد و در نهایت تیم لهستان ست پنجم را ۱۵ بر ۱۲ به سود خود خاتمه داد و این بازی را ۳ بر ۲ پیروز شد.

تیم لهستان با شکست آمریکا هشتمین برد خود را در لیگ جهانی کسب کرد و با ۲ امتیاز این برد نزدیک خانگی، جمع امتیازاتش را به عدد ۲۲ رساند و خیال خود را برای حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی راحت کرد. در گروه B از قبل صعود آمریکا مسجل شده بود. این تیم با وجود باخت برابر لهستان همچنان با ۲۴ امتیاز صدرنشین است و لهستان نیز با ۲۲ امتیاز به همراه این تیم راهی مرحله نهایی شد. تیم‌های ایران و روسیه نیز با ۱۸ و ۲ امتیاز در مکان‌های سوم و چهارم جدول باقی ماندند.

بدین ترتیب دیدار دوم تیم‌های ملی ایران و روسیه که از ساعت ۲۱ روز شنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود کاملا تشریفاتی خواهد بود و تیم ایران شانسی برای حضور در مرحله نهایی نخواهد داشت.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ