یارانه نقدی تا چندماه دیگر پرداخت می شود؟

1

دولت دوماه دیگر در برنامه ششم توسعه، تصمیم نهایی خود را درباره ادامه پرداخت یا قطع یارانه نقدی اعلام خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبر، برنامه ششم توسعه کشور که دولت یازدهم از دو سال پیش سرگرم تهیه آن است دو ماه دیگر آماده و به مجلس ارائه می شود. در این برنامه، دولت تصمیم نهایی خود را درباره پرداخت یا قطع یارانه نقدی به مردم اعلام خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت، معاون و سخنگوی دولت با بیان اینکه امسال سال پایانی اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست و ما امسال هم می توانستیم آن اجرا نکنیم، مجلس را مسئول تصمیم گیری درباره پرداخت یا قطع یارانه ها معرفی کرد و گفت: باید ببینیم که مجلس محترم این موضوع (قطع یارانه ها) را در برنامه ششم قرار می دهد یا نه.

پس از اینکه دولت، توپ را به زمین مجلس انداخت، ابتدا مشخص شد که قرار است یارانه ها قطع شود، چراکه اگر خبر خوشی درکار بود، کسی از اعلام کردن آن و کسب افتخارش طفره نمی رفت، اما مجلسی ها نیز حاضر نشدند مسئولیت این اقدام ناراضی کننده مردم را برعهده بگیرند و توپ را به زمین دولت برگرداندند.

پورابراهیمی، نماینده مجلس در واکنش به سخنان نوبخت گفت: اول دولت باید لایحه بدهد و تصمیم خود را در برنامه اش اعلام کند و بعد، نمایندگان مجلس درباره تصمیم دولت نظر می دهند.

ندیمی نیز با اشاره به اینکه قانون اجرای هدفمندی یارانه ها دائمی نیست، تصریح کرد: این موضوع (ادامه یا قطع پرداخت یارانه ها) در برنامه ششم دولت ارائه می شود و سپس مجلس درباره طرح دولت تصمیم می گیرد.

اغلب مردم از دو سال پیش نظر دولت یازدهم درباره پرداخت یارانه ها را می دانند و بارها اظهارات مسئولان را شنیده اند، اما مشخص نیست چرا همین مقامات باوجود تاکید بر راستگویی و صداقت با مردم، حاضر به دفاع از تصمیمی که آن را درست می دانند نیستند.

 یوسفیان، یکی دیگر از نمایندگان مجلس، علت طفره رفتن دولت و مجلس از برعهده گرفتن مسئولیت این تصمیم را اطلاع آنان از نظر مردم درباره یارانه ها و تبعات قطع آن می داند.

وی در این گزارش اظهار کرد: تازمانی که موضوع قطع یارانه ها به صندوق های رای وصل است، کسی اینکار را نمی کند.

باوجود تاکید حجت الاسلام و المسلمین روحانی بر ادامه پرداخت یارانه ها در تبلیغات انتخاباتی، مقامات دولت یازدهم عقیده دارند که پرداخت درآمدهای ملی به مردم به شکل یارانه نقدی، هدر دادن بیت المال است و بهتر است این پول ها همانند قبل، به شکل وام ها و تسهیلات کلان در اختیار تولیدکنندگان عمده و نهادها و خدمات عمومی قرار گیرد تا صرف رفاه و رشد کلان کشور شود و همه از آن بهره مند شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. يك قطره از دريا می گوید

    واقعا ملاک دولت جهت حذف یارانه بگیران چیست ؟ ثروتمندان یارانه میگیرند ولی خانواده های کم درآمد یارانه هایشان توسط دولت قطع شده است .واقعا احسن به این همه عدالت !همیشه و همه جا همه چیز برای ثروتمندان است .فقط کلمه عدالت برای فقیران .
    از دولت عزیز میخواهیم تا دیر نشده در شناخت اقشار جامعه تجدید نظر بفرماید و یارانه حذف شده اقشار متوسط و کم درآمد جامعه را پرداخت نماید .