بهترین وعده افطار از دیدگاه طب سنتی

0
یک متخصص طب سنتی اعلام کرد: به دلیل تغییرات در سیستم گوارش، عصبی و غدد در ماه رمضان باید از خوردن غذاهای غلیظ و سنگین پرهیز کرد و افطار را با خوردن آب جوش، سوپ و آش آغاز کرد.

علی حسینی متخصص طب سنتی، گفت: در ماه رمضان به دلیل تغییر الگوی خواب، تغییر در سیستم غدد و تغییرات عصبی شاهد تغییراتی در سیستم کل بدن هستیم و سیستم گوارش بیشترین تأثیر را از این تغییرات می‌گیرد.

وی ادامه داد: حرارت معده بر اثر گرسنگی و تشنگی بالا می‌رود در نتیجه بعضی از موارد رطوبتی به معده باز می‌گردد در کنار آن ترشح صفرا افزایش می‌یابد و گاهی با سوزش در ناحیه ابتدای معده همراه می‌شود.

وی تأکید کرد: بنابراین بهتر است در ماه رمضان از غذاهایی که دیرهضم هستند پرهیز شود این غذاهای دیرهضم شامل حبوبات و غلات مثل جو، گندم، لوبیا و عدس است و غذاهایی که سریع هضم می‌شوند غذاهایی هستند که حاوی قند و آرد سفید هستند.

حسینی گفت: همچنین از غذاهای فیبردار که دارای سبوس، ذرت، اسفناج و میوه‌های خشک شده مثل برگه زردآلو، انجیر و آلو خشک بیشتر استفاده شود.

وی تأکید کرد: در مقابل مصرف غذاهای سرخ‌کردنی و چرب، غذاهایی که قند زیادی دارند و غذاهایی که شور و تند هستند در وعده‌های سحر و افطار باید جلوگیری کرد.

این متخصص طب سنتی گفت: در وعده افطار بهتر است از آب جوش، چای کمرنگ، شیر گرم یا شربت عسل استفاده کرد و سپس غذاهای آبکی مثل سوپ که حبوبات و سبزی کمی دارند بهترین گزینه هستند.

حسینی افزود: غذاهایی مثل آش، شله زرد، فرنی و حریره بادام نیز برای شروع افطار مناسب هستند.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ