آیا باخت والیبال ایران به روسیه عمدی بود؟

0
سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: من دوست دارم فرهاد ظریف به تیم ملی بازگردد، اما سلیقه سرمربی هم مهم است.

امیر خوش‌خبر درمورد موضوعات مختلفی صحبت کرد که متن مصاحبه وی را در زیر می‌خوانید:

* لیگ جهانی امسال برای ایران تمام شد، نظرتان درمورد عملکرد تیم ایران چیست؟

با توجه به گروهی که در آن قرار داشتیم پیش از آغاز مسابقات دوست و دشمن صحبت از سقوط ایران به سطح دوم مسابقات لیگ جهانی می‌کردند. با تمام سختی‌هایی که وجود داشت تیم ایران امسال تا مرز صعود پیش رفت و یک اتفاق می‌توانست بازهم ما را به مرحله نهایی برساند. اگر ایران به مرحله نهایی می‌رسید یک شاهکار بود؛ البته قضاوت کلی را به مردم واگذار می‌کنم که با فرهنگ بالای خود حالا دیگر کارشناس هستند.

* خودتان به عملکرد تیم ملی چه نمره‌ای می‌دهید؟

من بی‌تعارف نمره ۲۰ را به تیم ایران می‌دهم، اما بازهم تاکید می‌کنم که دلم می‌خواهد بدانم مردم چه نمره‌ای به بازیکنان می‌دهند، چراکه نظر آنها از همه مهمتر است. مردم بسیار به تیم ملی کمک کردند و در بازی آخر هم با توجه به شرایط طبیعی بود که کمتر به سالن بیایند. بازیکنان هم انگیزه کافی نداشتند؛ شاید اگر لهستان در بازی اول به آمریکا می‌باخت شرایط بازی دوم ما هم با روسیه متفاوت می شد. روس‌ها انگیزه بسیار زیادی داشتند، اما در طرف مقابل بازیکنان ایران کم انگیزه بودند.

* میلاد عبادی‌پور از اواسط ست سوم با ناراحتی بین بازیکنان ذخیره حضور پیدا کرد و بسیار عصبی شده بود؛ علت این موضوع چه بود؟

متاسفانه یکی از لیدرها بعد از اینکه عبادی‌پور چند سرویس را از دست داد صحبت‌های بدی نسبت به وی انجام داد که این صحبت ها به گوش میلاد رسید و وی را عصبی کرد. عبادی‌پور بازیکن جوانی است و خیلی زود تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پس از آن اتفاق این بازیکن کلاً از جریان بازی خارج شد و این موضوع کار ما را هم سخت کرد. میلاد باید تجربه بیشتری کسب کند و اصلاً به اتفاقات خارج از زمین توجه نکند.

* آیا اینکه گفته می‌شود ایران بازی دوم را عامدانه به روسیه واگذار کرد تا این تیم در سطح اول بماند درست است؟

باخت عمدی به روسیه؟ خنده‌دار است. واقعاً چنین چیزی وجود ندارد. بازیکنان و کواچ دوست داشتند بازی آخر لیگ جهانی را با پیروزی پشت سر بگذارند تا مردم هم با خاطره خوب سالن را ترک کنند، اما متاسفانه اینگونه نشد. مگر می‌شود مقابل مردم و تماشاگران اصلاً به چنین موضوعات خنده‌داری فکر کرد؟ بازیکنان ایران همیشه فقط به برد فکر می‌کنند و چنین صحبت‌هایی شایعه است.

* برنامه تیم ملی چیست؟

بازیکنان دو هفته استراحت خواهند کرد و کواچ هم به صربستان می‌رود. این تعطیلی فرصت مناسبی است تا بازیکنان و کادر فنی در کنار خانواده‌های خود باشند. سرمربی تیم ملی امشب به کشورش می رود و احتمالاً ۲۶ یا ۲۷ تیر ماه به ایران بازمی‌گردد تا برای تیم ملی برنامه‌ریزی کند.

* آیا حالا که کار تیم ملی تمام شده است کسی به سراغ فرهاد ظریف می‌رود تا صحبت‌هایش را بشنود؟

قطعاً بعد از بازگشت کواچ، وی فهرستی از بازیکنان را اعلام خواهد کرد که من شخصاً دوست دارم ظریف به تیم ملی بازگردد. وی می‌تواند کمک زیادی به مرندی کند؛ اما به هر حال سلیقه سرمربی هم مهم است و باید به آن احترام گذاشت. مرندی عملکرد خوبی داشت و توانست جواب اعتماد کواچ را بدهد. بدون شک اگر بازیکنی بخواهد از تیم ملی خداحافظی کند ما هر کاری از دستمان برآید برایش انجام خواهیم داد.

* صحبت پایانی.

بازهم می‌خواهم از طرف خودم و بازیکنان و کادر فنی از مردم و تماشاگران تشکر کنم که اگر آنها نبودند اتفاقات خوب برای والیبال رخ نمی‌داد. آنها سرمایه‌های والیبال ایران هستند و ما را زبان زد عام و خاص در میادین بین‌المللی کرده‌اند؛ همیشه همه به نیکی از هواداران ایرانی یاد می‌کنند و باید قدر آنها را بدانیم.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ