انفجار در ذوب آهن اصفهان ۳ نفر کشته و ۶ نفر زخمی برجا گذاشت

0
این انفجار در بخش کنورتور شماره دو ذوب آهن اصفهان و در ساعت ۳ بامداد امروز پنجشنبه روی داد.
انفجار در کارخانه ذوب آهن اصفهان ۳ کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت.

ایرنا نوشت: این انفجار در بخش کنورتور شماره دو ذوب آهن اصفهان و در ساعت ۳ بامداد امروز پنجشنبه روی داد.

کارخانه ذوب آهن اصفهان در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.  ذوب‌آهن اصفهان به  عنوان اولین و بزرگترین کارخانه تولید‌کننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران در سال ۱۳۴۴ توسط شرکت  تیاژپروم اکسپورت شوروی تاسیس شد.

عکس محل انفجار در شرکت ذوب آهن اصفهان – منبع: سایت رسمی شرکت ذوب آهن اصفهان
حوادث اصفهان تحلیل ذوب آهن اصفهان اخبار شرکت ذوب آهن اصفهان اخبار اصفهان

موضع شرکت ذوب آهن اصفهان

سرپرست ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در انفجار صبح امروز که در ذوب آهن اصفهان رخ داد داد ۶ نفر زخمی و ۳ نفر کشته شدند.

مجید مرادیان به خبرگزاری مهر توضیح  داد: این انفجار از نوع حوادثی است که به ندرت شاهد وقوع آن طی این سال ها بوده ایم.

وی بیان داشت: حادثه در حالی به وقوع پیوست که تمام نکات ایمنی رعایت شده بود به همین دلیل کارشناسان به دنبال پیگیری بررسی بیشتر حادثه هستند و علت دقیق آن را تا سه روز آینده اعلام می‌کنند.

سرپرست ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: ذوب آهن مجهز به سه کنورتور است که این حادثه در یکی از کنورتورها و در اثر پرتاب ذوب، صورت گرفته است.

وی گفت: این اتفاق سبب شد تا صدایی شبیه انفجار شنیده شود.

مرادیان با بیان اینکه انفجار صبح امروز به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از کار در کارخانه با قراضه‌های آهن است که اگر در این قراضه ها کمی ناخالصی مثل آب وجود داشته باشد به هنگام پرس احتمال وقوع انفجار پیش می آید.

سرپرست ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: به هنگام پرس کردن قراضه های آهن و عمل اکسید زدایی اگر آب یا روغن در این قرضه ها باشد انفجار پیش می آید.

وی خاطرنشان کرد: دو سال پیش هم به دلیل اینکه در قراضه های آهنی که به کارخانجات فولادی می‌آوردند ابزار آلات جنگی وجود داشت، در آن زمان نیز انفجار رخ داد و دو نفر کشته شدند.

اعزام زخمی ها به آلمان

مرادیان اعلام کرد: در حال حاضر ۶ نفر زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم است به طوری که مقدمات اعزام آنها به آلمان انجام شده است.

وی اعلام کرد: این حادثه ساعت ۳ و ۳۷ دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست و از حوادثی است که غیرقابل پیش بینی بوده است و در یک محیط کامل ایمن رخ داد.

سرپرست ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: سه نفر از کارگران به خاطر سوختگی شدید فوت کردند و سه نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند و سه نفر از مصدومین هم به علت وخامت اوضاع در بیمارستان سوانح سوختگی بستری هستند و در صورت نیاز برای مداوای بیشتر به آلمان منتقل می شوند.

وی با اظهار اینکه خط تولیدی در حال حاضر در حال فعالیت است، اعلام کرد: این حادثه هیچ خللی در امر تولید فولادسازی ایجاد نکرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ