پراید و پژو پارس در عراق چند؟

1

آمار صادرات بهاره گمرک حاکی از آن است که مجموعا ایران بیش از ۳۵۰۰ دستگاه خودرو به دیگر کشورها صادر کرده که البته عمده خریدار این خودروها عراق است.

در فصل اول سال جاری مجموعا ایران ۳۵۱۶ دستگاه اتومبیل صادر کرد که براساس آمار گمرک از میزان صادرات اتومبیل و قطعات اتومبیل در سه ماهه اول سال جاری بیشترین خودرو به کشور عراق پس از آن به آلمان صادر شده است.

براین اساس مجموعا ۲۴۰۰ دستگاه از پژو پارس عمدتا به کشور عراق صادر شده است که براین اساس قیمت پژو پارس برای صادرات به عراق حدود ۵۷۰۰ دلار است و با در نظر گرفتن قیمت دلار ارزش این خودرو معادل ۱۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان تمام می‌شود.

پس از پژو پارس بیشترین صادرات مربوط به خودروی پراید بوده است.بر این اساس در فصل بهار حدود ۶۳۰ دستگاه پراید به کشور عراق صادر شده که در گمرک حدود ۵۵۰۰ دلار ارزش گذاری شده است بنابراین با محاسبه آن براساس قیمت دلار ارزش این پراید‌ها به بیش از ۱۷ میلیون تومان می رسد.

همچنین در این مدت ایران نزدیک به ۵۵۰ دستگاه “تیبا” نیز به کشورهای عراق، اسپانیا، سودان و آلمان فروخته است. براین اساس قیمت صادراتی “تیبا” نزدیک به ۶۶۰۰ دلار است که ارزش ریالی آن ۲۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان تمام می‌شود.

همچنین در این مدت دو دستگاه خودروی سورن نیز با ارزش نزدیک به ۷ هزار دلار معادل ۲۲ میلیون و۴۰۰هزار تومان و یک دستگاه خودروی رانا با ارزش ۸۵۰۰ دلار معادل ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آلمان فروخته شده است.

آمار گمرک نشان می دهد که در سه ماهه اول سال جاری پنج دستگاه خودروی سواری با مشخصات نامعلوم نیز به الجزایر و آلمان صادر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محمد دوستدار می گوید

    سلام یکی به من توضیح بده چرا پژو پارس تو عراق باید ۱۸میلیون باشه اما تو ایران ۳۰میلیون واقعا نمیفهمم