داعش امروز را عید فطر اعلام کرد

0
یکی از خبرگزاری های عراق مدعی شد که گروه تروریستی داعش امروز (دوشنبه) را روز اول ماه شوال و عید فطر اعلام کرده است.

خبرگزاری النخیل عراق مدعی شد که حساب های رسمی داعش در تویئتر امروز (دوشنبه) را عید فطر اعلام کرده است که این خبر موجب موجی از تمسخر در شبکه های اجتماعی شده است.

این اولین بار نیست که داعش فتواهای غیرطبیعی صادر می کند اما مساله رویت هلال ماه شوال جدیدترین دستاورد داعش در حوزه صدور فتوا است.

همچنین روز گذشته نیز یک مقام آگاه از حزب دموکرات کردستان عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی اعلام کرد گروه تروریستی داعش در خصوص برگزاری نماز عید فطر به اهالی موصل هشدار داده و برگزاری نماز عید فطر را ممنوع اعلام کرده است.

موصل بزرگترین شهر تحت کنترل داعش پیش از اینکه به وسیله این گروه تروریستی اشغال شود، جمعیتی حدود دو میلیون نفر داشته است. اجرای قوانین تکفیری‌ها در این شهر نگرانی‌های زیادی در میان مردم به وجود آورده است. از جمله این قوانین، می‌توان به اجباری کردن ریش برای مردان اشاره کرد.

گفتنی است سال گذشته هم عید فطر موجب خبرآفرینی داعشی ها شد.

گروهک تروریستی موسوم به دولت عراق و شام (داعش)، با انتشار اطلاعیه‌ای در مساجد و رسانه‌های خود مدعی شد مردم باید روزه بگیرند اما ساعتی پیش از نماز ظهر، اعلام کرد عید فطر است و مردم نباید روزه می‌گرفتند!

در اطلاعیه نخست داعش آمده بود: دفتر ولایت “رقه” اعلام کرده است که فردا (سه‌شنبه) عید است زیرا هلال دیده نشده است. این خبر از بلندگوهای مساجد رقه هم اعلام شد.در پی این اقدام داعش، ساکنان مناطق تحت سلطه تروریست‌های تکفیری، اقدام به گرفتن روزه کردند، اما ساعتی پیش و در آستانه ظهر شرعی، داعش ناگهان اعلام کرد که اطلاعیه اول اشتباه بوده و مردم نباید روزه می‌گرفته‌اند و لذا امروز عید فطر است!
عید فطر عکس داعش جنایات داعش اخبار داعش
در اطلاعیه دوم آمده بود: «خبر مهم و فوری/ برادران در امارت اسلامی و پاکستان و سومالی و شام، هلال شوال را رؤیت کرده‌اند و چون رؤیت توسط یک نفر آدم مطمئن برای اعلام عید کفایت می‌کند، برادران در دولت اسلامی، باید تصمیم‌شان را عوض کنند!»

منبع: مجله مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ