رمزگشایی از مبلغ پیشنهادی استقلال به ستاره پرسپولیسی؛ ۱٫۴ میلیارد، ۶۰۰ میلیون نقد!

0
کاپیتان جدید نفت تهران تنها به این دلیل از پیشنهاد نجومی استقلال عبور کرد که هواداران پرسپولیس از دست او رنجیده‌خاطر نشوند.

 سید جلال حسینی در فصل نقل و انتقالات با چند تیم مطرح لیگ برتری مذاکره کرد و سرانجام با نفت تهران به توافق رسید تا برای یک فصل شاگرد علیرضا منصوریان شود.

سید جلال ابتدا با پرسپولیس پای میز مذاکره نشست اما محمدحسین نژادفلاح که با او صحبت کرده بود از پرسپولیس رفت اما مدیران جدید علاقه‌ای به جذب این مدافع ملی‌پوش از خود نشان ندادند. البته مخالفت برانکو با جذب سید جلال نیز مزید بر علت شد تا این مدافع از رسیدن به پیراهن پرسپولیس محروم بماند.

سپس حسینی با تراکتورسازی، نفت تهران، استقلال و حتی فولاد مذاکره کرد. صحبت‌های او با این چهار باشگاه حدود دو هفته طول کشید. حسینی به تراکتورسازی و فولاد پاسخ منفی داد، هر چند می‌توانست رقمی بالاتر از تمام تیم‌های لیگ را از تراکتورسازی بگیرد اما دوری از تهران باعث شد تا در نهایت از مسئولان این باشگاه تبریزی عذرخواهی و پیشنهادهای تهرانی‌اش را بررسی کند.

استقلال و نفت تهران دو تیمی بودند که برای جذب سید جلال، دوئل جدیدی را آغاز کردند. نفت تهران با جدایی لئوناردو پادوانی و امین حاج‌محمدی، نیاز به جذب یک مدافع باتجربه و توانمند داشت تا همراه با کارلوس سانتوس، دیگر خرید نفت از ذوب‌آهن، یک خط دفاع مطمئن را تشکیل بدهد.

سید جلال بهترین گزینه بود، هر چند که نام امیرحسین صادقی نیز اطراف باشگاه نفت شنیده می‌شد. از طرفی استقلال نیز با کنار گذاشتن صادقی، مذاکره با سید جلال را آغاز کرد تا هر طور شده این مدافع مستحکم را جذب کند.

استقلال برای شنیدن جواب مثبت حسینی، دست به دامن سید مهدی رحمتی شد؛ دوست صمیمی سید جلال که تلاش بسیاری به خرج داد تا این مدافع را به سمت توافق با استقلال پیش ببرد.

از طرفی منصوریان، برگ برنده نفت برای شکار سید جلال بود. او در دوران حضورش به عنوان دستیار کی‌روش در تیم ملی، ارتباط حسنه‌ای با حسینی داشت و از این طریق سعی کرد تا این مدافع را برای حضور در نفت ترغیب کند.

سرانجام اما منصوریان موفق شد دوئل با رحمتی را به سود خود تمام کند. حتی گفته می‌شود نفت با رقمی کمتر از پیشنهاد استقلال به حسینی توانست او را جذب کند.

استقلال برای حسینی مبلغی در حدود ۱٫۴ میلیارد هزینه می‌کرد. این مبلغ قرار بود برای یک فصل به حسینی پرداخت شود. استقلالی‌ها حتی حاضر شدند ۶۰۰ میلیون از این مبلغ را نقدی به حساب حسینی واریز کنند تا این مدافع به حضور در پیراهن آبی رضایت بدهد اما سرانجام حسینی تصمیم گرفت تا فوتبال خود را در نفت تهران ادامه بدهد، با رقمی پایین‌تر از پیشنهاد استقلال؛ رقمی در حدود ۱٫۲ میلیارد.

حسینی تنها به این دلیل از پیشنهاد نجومی استقلال عبور کرد که هواداران پرسپولیس از دست او رنجیده‌خاطر نشوند. حسینی که دوست نداشت پل‌های پشت سرش را برای حضور در پرسپولیس بشکند، این بار و برای یک فصل پیراهن شماره ۴ نفت تهران را پوشید تا شاید در آینده راه برای بازگشتش به پرسپولیس هموار باشد؛ اتفاقی که احتمال وقوعش در فصل آینده بعید نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ