عذرخواهی ستاره والیبال بعد از رسوایی ، واکنش جالب سرمربی

0
شب گردی در ریو کار دست ایتالیایی ها داده و سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا نمی داند با شاگردانش چه باید بکند.

روزنامه های ورزشی ایتالیا در گزارش های مختلف به شدت از آنچه در اردوی تیم ملی والیبال این کشور رخ داده، شاکی هستند و آن را یک رسوایی می دانند. ایوان زایتسف(Ivan Zaytsev)، ‘دراگان تراویسا‘، جولیو سابی(Giulio Sabbi) و لویجی رانداتزو(لوئیجی رانداتزو) بازیکنانی هستند که شبانه از اردوی تیم ملی این کشور که برای مرحله نهایی بازی های لیگ جهانی در ریو برگزار شده خارج شدند. آنها قانون بازگشت به اردو تا ساعت ۱۱:۳۰ شب را زیر پا گذاشتند و تقریبا ۳ بامداد بوده که با حالتی غیر متعادل به اردو اضافه شدند.

ستاره های سرشناس ایتالیایی باورشان نمی شد این خیابان گردی و سرخوشی شان را سرمربی با حکم اخراج شان از تیم پاسخ دهد. اتفاقی که می تواند سبب شود، ایتالیا شانس بالایی برای قهرمانی لیگ جهانی نداشته باشد.

اما مربی ایتالیا اعتقاد دارد هیچ چیز برایش مهمتر از نظم تیمی نیست و این تصمیمش را رسانه های ایتالیایی هم تحسین کرده اند. مائورو بروتو(Mauro Berruto) خیلی سریع و در فاصله یک روز به بازی تیمش با صربستان، بازیکنان خاطی را مازاد بر نیاز اعلام کرد و ۳ یار جدید را از ایتالیا به ریو فراخواند.

نتایج لیگ ملتهای والیبال بیوگرافی ایوان زایتسف ایوان زایتسف اخبار والیبال اخبار لیگ ملت های والیبال

او در این باره گفته بود: «آنچه رخ داده توهین به پیراهن تیم ملی ایتالیاست. او قبل از بازی سخت با صربستان برای حفظ اخلاق این بازیکنان را کنار گذاشت و البته با حمایت رئیس فدراسیون کشورش مواجه شد.»

بعد از این اتفاق ایوان زایتسف، یکی از بهترین های دنیا که علاقمندان به والیبال در ایران هم او را خیلی خوب می شناسند در نامه ای بلند بالا از آنچه رقم زده بود عذر خواست.

او در این نامه خطاب به مردم کشورش نوشت: «مرا ببخشید و بدانید که چرا اشتباه کردم و یک قانون را زیر پا گذاشتم. کارم قابل توجیه نیست. قانون برای همه است. باید سر ساعت بر می گشتم نه ۲:۳۰ دقیقه بامداد. حقم است که تنبیه شوم و مجازاتم را می پذیرم.»

در ادامه این نامه آمده است: «این حق سرمربی تیم ملی است که هر تصمیمی درباره ام بگیرد. می خواهم از تمام تیم عذر خواهی کنم و از همه می خواهم مرا به عنوان یک الگوی بد، تکرار نکنند. از همه تیم، فدراسیون، مربی و مردم خوبم عذر می خواهم. امیدوارم تیم در نبود ما تا فینال برسد و از صمیم قلب آرزو می کنم بازیکنان جایگزین مان بتوانند بدرخشند.»

او با گفتن این کلمات سعی کرد مجازاتش برای آینده را کاهش دهد و به شکلی از مردم کشورش عذرخواهی کند، رفتاری که تا حدی بر اشتباه بچگانه این بازیکن حرفه ای سرپوش می گذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ