پاسخ های صریح یک مسئول به انتقادات احسان علیخانی

0

پنجره ی سی ام «ماه عسل» با انتقادات احسان علیخانی از یک نهاد دولتی بسته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شب گذشته در سی امین روز از ماه مبارک رمضان ویژه برنامه «ماه عسل» در آخرین افطار ماه رمضان هم میهمان خانه‌های روزه‌داران شد.

علیخانی پس از شروع برنامه عنوان کرد امروز در سه بخش میهمان داریم و سپس وارد صحنه ی  «ماه عسل» شد.

شهرزاد میرقلی خان  متولد ١٣۵۶ اولین مهمان برنامه شب گذشته بود. شهرزاد میرقلی خان، زن ایرانی به اتهام مشارکت در خرید دوربین‌های دید در شب در اتریش دستگیر می شود و پس از محاکمه و سپری کردن دوران محکومیت خود، با ترفندی توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا به این کشور کشانده می شود و در آنجا به همان جرمی که محکومیت آن را سپری کرده بود، مجدداً محاکمه و به پنج سال حبس محکوم می شود. وی در این برنامه روایت دوران اسارت خود و تن ندادن به خواسته ی امریکا را بازگو کرد.

مهمانان ماه عسل مجری ماه عسل ماه عسل احسان علیخانی سایت ماه عسل بیوگرافی شهرزاد میرقلی خان برنامه ماه عسل برنامه احسان علیخانی

علیخانی در بخش دوم عنوان کرد: از کسانی که در طی این سالها بیشترین اصرار برای حضور در این برنامه را داشتند، دعوت کردیم این افراد دعوامون کردند، حتی ناسزا هم به ما گفتند.

چندین مهمان از شهرهای مختلف در این بخش در صحنه  «ماه عسل» حضور داشتند  که هرکدام حرفها و خواسته هایشان را بیان کردند.

دو نفر از این میهمانان اظهار داشتند که این برنامه امید را به آنها منتقل کرده و بعد از تماشای   «ماه عسل» به موفقیت رسیده اند.

به قدری این مهمانان از برنامه  «ماه عسل» و تاثیرگذاری آن تعریف می کردند که علیخانی گفت: الان مردم گمان می کنند من کلی هزینه کردم، آدم  در برنامه آوردم تا درمورد مزایای این برنامه حرف بزنند و سپس از مهمانان خواست تا از برنامه تعریف و تمجید نکنند.

دربخش سوم مهندس پرویز فتاح ریس  کمیته امداد میهمان برنامه بود.

علیخانی در این قسمت از برنامه گفت :بعد از برنامه عقیل از مدیران کمیته امداد برای حمایت از عقیل درخواست کمک کردیم .

اما پس از مراجعه به کمیته امداد آنها  یکسری پرونده به ما نشان دادند مبنی بر اینکه تنها عقیل دارای این مشکلات نیست و چندین هزار کودک به مانند عقیل در این سرزمین وجود دارند. ما هم یک  یاعلی ساده گفتیم و از روز شهادت امیرالمومنین (ع) طرح محسنین را آغاز کردیم .

مهندس فتاح خطاب به علیخانی عنوان کرد: می خواهم از شما انتقاد کنم اینکه چرا از ظرفیت و توفیقات این برنامه  بیشتر استفاده نمی کنید؟ اگر شما در طرح های دیگر شرکت می کردید چقدر از مشکلات حل می شد.

بعد علیخانی  رو به مهندس فتاح بیان کرد: حال من میخواهم شما را  نقد کنم،  از نیت صریح کمیته امداد و محکم ترین وصیت امیرالمومنین (ع) کسی تردیدی ندارد، پروژه های مختلفی در کمیته امداد در این سالها رخ داده، اما به ما هم کمی حق بدهید یک تصویری از صندوق سر کوچه مان می بینیم که یک فردی با سیخ پول را برمی دارد، از یک عمارت خیلی مجلل در شمال شهر تهران که شما قرار است به مدد آدم های پایین شهر بروید، از یکسری شایعه و شبهه در مورد خرید ماشین های آنچنانی و اینکه کمیته امداد پول خود را در انتخابات هزینه می کند یا نه ؟کمی به امثال ما هم حق بدهید که اینگونه نگاه کنند وگرنه کسی تردیدی به این هدف و منش ندارد، برای همین ما دست به عصا بودیم. و با کسب اجازه از شما صریح و شفاف این نکات را به شما گفتم.

مهندس فتاح در پاسخ به این انتقادات گفت: خیلی از شما ممنونیم که آنچه در دلتان بود را گفتید، شاید خیلی ها این نکات در ذهن و دلشان بود ولی باید بگویم این شجره طیبه را امام عظیم الشان به عنوان اولین نهاد تاسیس کردند و نام امام بزرگوار هم بر سر در کمیته امداد است شاید اشکالاتی وارد بوده و باشد اما این اشکالات قابل رفع است.

کمیته امداد همیشه مورد اعتماد مردم بوده درحال حاضر با طرح محسنین حدود ٧۵٠ هزار حامی  در این مرکز وجود دارد .اشکالات در هر نهادی ممکنه وجود داشته باشد مهم این است که به افکار عمومی توجه کرده و آن را رفع کنیم  عملکرد مسولان قبل از خود را مورد لطف قرار می دهم و اگر با نقد عملکردشان را زیر سوال ببریم دور از انصاف است .

مردم مطمن باشند تمام این کمک ها به دست افراد مستحق می رسد و اطمینان می دهم این پول ها درانتخابات هزینه نشده و نمی شود.

مهندس فتاح مجدد علیخانی را مورد نقد قرار داد و افزود: جناب علیخانی توقع از شما بالاست شما مخاطبان میلیونی در داخل و خارج از کشور دارید محبوبیت شما بالاست این ظرفیت را در خدمت اجتماعی به کار ببرید، می دانید چه اندازه ثواب پشت راه اندازی طرح محسنین است ؟ خواهش می کنم از این جوانی، محبوبیت استفاده کنید چرا نباید برنامه شما سالانه پخش شود چرا درماه محرم برنامه ندارید؟

علیخانی با خنده در پاسخ به این جمله گفت: ما در ماه رمضان برنامه داریم کلی آدم ناراحت هستند.

مهندس ادامه داد:انتقاد همیشه هست از محمد سرافراز، پورمحمدی و میرحسینی بابت حمایتهایشان تشکر می کنم ،شما یک اشتباهی کردید ولی نباید تمام مخاطبان ،محبوبیت و حسن های شما را زیر سوال ببریم باید یک مقدار سعه صدر را بالاتر ببریم کدام برنامه نقد ندارد؟ کدام مسولین ما مورد نقد نیستند؟ اجازه دهیم فضای نقد باشد نقدها را هم بشنویم ،ولی برنامه را رشد دهیم .

وی تصریح کرد:علیخانی برای صداوسیما یک وسیله ارتباطی با مردم است خوب ازش استفاده کنیم ،با انجام طرح محسنین ما غافلگیر شدیم و به خودمان کارت زرد می دهیم که چرا این ظرفیت ها را خوب نمی شناسیم .

بدین ترتیب پنجره ی سی ام ماه عسل هم بسته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ